- Mesajlar
- 463
Çinli elektrikli araç üreticisi Xpeng, Avrupa pazarındaki varlığını güçlendirme yolunda kararlı adımlar atıyor. Şirket, kıtada beş yeni ülkede faaliyetlerini başlatacağını duyurdu. Bu adım, Xpeng’in stratejik ittifaklar kurarak, yerel üretim ve genişleyen dağıtım ağıyla Avrupa’da güçlü bir oyuncu olma hedefini yansıtıyor.
Xpeng’in planına göre, yeni faaliyet göstereceği ülkeler İsviçre, Avusturya, Macaristan, Slovenya ve Hırvatistan olacak. Şirket, her ülkenin pazar dinamiklerine uygun farklı pazarlama ve dağıtım modelleri uygulayacak.

İsviçre’de Xpeng, Hedin Mobility Group ile ortaklık kurarak ülke çapında bir satış ağı oluşturmayı planlıyor. Proje, Dielsdorf’daki mevcut Hedin Automotive tesisinden başlatılacak ve 2025 sonuna kadar markanın G6 ve G9 modellerini sunan 8 ila 10 bayi faaliyete geçecek. 2026 yılında P7+ sedan modelinin eklenmesiyle bayi ağı 10 ila 20 satış noktasına kadar genişleyebilecek. Hedin, İsviçre’deki yedi mevcut showroom’u da Xpeng ağına entegre ederek şirketin varlığını güçlendirecek.
Avusturya’daki girişim ise Ekim ayında resmen başlayacak. Xpeng, Almanya’daki başarılı modelini burada uygulayacak ve Viyana, Salzburg, Graz ve Klagenfurt gibi önemli şehirlerde kendi bayi ağını kuracak. Hedef, bu yıl sonuna kadar 10 bayiye ulaşmak ve 2026’ya kadar 20 bayi ile pazarı kapsamak.
Macaristan, Slovenya ve Hırvatistan’daki strateji ise biraz farklı. Xpeng, AutoWallis ve Portekizli Salvador Caetano grubu ile ortaklıklar kurarak mevcut altyapılardan faydalanacak ve hızlı bir satış ile servis ağı oluşturmayı planlıyor. Şirket ayrıca, G6 ve G9 SUV modellerini tanıtmak amacıyla Ljubljana, Budapeşte ve Zagreb’de geçici mağazalar açacak.

Xpeng’in Avrupa’ya açılması, Çinli üreticiler arasındaki rekabetin artık sadece yerel pazarla sınırlı olmadığını gösteriyor. Marka, NIO ve diğer Çinli rakipleriyle küresel ölçekte başa baş rekabet etmeyi hedefliyor. Xpeng, son yıllarda uluslararası pazarlarda satışlarını hızla artırdı; Ocak ve Ağustos 2025 arasında Çin dışında 24’ten fazla ülkeye araç satışı gerçekleştirerek bir önceki yıla göre %137’lik etkileyici bir büyüme kaydetti.
Avusturya’da G6 ve G9 modellerinin üretimi için Magna ile iş birliği yapan Xpeng, böylece Avrupa pazarının taleplerine daha hızlı yanıt vermeyi ve Çin’den ithal edilen araçlara uygulanan gümrük vergilerinden kaçınmayı hedefliyor.
Bu adımlar, Xpeng’in Avrupa’da yalnızca satış yapmakla kalmayıp, aynı zamanda yerel üretim ve stratejik ortaklıklarla sürdürülebilir bir büyüme planladığını gösteriyor. Şirket, önümüzdeki yıllarda Avrupa pazarında kalıcı bir oyuncu olmayı ve küresel satışlarının yarısını ihracattan karşılamayı amaçlıyor.
Xpeng’in planına göre, yeni faaliyet göstereceği ülkeler İsviçre, Avusturya, Macaristan, Slovenya ve Hırvatistan olacak. Şirket, her ülkenin pazar dinamiklerine uygun farklı pazarlama ve dağıtım modelleri uygulayacak.

İsviçre’de Xpeng, Hedin Mobility Group ile ortaklık kurarak ülke çapında bir satış ağı oluşturmayı planlıyor. Proje, Dielsdorf’daki mevcut Hedin Automotive tesisinden başlatılacak ve 2025 sonuna kadar markanın G6 ve G9 modellerini sunan 8 ila 10 bayi faaliyete geçecek. 2026 yılında P7+ sedan modelinin eklenmesiyle bayi ağı 10 ila 20 satış noktasına kadar genişleyebilecek. Hedin, İsviçre’deki yedi mevcut showroom’u da Xpeng ağına entegre ederek şirketin varlığını güçlendirecek.
Avusturya’daki girişim ise Ekim ayında resmen başlayacak. Xpeng, Almanya’daki başarılı modelini burada uygulayacak ve Viyana, Salzburg, Graz ve Klagenfurt gibi önemli şehirlerde kendi bayi ağını kuracak. Hedef, bu yıl sonuna kadar 10 bayiye ulaşmak ve 2026’ya kadar 20 bayi ile pazarı kapsamak.
Macaristan, Slovenya ve Hırvatistan’daki strateji ise biraz farklı. Xpeng, AutoWallis ve Portekizli Salvador Caetano grubu ile ortaklıklar kurarak mevcut altyapılardan faydalanacak ve hızlı bir satış ile servis ağı oluşturmayı planlıyor. Şirket ayrıca, G6 ve G9 SUV modellerini tanıtmak amacıyla Ljubljana, Budapeşte ve Zagreb’de geçici mağazalar açacak.

Xpeng’in Avrupa’ya açılması, Çinli üreticiler arasındaki rekabetin artık sadece yerel pazarla sınırlı olmadığını gösteriyor. Marka, NIO ve diğer Çinli rakipleriyle küresel ölçekte başa baş rekabet etmeyi hedefliyor. Xpeng, son yıllarda uluslararası pazarlarda satışlarını hızla artırdı; Ocak ve Ağustos 2025 arasında Çin dışında 24’ten fazla ülkeye araç satışı gerçekleştirerek bir önceki yıla göre %137’lik etkileyici bir büyüme kaydetti.
Avusturya’da G6 ve G9 modellerinin üretimi için Magna ile iş birliği yapan Xpeng, böylece Avrupa pazarının taleplerine daha hızlı yanıt vermeyi ve Çin’den ithal edilen araçlara uygulanan gümrük vergilerinden kaçınmayı hedefliyor.
Bu adımlar, Xpeng’in Avrupa’da yalnızca satış yapmakla kalmayıp, aynı zamanda yerel üretim ve stratejik ortaklıklarla sürdürülebilir bir büyüme planladığını gösteriyor. Şirket, önümüzdeki yıllarda Avrupa pazarında kalıcı bir oyuncu olmayı ve küresel satışlarının yarısını ihracattan karşılamayı amaçlıyor.