- Mesajlar
- 456
TOGG T10F, NCM (Nikel-Kobalt-Manganez) kimyaya sahip lityum-iyon batarya kullanıyor ve iki farklı batarya seçeneğiyle sunuluyor:
Bu bilgiler ışığında, hem AC (Alternatif Akım) hem de DC (Doğru Akım) şarj süreleri.

TOGG T10F, yüksek voltajlı batarya mimarisi (400V sınıfı) ve sıvı soğutmalı hücre yapısı sayesinde hızlı şarjda oldukça verimlidir.
Özellikle Trugo’nun 180 kW DC istasyonlarında, uzun menzil T10F modeli yaklaşık 30 dakikada %80 doluma ulaşabiliyor.
Yani pratikte:
TOGG, bu şarj süreleriyle 2025 itibarıyla segmentindeki Hyundai Ioniq 5, Tesla Model Y ve VW ID.5 gibi araçlarla aynı ligde hatta bazı senaryolarda daha verimli bir performans sergiliyor.
| Versiyon | Batarya Kapasitesi (Net / Brüt) | Tahmini WLTP Menzil | Maks. Şarj Gücü (DC) |
|---|---|---|---|
| Standart | 52.4 kWh | ~350 km | 130 kW |
| Uzun Menzil | 88.5 kWh | ~600 km | 180 kW |

AC Şarj Süresi (Alternatif Akım)
TOGG T10F, tıpkı T10X gibi 11 kW trifaze dahili şarj cihazına (OBC) sahiptir. Bu, ev tipi wallbox veya ofis tipi AC istasyonlarda en verimli şarj seçeneğidir.
AC Şarj Süreleri:
| Batarya Versiyonu | 11 kW Wallbox (3 Faz) | 7.4 kW Wallbox (2 Faz) | 2.3 kW Ev Prizi |
|---|---|---|---|
| 52.4 kWh | Yaklaşık 5 sa 15 dk | ~7 saat | ~22 saat |
| 88.5 kWh | Yaklaşık 8 sa 45 dk | ~12 saat | ~35 saat |
Teknik Not:
AC şarjda dönüşüm araç içindeki OBC (On-Board Charger) tarafından yapıldığı için, şarj süresi OBC kapasitesiyle sınırlıdır.
Yani istasyon 22 kW desteklese bile araç 11 kW OBC’ye sahipse, maksimum 11 kW ile şarj olur.
DC Şarj Süresi (Doğru Akım – Hızlı Şarj)
TOGG T10F, DC hızlı şarjda oldukça güçlü değerlere ulaşabiliyor:- Standart versiyon: 130 kW
- Uzun menzil versiyonu: 180 kW (maksimum)
DC şarjda akım doğrudan bataryaya verilir; bu nedenle şarj süresi çok daha kısadır.
Ancak tam şarj profili lineer değildir — ilk %10–80 arası hızlı, son %20 daha yavaştır (hücre koruma nedeniyle).
DC Şarj Süreleri (Gerçekçi Verilerle):
| Batarya Versiyonu | %10 → %80 Şarj Süresi | Ortalama Güç (kW) | Tahmini Şarj Süresi (0 → 100%) |
|---|---|---|---|
| 52.4 kWh | 23–25 dakika | ~100 kW | ~40 dakika |
| 88.5 kWh | 30–32 dakika | ~150 kW | ~55–60 dakika |
Gerçek senaryoda:
- Soğuk havada bu süre %10–20 uzayabilir.
- Şarj altyapısı (örneğin Trugo, ZES, Eşarj) istasyonunun maksimum çıkış gücü 120–180 kW arasıysa, araç o değere kadar güç çeker.
- %80 sonrası hücre dengeleme başladığı için şarj akımı kademeli olarak düşer.
T10F Şarj Performans Özeti
| Kriter | AC Şarj (11 kW) | DC Şarj (180 kW max) |
|---|---|---|
| Şarj Yöntemi | Yavaş / Planlı | Hızlı / Seyahat amaçlı |
| %10→%80 Süresi | 6–9 saat | 25–30 dakika |
| Dönüştürme Noktası | Araç içi (OBC) | İstasyon (Harici) |
| Kullanım Alanı | Ev / Ofis | Otoyol / Uzun yol |
| Batarya Sağlığı Etkisi | Düşük stres | Yüksek termal stres riski |
| Enerji Verimliliği | %90 civarı | %94–97 arası |
TOGG T10F, yüksek voltajlı batarya mimarisi (400V sınıfı) ve sıvı soğutmalı hücre yapısı sayesinde hızlı şarjda oldukça verimlidir.
Özellikle Trugo’nun 180 kW DC istasyonlarında, uzun menzil T10F modeli yaklaşık 30 dakikada %80 doluma ulaşabiliyor.
Yani pratikte:
- Kahve molası → %10’dan %80’e
- Öğle yemeği → %100 dolum mümkün.
- Evde / Ofiste (AC 11 kW) → 6–9 saat
- Uzun yolda (DC 180 kW) → 25–30 dakika
- %10–80 dolum aralığı, optimum batarya sağlığı için önerilen bölgedir.
TOGG, bu şarj süreleriyle 2025 itibarıyla segmentindeki Hyundai Ioniq 5, Tesla Model Y ve VW ID.5 gibi araçlarla aynı ligde hatta bazı senaryolarda daha verimli bir performans sergiliyor.