ID.2'nin ilk seri öncesi parçalarını ve onu çalıştıracak düşük maliyetli pil sistemini üretiyor

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
462
Volkswagen'in giriş seviyesi EV'si geliyor. ID.2'ye güç verecek olan ilk seri öncesi pil sistemleri artık montaj hattından çıkıyor ve Volkswagen düşük maliyetli EV için parçalar üretiyor.

VW-ID.-2all.webp

Volkswagen ilk ID.2 parçalarını ve pilini üretti​

VW'nin , 25.000 €'nun (27.000 $) altında bir fiyata sahip giriş seviyesi EV'sinin ön izlemesi niteliğindeki ID.2all'ı ilk kez tanıtmasının üzerinden iki yıldan fazla zaman geçti.

ID.2, Grubun İspanya'daki Martorell tesisindeki montaj hattından ilk seri öncesi pil sistemleri ve parçalarının çıkmasının ardından resmi lansmanına bir adım daha yaklaşıyor.

VW'nin yeni Elektrikli Şehir Otomobili Ailesi'ne (giriş seviyesi modeller) öncülük edecek olan SEAT SA, bu hafta iki önemli kilometre taşını duyurdu. Şirket, 2026'da yeni CUPRA Raval için kullanılacak olan yeni PXL presinde ilk gövde parçalarını üretti, ardından Volkswagen ID.2'nin üretim versiyonu geldi.

Grubun SEAT ve CUPRA markalarının Geçici CEO'su Markus Haupt, şirketin yeni giriş seviyesi EV serisinin seri üretimine başlamaya hazırlandığı 2025'in "belirleyici bir yıl" olacağını söyledi.

Seri öncesi üretim sırasında hem otomatik hem de manuel görevler mevcuttur. Tesis yükseltmeleri tamamlandığında Volkswagen, tamamen robotize edilmiş süreçlere ve yaklaşık 500 çalışana sahip olacağını söyledi.

Martorell tesisi 300 milyon € (340 milyon $) yatırım yaptıktan sonra yılda 300.000'e kadar pil üretebilecek. Şirket, 2026'da seri üretime başlamayı hedefliyor.

Volkswagen-affordable-EV.webp

Daha uygun fiyatlı EV'ler yakında geliyor​

ID.2, yeni MEB+ platformu ve düşük maliyetli LFP pil sistemine dayanan ilk Volkswagen EV olacak ve maliyetleri önemli ölçüde azaltmayı vadediyor.

“Özellikle verimli sürüş, batarya ve şarj teknolojisiyle” ID.2'nin WLTP'ye göre 450 km'ye (280 mil) kadar menzile sahip olması bekleniyor.

Volkswagen, daha düşük maliyetli elektrikli otomobilin "bir golf kadar geniş" ancak "bir Polo kadar ucuz" olduğunu söylüyor. Bu yılın sonlarında veya 2026'nın başlarında piyasaya sürüldüğünde fiyatı 25.000 €'nun (27.000 $) altında olacak.

Volkswagen-Id-2all-interior.webp

Kasım ayındaki LA Otomobil Fuarı'nda VW'nin teknoloji geliştirme başkanı Kai Grünitz,
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
ID.2 ile başlayarak "büyük iyileştirmelerin" geleceğini söyledi. Grünitz, VW'nin Golf de dahil olmak üzere geçmişin ikonik otomobillerinden ilham alarak "geldiğimiz yere geri döneceğini" vaat etti.

Eğlenceli bir özellik mi? Yeni sürüş modları. "Klasik" ve "Vintage" temaları arasında geçiş yapabilirsiniz ve ekran kümeniz eski tarz bir Beetle veya Golf'ten çıkmış gibi görünecektir.

Volkswagens-ID.1-EV-1.webp

ID.2'nin üretim versiyonu, Volkswagen'in 2026'ya kadar piyasaya süreceği on yeni EV'den biri olacak. Bunu ID.2 SUV ve daha küçük, daha uygun fiyatlı ID.1 takip edecek.

ID.1, Rivian'ın yardımıyla VW'nin ilk yazılım tanımlı aracı (SDV) olarak yeni bir dönemi başlatacak . Bu yılın başlarında, kazanç çağrısında, VW marka CFO'su David Powels, şirketin ID'yi 2027'de piyasaya sürmeyi planladığını doğruladı.
 
25.000 Euro altında elektrikli araba mı? Aman Tanrım, sonunda! Arabamın yaşı artık dedemin yaşına yaklaştı, her an yolda kalmaktan korkuyorum. Bu ID.2, benim için bir kurtuluş olabilir. Özellikle o "Vintage" sürüş modu beni benden alır; eski Golf'ümün hatıralarına dalabilirim direksiyon başında nostaljiye boğularak 😂. Umarım bu fiyat gerçek olur da, hayal kırıklığına uğramam. Yoksa yine eski arabamla yollarda başıma neler gelecek diye düşünmekten kendimi alamıyorum.
 

Dikkat Çeken Konular

  • Kia EV4 GT, Tesla Model 3 Performance’a Rakip Geliyor

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

  • 2026 Kia EV9, Cars.com Tarafından “En İyi 3 Sıralı Elektrikli SUV” Seçildi

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri