Xpeng’in yeni genişletilmiş menzilli MPV modeli X9 EREV, 1.602 km toplam menzil ve üç adet Turing AI sürüş çipiyle dikkat çekiyor. Resmî tanıtım 5 Kasım’da yapılacak. Çinli elektrikli araç üreticisi Xpeng (NYSE: XPEV), uzun menzilli X9 EREV (Extended Range Electric Vehicle) modelinin önümüzdeki hafta tanıtılacağını duyurdu. Şirket, modelle ilgili ek teknik detayları da paylaştı.

Yeni X9 EREV, dünyanın en uzun menzile sahip yedi koltuklu büyük MPV’si olarak tanımlanıyor. Çin’in CLTC ölçüm standardına göre 1.602 kilometre toplam menzil sunan araç, yalnızca batarya gücüyle 452 kilometre elektrikli menzil sunarak hibrit segmentte de küresel lider konuma geliyor. Xpeng’e göre X9 EREV, yapay zekâ performansında da sınıfının en güçlüsü. Araçta şirketin kendi geliştirdiği üç adet Turing AI sürüş çipi ve Qualcomm Snapdragon 8295P işlemci bulunuyor. Bu donanımlar sayesinde modelin sürüş işlem gücü 2.250 TOPS seviyesine ulaşıyor — bu da dokuz Nvidia Orin-X çipine eşdeğer bir kapasite demek.
Xpeng, 2024 yılındaki AI Day etkinliğinde tanıttığı Kunpeng Super Electric System platformunu ilk kez bu modelde kullanacak. X9 EREV, bu sistemden yararlanan Xpeng’in ilk hibrit modeli olacak. Araçta 63,3 kWh batarya paketi ve 60 litrelik yakıt deposu yer alıyor. Bu kombinasyon sayesinde kullanıcılar, uzun yolculuklarda şarj veya yakıt endişesi yaşamadan 1.602 km’ye kadar kesintisiz menzil elde edebilecek.
X9 modeli ilk olarak 1 Ocak 2024 tarihinde Çin’de tamamen elektrikli versiyonuyla satışa sunulmuştu. Bu araç aynı zamanda Xpeng’in ilk MPV’si ve markanın bugüne kadarki en pahalı modeli konumunda. Fiyatlar Çin’de 359.800 yuan (yaklaşık 50.600 dolar) seviyesinden başlıyor.
EREV versiyonu, Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı (MIIT) kayıtlarında Ağustos ayında ortaya çıkmıştı. Belgelerde aracın 5.316 mm uzunluğa, 1.988 mm genişliğe, 1.785 mm yüksekliğe ve 3.160 mm dingil mesafesine sahip olduğu görülüyor. Bu ölçüler, tamamen elektrikli X9 modelinden 23 mm daha uzun.
Xpeng ayrıca geçtiğimiz aylarda G7 SUV, G6 SUV ve P7+ sedan modellerinin de EREV versiyonları için başvuruda bulundu.

Yeni X9 EREV, dünyanın en uzun menzile sahip yedi koltuklu büyük MPV’si olarak tanımlanıyor. Çin’in CLTC ölçüm standardına göre 1.602 kilometre toplam menzil sunan araç, yalnızca batarya gücüyle 452 kilometre elektrikli menzil sunarak hibrit segmentte de küresel lider konuma geliyor. Xpeng’e göre X9 EREV, yapay zekâ performansında da sınıfının en güçlüsü. Araçta şirketin kendi geliştirdiği üç adet Turing AI sürüş çipi ve Qualcomm Snapdragon 8295P işlemci bulunuyor. Bu donanımlar sayesinde modelin sürüş işlem gücü 2.250 TOPS seviyesine ulaşıyor — bu da dokuz Nvidia Orin-X çipine eşdeğer bir kapasite demek.
Xpeng, 2024 yılındaki AI Day etkinliğinde tanıttığı Kunpeng Super Electric System platformunu ilk kez bu modelde kullanacak. X9 EREV, bu sistemden yararlanan Xpeng’in ilk hibrit modeli olacak. Araçta 63,3 kWh batarya paketi ve 60 litrelik yakıt deposu yer alıyor. Bu kombinasyon sayesinde kullanıcılar, uzun yolculuklarda şarj veya yakıt endişesi yaşamadan 1.602 km’ye kadar kesintisiz menzil elde edebilecek.
X9 modeli ilk olarak 1 Ocak 2024 tarihinde Çin’de tamamen elektrikli versiyonuyla satışa sunulmuştu. Bu araç aynı zamanda Xpeng’in ilk MPV’si ve markanın bugüne kadarki en pahalı modeli konumunda. Fiyatlar Çin’de 359.800 yuan (yaklaşık 50.600 dolar) seviyesinden başlıyor.
EREV versiyonu, Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı (MIIT) kayıtlarında Ağustos ayında ortaya çıkmıştı. Belgelerde aracın 5.316 mm uzunluğa, 1.988 mm genişliğe, 1.785 mm yüksekliğe ve 3.160 mm dingil mesafesine sahip olduğu görülüyor. Bu ölçüler, tamamen elektrikli X9 modelinden 23 mm daha uzun.
Xpeng ayrıca geçtiğimiz aylarda G7 SUV, G6 SUV ve P7+ sedan modellerinin de EREV versiyonları için başvuruda bulundu.