- Mesajlar
- 465
Opel Frontera Electric DC istasyonda yavaş mı şarj oluyor? İşte düşük şarj hızının teknik nedenleri ve çözümü.
Sorunun Tanımı
Bazı kullanıcılar, 100 kW destekli istasyonlarda yalnızca 40–50 kW civarı güç alıyor.
DC protokol farkı (CCS v2.0 vs v3.1)
SoC seviyesi %70’in üzerindeyse otomatik akım düşüşü
DC şarjı batarya seviyesi %10–70 arası yapın.
20–30°C batarya sıcaklığı en verimli şarj aralığıdır.
Frontera’da gözlenen düşük DC güç, genellikle ısı yönetimiyle ilgilidir. Opel’in termal kontrol algoritmaları fazla korumacı çalışıyor; güncellemelerle bu davranış yumuşatılıyor.
Sorunun Tanımı
Bazı kullanıcılar, 100 kW destekli istasyonlarda yalnızca 40–50 kW civarı güç alıyor.
Teknik Nedenler
Batarya sıcaklığı 10–15°C altında → BMS akım sınırlandırmasıDC protokol farkı (CCS v2.0 vs v3.1)
SoC seviyesi %70’in üzerindeyse otomatik akım düşüşü
Çözüm
Uzun yola çıkmadan önce navigasyon üzerinden şarj istasyonunu hedef seçin (böylece batarya ısıtması başlar).DC şarjı batarya seviyesi %10–70 arası yapın.
20–30°C batarya sıcaklığı en verimli şarj aralığıdır.
Frontera’da gözlenen düşük DC güç, genellikle ısı yönetimiyle ilgilidir. Opel’in termal kontrol algoritmaları fazla korumacı çalışıyor; güncellemelerle bu davranış yumuşatılıyor.