TOGG Menzili Soğuk Havada Ne Kadar Düşer?

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
465
TOGG’un T10X ve T10F modellerinde kullanılan NCM (Nikel-Kobalt-Manganez) temelli lityum-iyon bataryalar, kimyasal olarak sıcaklık değişimlerine duyarlıdır. Bu nedenle, ortam sıcaklığı 0°C’nin altına indiğinde batarya performansı ve menzil bir miktar düşer.

Ortalama Menzil Kaybı (Gerçek Kullanım Verisi)​

Sıcaklık AralığıYaklaşık Menzil KaybıAçıklama
+15°C – +25°C%0 – %5İdeal sıcaklık aralığı
0°C civarı%10 – %15Batarya veriminde azalma başlar
-10°C civarı%20 – %25Hücre içi direnç artar, kapasite düşer
-20°C ve altı%30 – %35Kimyasal reaksiyonlar ciddi şekilde yavaşlar

Yani örneğin;
  • TOGG T10X 88.5 kWh uzun menzil versiyonu WLTP’ye göre 523 km menzil sunar.
  • Soğuk havada (-10°C civarı) bu değer yaklaşık 400–420 km’ye kadar düşebilir.

Teknik Nedenler​

  1. Elektrokimyasal Direnç Artışı:
    Düşük sıcaklıkta elektrolit viskoz hale gelir, iyon geçişi yavaşlar. Bu da bataryanın tam kapasitesini kullanmasını engeller.
  2. Isıtma Sisteminin Enerji Tüketimi:
    TOGG’da kabin ve batarya ısıtma sistemleri elektrikle çalıştığı için, bu sistemlerin devreye girmesi ekstra enerji tüketimi oluşturur.
    • Kabin ısıtması (klima/rezistans): 2–3 kW
    • Batarya ısıtma modülü: 1–2 kW
  3. Rejeneratif Frenleme Sınırlaması:
    Soğuk bataryalarda şarj kabul oranı düşer, bu nedenle rejeneratif frenleme (geri kazanım) azaltılır. Dolayısıyla şehir içi kullanımda menzil avantajı azalır.

TOGG’un Soğuk Hava Önlemleri​

TOGG mühendisleri, batarya termal yönetimi konusunda oldukça gelişmiş bir sistem kullanıyor:
  • Sıvı soğutmalı ve ısıtmalı batarya paketi
  • Akıllı ısı yönetimi (BMS destekli): Hücre sıcaklığı 15–35°C aralığında tutulur.
  • Ön koşullandırma (Pre-conditioning): Şarj öncesi bataryayı optimum sıcaklığa getirir (özellikle DC şarjda).
  • Isı pompalı iklimlendirme sistemi (heat pump): Klasik rezistanslı ısıtmalara göre %40’a kadar enerji tasarrufu sağlar.
Bu sistemler sayesinde TOGG’un menzil düşüşü, benzer segmentteki diğer EV’lere göre daha sınırlı kalır.

Kullanıcıya Yönelik Pratik Tavsiyeler​

  1. Araç şarjdayken ısıtmayı başlat:
    Bataryayı ve kabini şarj sırasında ısıtmak, batarya gücünü korur.
  2. Sürüş öncesi ön ısıtma (app üzerinden):
    TOGG uygulaması ile bataryayı sürüşe hazır hale getirebilirsin.
  3. Eco modda klima kullanımı:
    Isıtma gücünü optimize eder, menzil kaybını %5–10 azaltabilir.
  4. Lastik basıncını kontrol et:
    Soğuk havada lastik basıncı düşer, bu da sürtünmeyi artırarak tüketimi etkiler.
 

Dikkat Çeken Konular

  • Kia EV6, Batarya Sağlığında Tesla’yı Geride Bıraktı, Bataryası en dayanaklı araç listesi

  • Kia EV4 GT, Tesla Model 3 Performance’a Rakip Geliyor

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri