- Mesajlar
- 459
Alman ticari araç üreticisi MAN, elektrikli mobilite alanında önemli bir eşiği geride bıraktı. Şirket, Münih’teki ana fabrikasında elektrikli kamyonların seri üretimine resmen başladı. Bu hamleyle birlikte dizel ve elektrikli modeller, aynı üretim hattında entegre biçimde üretilecek. Yıl sonuna kadar 1000 adet elektrikli kamyonun teslim edilmesi planlanıyor.
MAN, bugüne kadar elektrikli otobüslerdeki deneyimini başarıyla kullanmış olsa da, elektrikli kamyon segmentinde daha temkinli ilerliyordu. 2018’de tanıtılan eTGM modeliyle bu alana ilk adımını atan şirket, şimdi Avrupa Birliği’nin sıkılaşan emisyon kuralları ve 2050 karbon nötr hedefi doğrultusunda yatırımlarını büyütüyor.

MAN, bu adımıyla sadece ürün gamını dönüştürmekle kalmıyor, aynı zamanda geleceğin sıfır emisyonlu taşımacılığına geçişte kararlılığını da net biçimde ortaya koyuyor.
MAN, bugüne kadar elektrikli otobüslerdeki deneyimini başarıyla kullanmış olsa da, elektrikli kamyon segmentinde daha temkinli ilerliyordu. 2018’de tanıtılan eTGM modeliyle bu alana ilk adımını atan şirket, şimdi Avrupa Birliği’nin sıkılaşan emisyon kuralları ve 2050 karbon nötr hedefi doğrultusunda yatırımlarını büyütüyor.

1000 Elektrikli Kamyon Yolda
Yeni sistemin ilk meyveleri, 2025 yılı sonuna kadar 1000 adet elektrikli kamyon olarak teslim edilecek. Bu kamyonlar, MAN’ın bugüne kadar otobüs segmentinde elde ettiği elektrikli mobilite tecrübesini ağır vasıta alanına da taşıma kararlılığının somut bir göstergesi. MAN, elektrikli kamyon alanındaki ilk adımını 2018’de sınırlı sayıda üretilen eTGM modeliyle atmıştı. Şimdi ise şirket, 2050 yılına kadar karbon nötr olma hedefi ve AB’nin sıkılaşan emisyon düzenlemeleri doğrultusunda bu alana büyük yatırımlar yapıyor.Elektrikli ve Dizel Aynı Hatta
MAN’ın Daimler Truck’ın Wörth fabrikasında uyguladığı sisteme benzer şekilde geliştirdiği karma üretim modeli, elektrikli ve dizel kamyonların sipariş sırasına göre aynı hattan çıkmasını sağlıyor. Böylece üretim esnekliği artarken, pazardaki değişimlere daha hızlı yanıt verilebiliyor. Münih fabrikasında günde maksimum 100 kamyon üretilebiliyor ve her biri yaklaşık sekiz saatte tamamlanıyor.500 Km’ye Varan Menzil, 850 Km’ye Kadar Günlük Kullanım
Yeni elektrikli kamyonlar, eTGX, eTGS ve eTGL olarak isimlendiriliyor. Modüler platform üzerine inşa edilen bu modeller, 245 kW, 330 kW ve 400 kW olmak üzere üç farklı sürekli güç çıkışı sunuyor. Altı batarya modülü ile 480 kWsa net kapasiteye ulaşan araçlar, 500 km’ye kadar menzil sağlayabiliyor. Yakında sunulması planlanan yedi bataryalı versiyon ise menzili 740 km’ye kadar çıkaracak. Ara şarjlarla birlikte günlük 850 km’ye varan güzergâhlar mümkün hale geliyor. Ortalama enerji tüketimi ise 100 km’de 97 kWsa olarak belirtiliyor.Müşteri Odaklı Tasarım
Elektrikli modellerde tüm aktarma sistemi şasi altına entegre edilmiş durumda. Bu da üst yapının tamamen müşterinin ihtiyacına göre özelleştirilebilmesini sağlıyor. Özellikle ultra alçak şasi versiyonlarıyla otomotiv lojistiği gibi özel kullanım alanlarına da hitap ediliyor.MAN, bu adımıyla sadece ürün gamını dönüştürmekle kalmıyor, aynı zamanda geleceğin sıfır emisyonlu taşımacılığına geçişte kararlılığını da net biçimde ortaya koyuyor.