Ford’un elektrikli araç satışları, 2025’in üçüncü çeyreğinde geçen yıla göre %30 artarak 30.612 adede ulaştı. Bu satışların büyük bölümünü ise Mustang Mach-E sırtladı.
Markanın tamamen elektrikli SUV modeli, 20.177 adet teslimatla %51 yıllık büyüme kaydetti ve Ford’un toplam EV satışlarının üçte ikisini tek başına oluşturdu. F-150 Lightning satışları da %40 artışla 10.005 adede yükselirken, E-Transit ticari modelinde %85’lik bir düşüş yaşandı ve sadece 2.955 adet satıldı. Bu durum Ford’un elektrikli ürün gamında belirgin bir dengesizlik olduğunu gösteriyor.
Yılın ikinci çeyreğine kıyasla Ford’un toplam EV satışları %86 artış gösterdi. Elektrikli modeller, Ford’un ABD’deki toplam satışlarının yaklaşık %7’sini, hibrit ve plug-in hibritlerle birlikte %18’ini oluşturdu.

Ancak rekabet giderek kızışıyor. General Motors, aynı dönemde 66.501 adet elektrikli araç satarak Ford’un iki katı satışa ulaştı. GM, 10 farklı elektrikli model sunarken, Ford’un portföyü yalnızca üç BEV modelinden oluşuyor. Buna rağmen Mach-E ve Lightning’in güçlü performansı, markanın küçük ürün gamına rağmen dikkat çekici bir başarı olarak öne çıkıyor.
Buna karşın Ford, yeni tam boy elektrikli kamyon ve van projelerini 2028’e erteledi ve üç sıralı crossover planlarını iptal ederek yaklaşık 400 milyon dolar zarar yazdı. Yine de Farley, yeni nesil “erişilebilir fiyatlı” EV’lerin markanın elektrikli satışlarını yeniden hızlandıracağına inanıyor.
Ford’un güçlü Mach-E performansı, markanın elektrikli dönüşüm sürecinde hâlâ önemli bir potansiyele sahip olduğunu kanıtlıyor.
Markanın tamamen elektrikli SUV modeli, 20.177 adet teslimatla %51 yıllık büyüme kaydetti ve Ford’un toplam EV satışlarının üçte ikisini tek başına oluşturdu. F-150 Lightning satışları da %40 artışla 10.005 adede yükselirken, E-Transit ticari modelinde %85’lik bir düşüş yaşandı ve sadece 2.955 adet satıldı. Bu durum Ford’un elektrikli ürün gamında belirgin bir dengesizlik olduğunu gösteriyor.
Yılın ikinci çeyreğine kıyasla Ford’un toplam EV satışları %86 artış gösterdi. Elektrikli modeller, Ford’un ABD’deki toplam satışlarının yaklaşık %7’sini, hibrit ve plug-in hibritlerle birlikte %18’ini oluşturdu.

Ancak rekabet giderek kızışıyor. General Motors, aynı dönemde 66.501 adet elektrikli araç satarak Ford’un iki katı satışa ulaştı. GM, 10 farklı elektrikli model sunarken, Ford’un portföyü yalnızca üç BEV modelinden oluşuyor. Buna rağmen Mach-E ve Lightning’in güçlü performansı, markanın küçük ürün gamına rağmen dikkat çekici bir başarı olarak öne çıkıyor.
Ford’un Yeni EV Stratejisi: Ucuz ve Evrensel Platform
CEO Jim Farley, vergi teşviklerinin azalmasıyla birlikte önümüzdeki dönemde satışların düşebileceğini öngörüyor. Şirket, CE1 kod adlı yeni modüler EV platformu üzerinde çalışıyor. Bu platform, 2027’de piyasaya çıkacak kompakt elektrikli pikap dahil olmak üzere uygun fiyatlı yeni modellerin temelini oluşturacak.Buna karşın Ford, yeni tam boy elektrikli kamyon ve van projelerini 2028’e erteledi ve üç sıralı crossover planlarını iptal ederek yaklaşık 400 milyon dolar zarar yazdı. Yine de Farley, yeni nesil “erişilebilir fiyatlı” EV’lerin markanın elektrikli satışlarını yeniden hızlandıracağına inanıyor.
Ford’un güçlü Mach-E performansı, markanın elektrikli dönüşüm sürecinde hâlâ önemli bir potansiyele sahip olduğunu kanıtlıyor.