NMC Batarya Ömrü Ne Kadar? (Nikel Manganez Kobalt)

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
457
NMC (Nikel Manganez Kobalt) bataryalar, günümüzde birçok elektrikli araçta yaygın olarak kullanılan yüksek enerji yoğunluklu lityum iyon batarya türlerinden biridir. Bu bataryalar, özellikle yüksek menzil, güçlü performans ve kompakt yapı avantajları sayesinde tercih edilir.

🔋 Ortalama Ömür:​

KriterDeğer / Bilgi
Döngü Ömrü (Cycle Life)~1000 – 2000 tam şarj/deşarj döngüsü (genellikle %80'e kadar kapasite)
Yıl Olarak Ömür8 – 15 yıl (kullanıma, şarj alışkanlıklarına ve sıcaklığa bağlı olarak)
Garanti SüresiÇoğu üretici tarafından 8 yıl / 160.000 km’ye kadar batarya garantisi

Ömre Etki Eden Faktörler:​

  • Şarj aralığı: Sürekli %100'e kadar şarj etmek ve %0'a kadar boşaltmak bataryayı daha hızlı yıpratır.
  • Hızlı şarj kullanımı: DC hızlı şarjın sık kullanımı, özellikle yüksek sıcaklıkta, batarya sağlığını olumsuz etkileyebilir.
  • İklim koşulları: Aşırı sıcaklıklar (özellikle 30°C üzeri) batarya ömrünü azaltabilir. Isı yönetimi olmayan sistemlerde bu daha belirgindir.
  • Sürüş tarzı: Ani hızlanmalar ve sert sürüş, batarya yükünü artırabilir.

İyi Batarya Sağlığı İçin Öneriler:​

  • Günlük kullanımda bataryayı %20 – %80 arasında tutmak idealdir.
  • Sadece uzun yolculuklarda %100’e kadar şarj etmek mantıklıdır.
  • Batarya soğukken ya da sıcakken şarjdan kaçının.
  • Mümkünse hızlı şarj yerine AC (yavaş) şarj tercih edin.

NMC (Nikel Manganez Kobalt) bataryalar, yüksek enerji yoğunluğu ve iyi performans/maliyet dengesi nedeniyle birçok elektrikli araç (EV) üreticisi tarafından kullanılmaktadır. Aşağıda NMC batarya kullanan bazı önde gelen marka ve modelleri tablo halinde bulabilirsin:

🔋 NMC Batarya Kullanan Elektrikli Araçlar


MarkaModelNotlar
HyundaiKona Electric, Ioniq 5LG Chem üretimi NMC bataryalar kullanılır.
KiaEV6, Niro EV, EV3Yüksek enerji yoğunluğu için NMC tercih edilmiştir.
BMWi3, iX3, i4, iXBMW'nin batarya tedarikçisi CATL ve Samsung SDI'den NMC hücrelerdir.
VolkswagenID.3, ID.4, ID.5Standart menzil versiyonlarında NMC kullanılır.
TeslaModel 3 (Long Range & Performance)Çin dışında üretilen modellerde genellikle NMC kullanılır.
FordMustang Mach-ELG tarafından üretilen NMC batarya hücreleri kullanılır.
AudiQ4 e-tron, e-tron GTVW grubu bünyesindeki NMC hücreleri kullanır.
Mercedes-BenzEQC, EQA, EQB, EQE, EQSYüksek kapasiteli NMC bataryalarla uzun menzil sunar.
RenaultMegane E-TechLG tarafından üretilen NMC 712 bataryalar mevcuttur.
VolvoXC40 Recharge, C40 RechargeNMC bataryalar LG Energy Solution kaynaklıdır.
JaguarI-PACELG Chem NMC bataryalar kullanılıyor.

Ek Bilgi:​

  • NMC bataryalar, daha yüksek menzil ve daha hızlı şarj kabiliyeti sunduğu için özellikle premium segmentte ve uzun menzilli modellerde tercih edilir.
  • LFP bataryalar daha çok giriş seviyesi modellerde veya Çin pazarına özel araçlarda yer almaktadır.
 
Çok kapsamlı bir bilgi paylaşımı olmuş. Özellikle şarj alışkanlıklarının önemi vurgulanmış, güzel. Benim arabamda da NMC batarya var, %20-80 aralığında şarj etmeye özen gösteriyorum. Uzun ömürlü olması için dikkat etmek gerekiyor gerçekten.
 
Çok kapsamlı bir paylaşım olmuş, teşekkürler! Özellikle farklı marka ve modellerdeki NMC batarya kullanımına dair bilgiler oldukça faydalı. Benim araştırmalarım da %20-80 şarj aralığının ömrü uzattığını gösteriyor, bu yüzden o şekilde kullanmaya dikkat ediyorum.
 

Dikkat Çeken Konular

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

  • 2026 Kia EV9, Cars.com Tarafından “En İyi 3 Sıralı Elektrikli SUV” Seçildi

  • Elektrikli Cayenne iç mekanı

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri