Volvo Trucks’ın elektrikli kamyon filosu, 2019 yılından bu yana ticari trafikte toplam 250 milyon kilometreden fazla yol kat etti. Bu mesafe, elektrikli ağır taşımacılığın pilot projelerden kanıtlanmış geniş ölçekli operasyonlara nasıl geçtiğini gösteriyor. Volvo Trucks Başkanı Roger Alm, “Elektrikli kamyonların günlük operasyonlarda sağladığı avantajları görmek çok güzel. Bu araçlar emisyonları azaltıyor ve sürücüler için daha konforlu ve sessiz bir çalışma ortamı sunuyor” dedi. Alm, elektrikli araçlara geçişin halen çok yavaş olduğunu ve tüm taşımacılık şirketlerinin karbon nötr olmasını sağlayacak piyasa koşullarının oluşturulması gerektiğini vurguladı.

Elektrikli kamyonlar, global lojistik ağlarında karbon emisyonlarını azaltmada kritik rol oynuyor. Aynı 250 milyon kilometreyi dizel kamyonlarla kat etmek, 78 milyon litreden fazla yakıt gerektirirdi. Volvo’nun elektrikli kamyonları sayesinde yaklaşık 213.000 ton CO₂ emisyonu engellendi. Sessiz çalışmaları ve egzoz dumanı olmaması, özellikle düşük emisyon bölgesi uygulanan şehirlerde yaşam kalitesini artırıyor. Karbon emisyonlarının azaltılması sadece araçlarla sınırlı değil; yenilenebilir enerji entegrasyonu, rota optimizasyonu ve yönetilen şarj altyapısı da sürecin önemli parçaları arasında yer alıyor.
Volvo, farklı taşımacılık ihtiyaçlarına yönelik sekiz elektrikli kamyon sunuyor. Şehir içi dağıtım ve atık toplama için FL Electric ve FE Electric, bölgesel taşımacılık için FM Electric ve FM Low Entry, inşaat sektörü için FMX Electric ve uzun yol taşımacılığı için FH Electric ile FH Aero Electric modelleri mevcut. Kuzey Amerika’da VNR Electric modeli, bölgesel taşımacılık operatörleri için güvenilir ve hızlı şarj desteği sunuyor.
Volvo, 2026’da bir şarjla 600 kilometre menzil sunan yeni ağır elektrikli kamyon modelini piyasaya sürerek sıfır emisyonlu taşımacılığı uzun mesafeli rotalara taşımayı hedefliyor. Şirketin elektrikli kamyonları, Almanya, Hollanda, Norveç, İsveç ve ABD gibi büyük taşımacılık pazarlarında yaygınlaşırken, sahadan elde edilen veriler gelecekteki inovasyonları şekillendiriyor.
Volvo Trucks, 2040’a kadar iklim nötrlüğüne ulaşmayı hedefleyen stratejisinde pil elektrikli kamyonlarının yanı sıra hidrojenle çalışan yakıt hücreli kamyonlar ve biyogaz gibi yenilenebilir yakıtlarla çalışan motorların araştırma ve üretimine de devam ediyor. Bu paralel gelişim, farklı bölgelerdeki enerji altyapısı koşullarına bakılmaksızın müşterilerin fosil yakıtlardan uzaklaşmasını sağlıyor.
Volvo, hemen uygulanabilir pil elektrikli teknolojiyi uzun vadeli hidrojen temelli güç aktarma potansiyeli ile birleştirerek taşımacılık sektörünün net sıfır emisyon hedefine doğru ilerlemesini hızlandırmayı amaçlıyor.

Elektrikli kamyonlar, global lojistik ağlarında karbon emisyonlarını azaltmada kritik rol oynuyor. Aynı 250 milyon kilometreyi dizel kamyonlarla kat etmek, 78 milyon litreden fazla yakıt gerektirirdi. Volvo’nun elektrikli kamyonları sayesinde yaklaşık 213.000 ton CO₂ emisyonu engellendi. Sessiz çalışmaları ve egzoz dumanı olmaması, özellikle düşük emisyon bölgesi uygulanan şehirlerde yaşam kalitesini artırıyor. Karbon emisyonlarının azaltılması sadece araçlarla sınırlı değil; yenilenebilir enerji entegrasyonu, rota optimizasyonu ve yönetilen şarj altyapısı da sürecin önemli parçaları arasında yer alıyor.
Volvo, farklı taşımacılık ihtiyaçlarına yönelik sekiz elektrikli kamyon sunuyor. Şehir içi dağıtım ve atık toplama için FL Electric ve FE Electric, bölgesel taşımacılık için FM Electric ve FM Low Entry, inşaat sektörü için FMX Electric ve uzun yol taşımacılığı için FH Electric ile FH Aero Electric modelleri mevcut. Kuzey Amerika’da VNR Electric modeli, bölgesel taşımacılık operatörleri için güvenilir ve hızlı şarj desteği sunuyor.
Volvo, 2026’da bir şarjla 600 kilometre menzil sunan yeni ağır elektrikli kamyon modelini piyasaya sürerek sıfır emisyonlu taşımacılığı uzun mesafeli rotalara taşımayı hedefliyor. Şirketin elektrikli kamyonları, Almanya, Hollanda, Norveç, İsveç ve ABD gibi büyük taşımacılık pazarlarında yaygınlaşırken, sahadan elde edilen veriler gelecekteki inovasyonları şekillendiriyor.
Volvo Trucks, 2040’a kadar iklim nötrlüğüne ulaşmayı hedefleyen stratejisinde pil elektrikli kamyonlarının yanı sıra hidrojenle çalışan yakıt hücreli kamyonlar ve biyogaz gibi yenilenebilir yakıtlarla çalışan motorların araştırma ve üretimine de devam ediyor. Bu paralel gelişim, farklı bölgelerdeki enerji altyapısı koşullarına bakılmaksızın müşterilerin fosil yakıtlardan uzaklaşmasını sağlıyor.
Volvo, hemen uygulanabilir pil elektrikli teknolojiyi uzun vadeli hidrojen temelli güç aktarma potansiyeli ile birleştirerek taşımacılık sektörünün net sıfır emisyon hedefine doğru ilerlemesini hızlandırmayı amaçlıyor.
Son düzenleme: