- Mesajlar
- 465
TOGG’un iki temel modeli T10X (SUV) ve T10F (Fastback / Sedan) için, karar verici teknik kriterleri kapsayan detaylı karşılaştırma.

Yukarıdaki teknik değerler üretici katalogları, araç veri tabanları ve 2024–2025 haber raporları üzerinden derlenmiştir; bölgesel donanım/versiyon farkları (V1/V2, LR vb.) aynı parametrelerin farklı değerler göstermesine neden olabilir.
Özet (Bir bakışta)
- Mimari & Batarya: Her iki modelde de Farasis / Siro ortaklığında üretilen NMC-tip batarya paketleri kullanılıyor; 52.4 kWh (standart) ve 88.5 kWh (uzun menzil) seçenekleri yaygın.
- Menzil (WLTP): T10X ~314 km (52.4 kWh) / ~523 km (88.5 kWh); T10F için yakın konfigürasyonlar 350–620+ km aralığında raporlanıyor (donanıma göre değişir).
- Güç & Performans: RWD tek-motor ~160 kW (~218 PS); AWD çift-motor ~320 kW (~435 PS) ihtimalleri her iki modelde de sunuluyor.
- Şarj: CCS ile DC hızlı şarj destekleniyor; pik DC şarj gücü genelde ~180 kW olarak belirtiliyor (20→80% ~28–30 dk veri noktası bulunuyor). AC ile tipik 11 kW/22 kW onboard-şarj destekleri listeleniyor.

1) Teknik Karşılaştırma Tablosu — Temel Kriterler
| Kriter | TOGG T10X (SUV) | TOGG T10F (Fastback / Sedan) |
|---|---|---|
| Batarya (paket seçenekleri) | 52.4 kWh / 88.5 kWh (NMC, Siro/Farasis). | 52.4 kWh / 88.5 kWh (aynı tedarikçi & kimya). |
| WLTP Menzil (kVaria) | ~314 km (52.4 kWh) / ~523 km (88.5 kWh). | Raporlara göre ~350 km (52.4kWh) / 600–623 km (88.5 kWh, sedan aerodinamik avantajı). |
| Motor konfigürasyonları | RWD: ~160 kW (218 PS), AWD: çift motor ~320 kW (435 PS) (seçenek). | Aynı motor seçenekleri; sedan versiyonda performans/menzil dengesi farklı optimize edilebilir. |
| 0–100 km/h | RWD ~7.4–7.8 s; AWD ~4.8 s (versiyona göre). | Benzer/daha iyi aerodinamikle hafif avantaj; kaynaklarda 0-100 için RWD ~7.s, performans AWD daha düşük. |
| Tüketim (kWh/100km) | ~16.7–16.9 kWh/100 km (WLTP bildirimi, versiyona göre değişir). | Sedan versiyonda WLTP tüketim değerleri raporlarca biraz daha iyi (uzun menzil versiyonlarda ~15–16 kWh/100 km iddiaları). |
| AC onboard-şarj | Genelde 11 kW (opsiyonel 22 kW destekleri bölge/versiyona göre). | 11 kW / bazı pazarlarda 22 kW seçenekleri raporlanıyor. |
| DC hızlı şarj | CCS, ~180 kW peak (20→80% ~28–30 dk bildiriliyor). | Aynı şekilde CCS, ~180 kW peak; sedan daha iyi aerodinamikle benzer güçte daha uzun menzil. |
| Batarya voltaj mimarisi | Genelde ~400 V mimari (paket konfigürasyonu ve hücre düzeni ile). | Aynı 400 V mimarisi raporlanıyor; 800 V sınıfı değil (2025 verileri). |
| Ağırlık (yaklaşık) | 1.95–2.12 ton (versiyona göre). | Sedan hafifçe daha düşük olabilir; resmi varyant verileri üretici kataloglarında bulunur. |
| Boyutlar / bagaj | SUV gövde—daha yüksek oturma + yükleme hacmi (katalogda detaylı ölçüler). | ~4.8 m uzunluğunda, bagaj 505–1350 L (arka koltuk yatırıldığında) şeklinde raporlandı. |
| Güvenlik / ADAS | Euro NCAP 5 yıldız (ürün konfigürasyonuna göre); çok sayıda ADAS modülü, OTA güncellemeleri. | Benzer ADAS paketi; Rush Hour Pilot, adaptif sürüş destekleri, OTA. |
| Fiyat (örnek rapor) | Türkiye içi başlangıç fiyatları versiyona göre değişiyor; ihracat pazarlarında fiyat farklılıkları mevcut. (Ayrıntı: bölgesel duyurulara bakılmalı.) | 2025 Avrupa tanıtımlarında T10F fiyatlandırma aralığı ve varyantlar kamuoyuna duyuruldu; Trumore üzerinden ön sipariş & depozito akışı. |
Yukarıdaki teknik değerler üretici katalogları, araç veri tabanları ve 2024–2025 haber raporları üzerinden derlenmiştir; bölgesel donanım/versiyon farkları (V1/V2, LR vb.) aynı parametrelerin farklı değerler göstermesine neden olabilir.
Teknik Derinlik — Batarya & Şarj (Mühendis Seviyesi)
Batarya paketi
- Kimya: NMC (Nickel-Manganese-Cobalt) hücreler — Siro / Farasis tedarik zinciri ile üretiliyor. Bu kimya yüksek enerji yoğunluğu sağlar; hücre termal yönetimi (soğutma) kritik.
- Kapasite: Nominal 52.4 kWh ve 88.5 kWh paketleri; pratik kullanılabilir enerjiler üretici/3. parti testlerinde genelde biraz düşük raporlanır (ör. usable ≈ 85 kWh civarı için long-range pakette).
- Voltaj & pack mimarisi: 400 V sınıfı mimari — bu, ultra-hızlı 800V çözümleri kadar düşük kablo akımı/ısıl avantaj sağlamaz; ancak yaygın altyapı ile uyumlu ve maliyet-etkin. 400 V tasarımında yüksek DC güç için akım yönetimi (kalın kablolar, soğutma) önem kazanır.
Şarj performansı & termal etki
- DC 180 kW pik: 180 kW’e kadar beslemelerde 20→80% arası yaklaşık 28–30 dk gözlemi yaygın. Yüksek gücün süreceği süre paket sıcaklığına bağlıdır—BMS, güç eğrisini sıcaklığa göre düşürebilir. Bu yüzden gerçek hayatta “sürekli 180 kW” nadiren görülür.
- AC şarj (onboard): 11 kW tipik; bazı pazarlarda 22 kW opsiyonel. Ev/iş yeri şarjı için 11 kW gece dolumuna uygundur; hızlı günlük döngüler için DC tercih edilir.
Performans & Dinamikler
- Motor tork & güç: RWD motor ~350 Nm, 160 kW; AWD kombinasyonu ~700 Nm, toplam ~320 kW şeklinde raporlanmış. Bu sayılar aracın ivmelenme ve çekiş kapasitesini belirler.
- Sürüş hissettirimi: SUV gövde yapısı nedeniyle T10X daha yüksek yerden yükseklik ve rüzgâr sürtünmesi (Cd) getirir; T10F sedan/fastback, daha iyi aerodinamikle WLTP menzilinde avantaj sağlayabilir. Bu yüzden aynı batarya-motor konfigürasyonu T10F’de daha uzun menzil verebilir.