Toyota, Şanghay Otomobil Fuarı 2025’te Yeni bZ7 ve LEXUS ES Modellerini Tanıttı

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
456

Karbon nötr hedefi doğrultusunda BEV (tam elektrikli) araç yelpazesi genişliyor​

Toyota, 2025 Şanghay Otomobil Fuarı’nda elektrikli araç stratejisinin yeni adımlarını duyurdu. Şirket, karbon nötr bir toplum hedefi doğrultusunda “multi-pathway (çoklu rota)” yaklaşımıyla farklı pazarların ihtiyaçlarına göre çeşitlendirilmiş elektrikli mobilite çözümleri sunmayı sürdürüyor.

Bu kapsamda Toyota markası, mevcut bZ4X, bZ3, bZ3X ve bZ5 modellerine ek olarak tamamen yeni bZ7 modelini; Lexus ise UX ve RZ modellerinin ardından yeni nesil ES modelini dünya sahnesine çıkardı.

Karbon Nötr Gelecek İçin Çoklu Yaklaşım​

Toyota, küresel çapta karbon nötrlüğe ulaşmak için HEV, PHEV, BEV ve FCEV gibi farklı güç aktarma teknolojilerini aynı anda geliştiriyor. Çin pazarı, elektrikli araç satış oranı açısından dünyanın en hızlı dönüşen bölgelerinden biri olduğu için şirket, bu stratejinin merkezine Çin’i yerleştirmiş durumda.

001.webp

Yeni Toyota bZ7, Çin Pazarının Amiral Gemisi BEV Sedanı​

Yeni bZ7, Toyota’nın Çin’deki partnerleri GAC Group, GAC Toyota ve IEM by TOYOTA ile ortak geliştirilen, 5 metreyi aşan uzunluğa sahip tamamen elektrikli bir sedan.
Bu model, Toyota’nın yüksek kalite ve güvenlik standartlarını Çin’in ileri teknoloji altyapısıyla birleştiriyor.

bZ7, markanın Çin’deki BEV serisinin amiral gemisi olacak ve gelişmiş yapay zekâ destekli akıllı sürüş teknolojileriyle donatılacak. Modelin bir yıl içinde satışa çıkması hedefleniyor.

Yeni LEXUS ES, Lüks ve Elektriğin Yeni Dengesi​

Yeni LEXUS ES, hem BEV (tam elektrikli) hem de HEV (hibrit) versiyonlarıyla sunulacak.

“LF-ZC” konseptinden esinlenen tasarımı, Lexus’un yeni nesil elektrikli araç çizgisini yansıtıyor.
Geniş arka koltuk alanı, gelişmiş yalıtım ve optimize edilmiş sürüş dengesiyle ES, markanın “sessizlik ve konfor” anlayışını daha da ileri taşıyor.

Teknik Gelişmeler ve Gelecek Planları​

Toyota, yeni nesil modellerinde batarya yoğunluğunu artırırken üretim maliyetlerini azaltmayı hedefliyor.
Şirket, HEV, PHEV, FCEV ve BEV seçeneklerini birlikte geliştirerek her bölgedeki kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun çözümler sunmayı planlıyor.

Teknik Özellik Tablosu (bZ7 & LEXUS ES)​

ÖzellikToyota bZ7LEXUS ES (Yeni Nesil)
Araç tipiTam elektrikli sedan (BEV)BEV & HEV versiyonları
Uzunluk>5.000 mmYaklaşık 4.975 mm
PlatformGAC-Toyota ortak geliştirmesi (BEV özel platform)Yeni Lexus modüler platformu
Geliştirme ortaklarıGAC Group, GTMC, IEM by TOYOTALexus International
Güç aktarmaÇift motorlu AWD opsiyonu bekleniyorBEV tek motor / HEV 2.5L benzin + elektrik
Akıllı sistemlerGelişmiş sürücü destek sistemleri, yapay zekâ temelli bağlantıYeni nesil Lexus Safety System
Hedef pazarÇin (öncelikli)Küresel (özellikle Asya ve Avrupa)
Lansman zamanı2026 yılına kadar2025 ikinci yarısı
Öncelikli amaçAmiral gemisi BEV sedanElektrikli premium sedan geçiş modeli
 
Son düzenleme:

Dikkat Çeken Konular

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

  • 2026 Kia EV9, Cars.com Tarafından “En İyi 3 Sıralı Elektrikli SUV” Seçildi

  • Elektrikli Cayenne iç mekanı

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri