- Mesajlar
- 456
Karbon nötr hedefi doğrultusunda BEV (tam elektrikli) araç yelpazesi genişliyor
Toyota, 2025 Şanghay Otomobil Fuarı’nda elektrikli araç stratejisinin yeni adımlarını duyurdu. Şirket, karbon nötr bir toplum hedefi doğrultusunda “multi-pathway (çoklu rota)” yaklaşımıyla farklı pazarların ihtiyaçlarına göre çeşitlendirilmiş elektrikli mobilite çözümleri sunmayı sürdürüyor.Bu kapsamda Toyota markası, mevcut bZ4X, bZ3, bZ3X ve bZ5 modellerine ek olarak tamamen yeni bZ7 modelini; Lexus ise UX ve RZ modellerinin ardından yeni nesil ES modelini dünya sahnesine çıkardı.
Karbon Nötr Gelecek İçin Çoklu Yaklaşım
Toyota, küresel çapta karbon nötrlüğe ulaşmak için HEV, PHEV, BEV ve FCEV gibi farklı güç aktarma teknolojilerini aynı anda geliştiriyor. Çin pazarı, elektrikli araç satış oranı açısından dünyanın en hızlı dönüşen bölgelerinden biri olduğu için şirket, bu stratejinin merkezine Çin’i yerleştirmiş durumda.
Yeni Toyota bZ7, Çin Pazarının Amiral Gemisi BEV Sedanı
Yeni bZ7, Toyota’nın Çin’deki partnerleri GAC Group, GAC Toyota ve IEM by TOYOTA ile ortak geliştirilen, 5 metreyi aşan uzunluğa sahip tamamen elektrikli bir sedan.Bu model, Toyota’nın yüksek kalite ve güvenlik standartlarını Çin’in ileri teknoloji altyapısıyla birleştiriyor.
bZ7, markanın Çin’deki BEV serisinin amiral gemisi olacak ve gelişmiş yapay zekâ destekli akıllı sürüş teknolojileriyle donatılacak. Modelin bir yıl içinde satışa çıkması hedefleniyor.
Yeni LEXUS ES, Lüks ve Elektriğin Yeni Dengesi
Yeni LEXUS ES, hem BEV (tam elektrikli) hem de HEV (hibrit) versiyonlarıyla sunulacak.“LF-ZC” konseptinden esinlenen tasarımı, Lexus’un yeni nesil elektrikli araç çizgisini yansıtıyor.
Geniş arka koltuk alanı, gelişmiş yalıtım ve optimize edilmiş sürüş dengesiyle ES, markanın “sessizlik ve konfor” anlayışını daha da ileri taşıyor.
Teknik Gelişmeler ve Gelecek Planları
Toyota, yeni nesil modellerinde batarya yoğunluğunu artırırken üretim maliyetlerini azaltmayı hedefliyor.Şirket, HEV, PHEV, FCEV ve BEV seçeneklerini birlikte geliştirerek her bölgedeki kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun çözümler sunmayı planlıyor.
Teknik Özellik Tablosu (bZ7 & LEXUS ES)
| Özellik | Toyota bZ7 | LEXUS ES (Yeni Nesil) |
|---|---|---|
| Araç tipi | Tam elektrikli sedan (BEV) | BEV & HEV versiyonları |
| Uzunluk | >5.000 mm | Yaklaşık 4.975 mm |
| Platform | GAC-Toyota ortak geliştirmesi (BEV özel platform) | Yeni Lexus modüler platformu |
| Geliştirme ortakları | GAC Group, GTMC, IEM by TOYOTA | Lexus International |
| Güç aktarma | Çift motorlu AWD opsiyonu bekleniyor | BEV tek motor / HEV 2.5L benzin + elektrik |
| Akıllı sistemler | Gelişmiş sürücü destek sistemleri, yapay zekâ temelli bağlantı | Yeni nesil Lexus Safety System |
| Hedef pazar | Çin (öncelikli) | Küresel (özellikle Asya ve Avrupa) |
| Lansman zamanı | 2026 yılına kadar | 2025 ikinci yarısı |
| Öncelikli amaç | Amiral gemisi BEV sedan | Elektrikli premium sedan geçiş modeli |
Son düzenleme: