Xiaomi, elektrikli araç pazarındaki hızlı yükselişini sürdürerek Ekim 2025’te 40 binden fazla araç teslimatı gerçekleştirdi. Böylece şirket, üst üste ikinci kez 40 bin barajını aşarak aylık satış rekorunu yineledi. Weibo üzerinden yapılan açıklamada kesin rakam paylaşılmasa da, bu sonuç Eylül ayında ulaşılan 41.948 adetlik teslimat rekorunun ardından geldi.
Bu veriler, Xiaomi’nin yalnızca akıllı telefon pazarında değil, elektrikli araç rekabetinde de ciddi bir oyuncu hâline geldiğini ortaya koyuyor.

Dikkat çekici şekilde, Xiaomi bu modelden önce SU7 Ultra versiyonunu Şubat ayında piyasaya sürdü. Ardından Haziran 2024’te tanıtılan YU7 SUV modeli, Tesla Model Y’ye rakip olarak geldi. Böylece Xiaomi, yalnızca dört ay içinde Tesla’nın iki ana segmentine karşı üç farklı elektrikli aracı pazara sundu.
Çinli kaynak 36Kr’nin aktardığına göre Xiaomi, “gelecek nesil elektrikli araç teknolojileri” üzerine çalışacak yeni bir araştırma ve geliştirme birimi kurdu. Bu ekip, daha uzun menzil, gelişmiş batarya verimliliği ve otonom sürüş yazılımları üzerinde yoğunlaşacak.
Xiaomi’nin bu hamlesi, markanın uzun vadede otomotiv sektöründeki sürdürülebilir büyümesini desteklemeyi hedefliyor.
Üst üste ikinci ayda 40 binin üzerinde teslimat
Xiaomi’nin büyüme ivmesi Eylül ayındaki güçlü performansla başlamıştı. Şirket o ay, yıllık bazda yüzde 209,37 oranında büyüme kaydetmişti. 2024 Eylül’de yalnızca 13.559 araç teslim eden Xiaomi, 2025’te bu sayıyı üç katına çıkardı. Ayrıca Ağustos ayına göre yüzde 15,25 artış elde edildi.Bu veriler, Xiaomi’nin yalnızca akıllı telefon pazarında değil, elektrikli araç rekabetinde de ciddi bir oyuncu hâline geldiğini ortaya koyuyor.

Tesla’ya karşı stratejik hamle: SU7 ve YU7
Xiaomi, elektrikli araç sektörüne 2024 yılında güçlü bir giriş yaptı. Şirketin ilk modeli SU7, 28 Mart 2024’te tanıtıldı ve Tesla Model 3’e doğrudan rakip olarak konumlandırıldı.Dikkat çekici şekilde, Xiaomi bu modelden önce SU7 Ultra versiyonunu Şubat ayında piyasaya sürdü. Ardından Haziran 2024’te tanıtılan YU7 SUV modeli, Tesla Model Y’ye rakip olarak geldi. Böylece Xiaomi, yalnızca dört ay içinde Tesla’nın iki ana segmentine karşı üç farklı elektrikli aracı pazara sundu.
Güvenlik endişelerine rağmen büyüme sürüyor
Her ne kadar satış grafiği etkileyici olsa da, Xiaomi SU7’nin geçtiğimiz ay karıştığı kazalar kullanıcı güvenliği konusundaki tartışmaları gündeme taşıdı. Buna rağmen marka, geleceğe yatırım yapmaktan vazgeçmiyor.Çinli kaynak 36Kr’nin aktardığına göre Xiaomi, “gelecek nesil elektrikli araç teknolojileri” üzerine çalışacak yeni bir araştırma ve geliştirme birimi kurdu. Bu ekip, daha uzun menzil, gelişmiş batarya verimliliği ve otonom sürüş yazılımları üzerinde yoğunlaşacak.
Xiaomi’nin bu hamlesi, markanın uzun vadede otomotiv sektöründeki sürdürülebilir büyümesini desteklemeyi hedefliyor.