MIT’de (Massachusetts Institute of Technology) görevli bilim insanları, elektrikli araçlarda kullanılan lityum iyon pillere alternatif olabilecek, son derece güçlü bir yakıt hücresi üzerinde çalışıyor. Geliştirilen bu yeni nesil prototip, birim ağırlık başına mevcut batarya teknolojilerine göre üç kattan fazla enerji sağlayabiliyor.
Yeni sistemin en dikkat çekici özelliği, geleneksel lityum iyon pillerin aksine şarj edilmesine gerek olmaması. Bunun yerine, yakıt hücresi hızlı bir şekilde sıvı sodyum ile yeniden doldurulabiliyor. Ucuz ve kolay bulunabilen bu malzeme, enerji üretiminde kilit rol oynuyor. Cihazda kullanılan diğer bir bileşen ise havadan alınan oksijen. Gözenekli bir elektrot sayesinde sodyum, havadaki oksijenle reaksiyona girerek elektrik enerjisi üretiyor.

Yapılan laboratuvar testlerinde sistemin kilogram başına 1700 Wh (vatsaat) enerji üretebildiği görüldü. Bu değer, tüm sistem ölçeğinde 1000 Wh/kg seviyesinin üzerine çıkıyor ve bu da mevcut elektrikli araç teknolojilerinin çok üzerinde bir performansa işaret ediyor.
Araştırmacılar ayrıca, bu hücrenin çalışması sırasında açığa çıkan sodyum oksit bileşiklerinin, çevreye zarar vermek yerine atmosferdeki karbondioksiti emebileceğini savunuyor. Ortaya çıkan sodyum oksit, havadaki nemle birleşerek sodyum hidroksit oluşturuyor ve bu madde daha sonra karbondioksitle tepkimeye girerek sodyum karbonata dönüşüyor. Bu süreç, çevresel fayda potansiyeli taşıyor.
Araştırmanın detayları, bilimsel yayın organı Joule dergisinde yayımlandı. Bu gelişme, sürdürülebilir ve daha verimli enerji kaynaklarına doğru atılmış önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
Yeni sistemin en dikkat çekici özelliği, geleneksel lityum iyon pillerin aksine şarj edilmesine gerek olmaması. Bunun yerine, yakıt hücresi hızlı bir şekilde sıvı sodyum ile yeniden doldurulabiliyor. Ucuz ve kolay bulunabilen bu malzeme, enerji üretiminde kilit rol oynuyor. Cihazda kullanılan diğer bir bileşen ise havadan alınan oksijen. Gözenekli bir elektrot sayesinde sodyum, havadaki oksijenle reaksiyona girerek elektrik enerjisi üretiyor.

Yapılan laboratuvar testlerinde sistemin kilogram başına 1700 Wh (vatsaat) enerji üretebildiği görüldü. Bu değer, tüm sistem ölçeğinde 1000 Wh/kg seviyesinin üzerine çıkıyor ve bu da mevcut elektrikli araç teknolojilerinin çok üzerinde bir performansa işaret ediyor.
Araştırmacılar ayrıca, bu hücrenin çalışması sırasında açığa çıkan sodyum oksit bileşiklerinin, çevreye zarar vermek yerine atmosferdeki karbondioksiti emebileceğini savunuyor. Ortaya çıkan sodyum oksit, havadaki nemle birleşerek sodyum hidroksit oluşturuyor ve bu madde daha sonra karbondioksitle tepkimeye girerek sodyum karbonata dönüşüyor. Bu süreç, çevresel fayda potansiyeli taşıyor.
Araştırmanın detayları, bilimsel yayın organı Joule dergisinde yayımlandı. Bu gelişme, sürdürülebilir ve daha verimli enerji kaynaklarına doğru atılmış önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.