• BYD Sealion 7 Türkiye’de resmen satışta!

    BYD’nin yeni elektrikli SUV’u Sealion 7 artık Türkiye’de. Lansman detayları, Satış fiyatı, modeller, teknik özellikleri ve donanım karşılaştırması.

    • Güncel kampanyalar ve stok durumu
    • Versiyonlar, WLTP değerleri ve şarj bilgileri
    • Rakiplerle fiyat/performans kıyası

Stellantis’ten Devrim Niteliğinde “Tümleşik Batarya”: Daha Fazla Menzil, Daha Hızlı Şarj ve Daha Hafif Yapı

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Stellantis, elektrikli araç bataryalarında devrim yaratabilecek yeni teknolojisini tanıttı. Şirketin Intelligent Battery Integrated System (IBIS) adını verdiği bu sistem, elektrikli araçlarda genellikle aracın farklı noktalarına yerleştirilen inverter, şarj ünitesi ve kontrol bileşenlerini doğrudan batarya paketi içine entegre ediyor.

Bu yenilik sayesinde, daha fazla menzil, daha yüksek enerji verimliliği, daha hızlı şarj süreleri ve daha hafif bir yapı elde ediliyor. İlk prototip, Stellantis’in STLA Medium platformunu kullanan Peugeot E-3008 üzerinde test edilmeye başlandı. Aynı platformun yeni nesil Jeep Compass modelinde de kullanıldığı biliniyor.

stellantis-batteria-ibis-per-veicoli.webp

IBIS sistemi, batarya kimyasından bağımsız çalışabiliyor. Bu da nikel manganez kobalt (NMC) veya lityum demir fosfat (LFP) gibi farklı batarya türlerinin aynı teknolojiyle entegre edilebileceği anlamına geliyor. Bu esneklik, hem binek hem ticari araçlar için hızlı uyarlanabilirlik sağlıyor.

Stellantis ve teknoloji ortağı Saft, sistemin hem AC hem DC akımı desteklediğini ve aynı zamanda araçtan şebekeye enerji aktarımı (V2G) özelliğine sahip olduğunu belirtiyor. Yani araç sadece kendi motorlarına değil, aynı zamanda elektrik şebekesine veya ev sistemlerine de enerji sağlayabiliyor.

stellantis-batteria-ibis-per-veicoli (1).webp

Teknik verilere göre, IBIS tabanlı batarya geleneksel bir bataryaya göre %10 daha verimli ve %15 daha güçlü. Bu, örneğin aynı boyuttaki bir bataryada 230 beygir (172 kW) güç üretilebilirken, klasik bataryalarda bu rakam 201 beygir (150 kW) seviyesinde kalıyor.

Sistemin bir diğer avantajı da yaklaşık 40 kilogram (88 pound) ağırlık tasarrufu ve 17 litreye kadar ek iç hacim kazandırması. Ayrıca enerji kayıpları azaltıldığı için şarj süresi de kısalıyor. 7 kW’lık AC şarj cihazında, IBIS batarya 7 saat yerine 6 saatte tam doluma ulaşabiliyor.

stellantis-batteria-ibis-per-veicoli (2).webp

Stellantis, teknolojinin saha testlerine başlanacağını ve her şey planlandığı gibi giderse, IBIS sisteminin on yılın sonuna kadar seri üretim elektrikli araçlarda kullanılabileceğini açıkladı. Bu yenilik, geleceğin elektrikli araçlarında daha kompakt, verimli ve güçlü bataryaların önünü açabilir.
 

Dikkat Çeken Konular

  • BYD Sealion 7 Teknik Özellikleri ve Donanım Karşılaştırması

  • BYD Sealion 7 Fiyatı

  • Ekim 2025’te Türkiye’de Elektrikli Otomobil Satışlarında Togg’dan Çifte Zafer

  • Elektrikli Araç Evde Şarj Etme Kılavuzu

  • Hızlı Şarj ve Yavaş Şarj Arasındaki Farklar

  • EPA ve WLTP Elektrikli Araç Menzil Testleri: Neden Bu Kadar Farklılar?

  • Nissan Sakura’nın Yeni Güneş Paneli Tavanı, Haftada 58 Kilometre Ek Menzil Sağlıyor

  • Honda Super One: Elektrikli Hot Hatch, Benzinli Motor Hissiyle Geri Dönüyor

  • Toyota Corolla Elektrikli Oluyor, Dünyanın En Çok Satan Otomobili Yeni Çağa Adım Atıyor

  • BMW iX3, Almanya’da Satış Rekoru Kıran Elektrikli SUV, Daha Yola Çıkmadan Gözde Oldu

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri