SEO Anahtar Kelimeleri: Sunwoda, katı hal batarya, elektrikli araç batarya teknolojisi, enerji yoğunluğu, lityum metal pil, batarya üretimi, Çin batarya şirketleri. Çin merkezli batarya üreticisi Sunwoda (SHE: 300207), katı hal batarya teknolojisinde önemli bir adım attı. Şirket, “Xin·Bixiao” adını verdiği yeni nesil polimer katı hal bataryasını 2025 Yeni Enerji Batarya Endüstrisi Gelişim Konferansı’nda tanıttı.
Yeni batarya, 400 Wh/kg enerji yoğunluğuna ulaşarak sınıfında dikkat çeken bir performans sergiliyor. Ayrıca batarya, 1 MPa’nın altındaki düşük basınç koşullarında 1.200 döngü ömür sunabiliyor. Bu özellik, bataryanın hem güvenlik hem de dayanıklılık açısından ileri bir seviyede olduğunu gösteriyor. Sunwoda, yıl sonuna kadar 0,2 GWh kapasiteli pilot üretim hattını tamamlamayı planlıyor. Şirketin açıklamasına göre, bu üretim hattı yeni polimer katı hal hücrelerin endüstriyel ölçekte test edilmesi için kullanılacak.

Sunwoda ayrıca 520 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip lityum metal süper bataryaların laboratuvar örneklerini de başarıyla geliştirdi ve test etti. Bu değer, mevcut elektrikli araçlarda kullanılan lityum iyon bataryaların enerji yoğunluğundan yaklaşık %60 daha yüksek.
Katı hal batarya rekabetinde yalnızca Sunwoda değil, diğer Çinli üreticiler de hızla ilerliyor. Chery Automobile (HKG: 9973) geçtiğimiz 18 Ekim’de tanıttığı tamamen katı hal batarya modülüyle, 600 Wh/kg hücre enerji yoğunluğuna ulaştığını ve bu sayede 1.200–1.300 kilometre menzil sağlayan elektrikli araçlar üretebileceğini duyurmuştu. Chery, bu teknolojiyi 2027 yılında araç entegrasyon testlerine dahil etmeyi planlıyor.
Sunwoda tarafında ise Ar-Ge Başkan Yardımcısı Xu Zhongling, şirketin geçtiğimiz yıl 20 Ah kapasiteli ve 400 Wh/kg üzeri enerji yoğunluğuna sahip tüm katı hal bataryaları geliştirdiğini açıklamıştı. Aynı dönemde şirketin, 1 GWh kapasiteli seri üretim hattını 2026’da devreye almayı hedeflediği bildirilmişti.
Sunwoda’nın uzun vadeli planları arasında 700 Wh/kg enerji yoğunluğuna ulaşan katı hal batarya prototiplerinin 2027 yılına kadar tamamlanması da yer alıyor. Şirket, yenilikçi üretim yöntemleriyle polimer bazlı katı hal bataryaların maliyetini 2026 itibarıyla Wh başına 2 RMB’ye (yaklaşık 0,28 dolar) düşürmeyi planlıyor. Bu da katı hal bataryaların, yarı katı bataryalarla rekabet edebilecek maliyet seviyesine ulaşması anlamına geliyor.
Sunwoda’nın bu adımı, yüksek enerji yoğunluğu, güvenlik ve uzun ömür hedeflerini bir arada sunarak katı hal batarya teknolojisinin ticarileşmesine giden yolda önemli bir kilometre taşı olarak görülüyor.
Yeni batarya, 400 Wh/kg enerji yoğunluğuna ulaşarak sınıfında dikkat çeken bir performans sergiliyor. Ayrıca batarya, 1 MPa’nın altındaki düşük basınç koşullarında 1.200 döngü ömür sunabiliyor. Bu özellik, bataryanın hem güvenlik hem de dayanıklılık açısından ileri bir seviyede olduğunu gösteriyor. Sunwoda, yıl sonuna kadar 0,2 GWh kapasiteli pilot üretim hattını tamamlamayı planlıyor. Şirketin açıklamasına göre, bu üretim hattı yeni polimer katı hal hücrelerin endüstriyel ölçekte test edilmesi için kullanılacak.

Sunwoda ayrıca 520 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip lityum metal süper bataryaların laboratuvar örneklerini de başarıyla geliştirdi ve test etti. Bu değer, mevcut elektrikli araçlarda kullanılan lityum iyon bataryaların enerji yoğunluğundan yaklaşık %60 daha yüksek.
Katı hal batarya rekabetinde yalnızca Sunwoda değil, diğer Çinli üreticiler de hızla ilerliyor. Chery Automobile (HKG: 9973) geçtiğimiz 18 Ekim’de tanıttığı tamamen katı hal batarya modülüyle, 600 Wh/kg hücre enerji yoğunluğuna ulaştığını ve bu sayede 1.200–1.300 kilometre menzil sağlayan elektrikli araçlar üretebileceğini duyurmuştu. Chery, bu teknolojiyi 2027 yılında araç entegrasyon testlerine dahil etmeyi planlıyor.
Sunwoda tarafında ise Ar-Ge Başkan Yardımcısı Xu Zhongling, şirketin geçtiğimiz yıl 20 Ah kapasiteli ve 400 Wh/kg üzeri enerji yoğunluğuna sahip tüm katı hal bataryaları geliştirdiğini açıklamıştı. Aynı dönemde şirketin, 1 GWh kapasiteli seri üretim hattını 2026’da devreye almayı hedeflediği bildirilmişti.
Sunwoda’nın uzun vadeli planları arasında 700 Wh/kg enerji yoğunluğuna ulaşan katı hal batarya prototiplerinin 2027 yılına kadar tamamlanması da yer alıyor. Şirket, yenilikçi üretim yöntemleriyle polimer bazlı katı hal bataryaların maliyetini 2026 itibarıyla Wh başına 2 RMB’ye (yaklaşık 0,28 dolar) düşürmeyi planlıyor. Bu da katı hal bataryaların, yarı katı bataryalarla rekabet edebilecek maliyet seviyesine ulaşması anlamına geliyor.
Sunwoda’nın bu adımı, yüksek enerji yoğunluğu, güvenlik ve uzun ömür hedeflerini bir arada sunarak katı hal batarya teknolojisinin ticarileşmesine giden yolda önemli bir kilometre taşı olarak görülüyor.