Huawei ve JAC Motors’tan Lüks Elektrikli Sedan: Maextro S800 Özellikleri ve Fiyatı

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
463
Huawei ile JAC Motors’un birlikte geliştirdiği Maextro S800, elektrikli lüks sedan segmentine güçlü bir giriş yapıyor. Çin'de 97.500 ila 140.000 dolar arasında değişen fiyatlarla satışa çıkan model, “Pioneer” serisi kapsamında ilk 599 adetlik özel üretimiyle 26 Haziran’da sahiplerine teslim edilecek. Seri üretim teslimatları ise Ağustos ortasında başlayacak.

Maextro S800: Tasarım ve Platform

Tamamen yeni Turing II Longxing platformu üzerine inşa edilen S800, hem tam elektrikli (BEV) hem de uzatılmış menzilli elektrikli araç (EREV) versiyonlarıyla sunuluyor. İç mekânda 4 veya 5 koltuklu konfigürasyonlar tercih edilebiliyor. Tam elektrikli versiyon, çift motorlu dört çeker sistemle donatılmışken, EREV modellerde iki ya da üç motorlu seçenekler yer alıyor.

indir (38).webp

Batarya ve Menzil Seçenekleri

Maextro S800, Huawei’nin 800V mimariye sahip Xue Xiao akıllı EREV platformunun ilk örneği. İşte menzil ve batarya özellikleri:
  • EREV (2 motorlu):
  • EREV (3 motorlu):
    • 365 km elektrikli menzil
    • 1.200 km toplam menzil
  • Tam Elektrikli Versiyon:
    • 97 kWsa batarya kapasitesi
    • 702 km CLTC menzili
    • 5C ultra hızlı şarj desteği
EREV versiyonlardaki 65 kWsa batarya, sadece 12 dakikada %10’dan %80’e kadar şarj edilebiliyor.

Performans ve Sürüş Özellikleri

S800’ün farklı versiyonları, 0’dan 100 km/s hıza 4,3 ile 4,9 saniye arasında ulaşabiliyor. Araç, 100 km/s hızdan sadece 34,5 metrede durabiliyor. Arka aks yönlendirme sistemi sayesinde 5,05 metrelik dönüş çapına sahip olan S800, "yengeç yürüyüşü" gibi gelişmiş manevra kabiliyetleri sunuyor.

indir (35).webpindir (34).webp

Huawei ADS 4 ile Otonom Sürüş

S800’de, Huawei'nin yapay zekâ destekli ADS 4 otonom sürüş sistemi bulunuyor. Bu sistem;
  • 4 adet LiDAR sensörü
  • 32 farklı sensör
  • 360 derece çevre algılama
  • Dar alanlarda otomatik sürüş
  • Engelleri aşma ve hassas park
gibi ileri sürüş destek özelliklerini kapsıyor.

Güvenlik ve Süspansiyon Sistemleri

Huawei ve CATL iş birliğiyle geliştirilen batarya, beş katmanlı gövde koruması ve termal kaçak önleme teknolojileri ile donatılmış. Bu tasarım, Çin’in güncel batarya güvenlik standartlarının üzerinde değerlendiriliyor.

Araçta ayrıca Huawei’nin Turing DragonLine süspansiyon sistemi kullanılıyor. Yol koşullarına göre kendini önceden ayarlayan bu sistemde:
  • Önde çift salıncak
  • Arkada beş kollu bağımsız süspansiyon
  • Adaptif havalı amortisörler
yer alıyor.

indir (37).webp

StarFlash Dijital Araç Anahtarı

Maextro S800, Huawei’nin yeni nesil StarFlash dijital anahtar teknolojisini de tanıtıyor. Yakında çıkacak Huawei Watch 5 ile entegre çalışacak bu sistem;
  • 20 metre mesafeden sürücüyü algılama
  • 3 metreye gelindiğinde otomatik kilit açma
  • Hassas bagaj açma/kapatma işlemleri
gibi özellikler sunuyor. Huawei’ye göre bu sistem, geleneksel anahtarlara kıyasla 5 kat daha hassas ve 6 kat daha güvenilir.

Lüks, Güç ve Akıllı Teknolojinin Buluşması

Huawei ve JAC Motors iş birliğiyle geliştirilen Maextro S800, sadece performans ve menzil açısından değil, aynı zamanda güvenlik, sürüş teknolojileri ve kullanıcı deneyimi açısından da segmentinde iddialı bir model olarak öne çıkıyor. Elektrikli otomobil dünyasında lüks standartlarını yeniden tanımlayan S800, ileri düzey inovasyonun yolunu açıyor.
 
Vay canına, Maextro S800 gerçekten etkileyici görünüyor! O 702 km menzil tam elektrikli versiyon için inanılmaz. Özellikle o 12 dakikada %80 şarj özelliği, uzun yolculuklar için çok büyük bir avantaj gibi duruyor. ADS 4 otonom sürüş sistemi de geleceğin teknolojisini yansıtıyor, oldukça heyecan verici. Fiyat biraz yüksek tabii ama sunduğu özellikler düşünüldüğünde, belki de değer. 5.05 metrelik dönüş çapı da şehir içinde kullanımda büyük kolaylık sağlayacaktır diye düşünüyorum. Ağustos'taki seri üretim teslimatlarını merakla bekliyorum! 🤔
 

Dikkat Çeken Konular

  • Kia EV6, Batarya Sağlığında Tesla’yı Geride Bıraktı, Bataryası en dayanaklı araç listesi

  • Kia EV4 GT, Tesla Model 3 Performance’a Rakip Geliyor

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri