- Mesajlar
- 456
Volkswagen'in giriş seviyesi EV'si geliyor. ID.2'ye güç verecek olan ilk seri öncesi pil sistemleri artık montaj hattından çıkıyor ve Volkswagen düşük maliyetli EV için parçalar üretiyor.

ID.2, Grubun İspanya'daki Martorell tesisindeki montaj hattından ilk seri öncesi pil sistemleri ve parçalarının çıkmasının ardından resmi lansmanına bir adım daha yaklaşıyor.
VW'nin yeni Elektrikli Şehir Otomobili Ailesi'ne (giriş seviyesi modeller) öncülük edecek olan SEAT SA, bu hafta iki önemli kilometre taşını duyurdu. Şirket, 2026'da yeni CUPRA Raval için kullanılacak olan yeni PXL presinde ilk gövde parçalarını üretti, ardından Volkswagen ID.2'nin üretim versiyonu geldi.
Grubun SEAT ve CUPRA markalarının Geçici CEO'su Markus Haupt, şirketin yeni giriş seviyesi EV serisinin seri üretimine başlamaya hazırlandığı 2025'in "belirleyici bir yıl" olacağını söyledi.
Seri öncesi üretim sırasında hem otomatik hem de manuel görevler mevcuttur. Tesis yükseltmeleri tamamlandığında Volkswagen, tamamen robotize edilmiş süreçlere ve yaklaşık 500 çalışana sahip olacağını söyledi.
Martorell tesisi 300 milyon € (340 milyon $) yatırım yaptıktan sonra yılda 300.000'e kadar pil üretebilecek. Şirket, 2026'da seri üretime başlamayı hedefliyor.

“Özellikle verimli sürüş, batarya ve şarj teknolojisiyle” ID.2'nin WLTP'ye göre 450 km'ye (280 mil) kadar menzile sahip olması bekleniyor.
Volkswagen, daha düşük maliyetli elektrikli otomobilin "bir golf kadar geniş" ancak "bir Polo kadar ucuz" olduğunu söylüyor. Bu yılın sonlarında veya 2026'nın başlarında piyasaya sürüldüğünde fiyatı 25.000 €'nun (27.000 $) altında olacak.

Kasım ayındaki LA Otomobil Fuarı'nda VW'nin teknoloji geliştirme başkanı Kai Grünitz,
ID.2 ile başlayarak "büyük iyileştirmelerin" geleceğini söyledi. Grünitz, VW'nin Golf de dahil olmak üzere geçmişin ikonik otomobillerinden ilham alarak "geldiğimiz yere geri döneceğini" vaat etti.
Eğlenceli bir özellik mi? Yeni sürüş modları. "Klasik" ve "Vintage" temaları arasında geçiş yapabilirsiniz ve ekran kümeniz eski tarz bir Beetle veya Golf'ten çıkmış gibi görünecektir.

ID.2'nin üretim versiyonu, Volkswagen'in 2026'ya kadar piyasaya süreceği on yeni EV'den biri olacak. Bunu ID.2 SUV ve daha küçük, daha uygun fiyatlı ID.1 takip edecek.
ID.1, Rivian'ın yardımıyla VW'nin ilk yazılım tanımlı aracı (SDV) olarak yeni bir dönemi başlatacak . Bu yılın başlarında, kazanç çağrısında, VW marka CFO'su David Powels, şirketin ID'yi 2027'de piyasaya sürmeyi planladığını doğruladı.

Volkswagen ilk ID.2 parçalarını ve pilini üretti
VW'nin , 25.000 €'nun (27.000 $) altında bir fiyata sahip giriş seviyesi EV'sinin ön izlemesi niteliğindeki ID.2all'ı ilk kez tanıtmasının üzerinden iki yıldan fazla zaman geçti.ID.2, Grubun İspanya'daki Martorell tesisindeki montaj hattından ilk seri öncesi pil sistemleri ve parçalarının çıkmasının ardından resmi lansmanına bir adım daha yaklaşıyor.
VW'nin yeni Elektrikli Şehir Otomobili Ailesi'ne (giriş seviyesi modeller) öncülük edecek olan SEAT SA, bu hafta iki önemli kilometre taşını duyurdu. Şirket, 2026'da yeni CUPRA Raval için kullanılacak olan yeni PXL presinde ilk gövde parçalarını üretti, ardından Volkswagen ID.2'nin üretim versiyonu geldi.
Grubun SEAT ve CUPRA markalarının Geçici CEO'su Markus Haupt, şirketin yeni giriş seviyesi EV serisinin seri üretimine başlamaya hazırlandığı 2025'in "belirleyici bir yıl" olacağını söyledi.
Seri öncesi üretim sırasında hem otomatik hem de manuel görevler mevcuttur. Tesis yükseltmeleri tamamlandığında Volkswagen, tamamen robotize edilmiş süreçlere ve yaklaşık 500 çalışana sahip olacağını söyledi.
Martorell tesisi 300 milyon € (340 milyon $) yatırım yaptıktan sonra yılda 300.000'e kadar pil üretebilecek. Şirket, 2026'da seri üretime başlamayı hedefliyor.

Daha uygun fiyatlı EV'ler yakında geliyor
ID.2, yeni MEB+ platformu ve düşük maliyetli LFP pil sistemine dayanan ilk Volkswagen EV olacak ve maliyetleri önemli ölçüde azaltmayı vadediyor.“Özellikle verimli sürüş, batarya ve şarj teknolojisiyle” ID.2'nin WLTP'ye göre 450 km'ye (280 mil) kadar menzile sahip olması bekleniyor.
Volkswagen, daha düşük maliyetli elektrikli otomobilin "bir golf kadar geniş" ancak "bir Polo kadar ucuz" olduğunu söylüyor. Bu yılın sonlarında veya 2026'nın başlarında piyasaya sürüldüğünde fiyatı 25.000 €'nun (27.000 $) altında olacak.

Kasım ayındaki LA Otomobil Fuarı'nda VW'nin teknoloji geliştirme başkanı Kai Grünitz,
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
Eğlenceli bir özellik mi? Yeni sürüş modları. "Klasik" ve "Vintage" temaları arasında geçiş yapabilirsiniz ve ekran kümeniz eski tarz bir Beetle veya Golf'ten çıkmış gibi görünecektir.

ID.2'nin üretim versiyonu, Volkswagen'in 2026'ya kadar piyasaya süreceği on yeni EV'den biri olacak. Bunu ID.2 SUV ve daha küçük, daha uygun fiyatlı ID.1 takip edecek.
ID.1, Rivian'ın yardımıyla VW'nin ilk yazılım tanımlı aracı (SDV) olarak yeni bir dönemi başlatacak . Bu yılın başlarında, kazanç çağrısında, VW marka CFO'su David Powels, şirketin ID'yi 2027'de piyasaya sürmeyi planladığını doğruladı.