- Mesajlar
- 456
Oli, elektrikli otomobillerin yapılış ve tasarlanış biçiminde devrim yaratabilecek gerçek bir 'temiz sayfa' tasarımıdır. Hafif olmasının yanı sıra, geri dönüştürülmek yerine yeniden inşa edilmek üzere üretilmiştir. Gelecek için önemli bir otomobil olduğunu düşünüyoruz.

Hafif olması daha verimli olduğu anlamına gelir. Ve sonuç olarak daha küçük bir pille daha uzağa gidebilir ve daha az enerji kullanır. Daha küçük bir pile sahip olmak satın almayı ve çalıştırmayı daha ucuz hale getirir. Bu akıllıca - ve oldukça erdemli bir döngüdür.
Citroen, Oli'nin yaklaşık 20.000 £ olacağını tahmin ediyoruz, bu da orta sınıf bir Ford Fiesta ile hemen hemen aynı. Ancak bu daha az 'gerçek bir araba' ve daha çok tekerlekli bir laboratuvar - ancak bu, Oli'nin fikirlerinin çoğunu bir sonraki nesil C3 Aircross'ta görmeyeceğimiz anlamına gelmiyor.
Oli'nin tüm unsurlarını çalıştırmak, Citroen tasarımcılarının kelimenin tam anlamıyla çizim tahtasına geri dönmeleri anlamına geliyordu. Arabayı yeniden düşünmek gibi devasa bir görevde ağırlık ve maliyetten tasarruf edilip edilemeyeceğini görmek için her bileşen analiz edildi.
Bu korkunç bir fikir gibi geliyor, ancak Oli'nin düz kaputu, tavanı ve arka yük yatağı panelleri, fiberglas takviyeli paneller arasında bir petek yapısı haline getirilmiş geri dönüştürülmüş oluklu mukavvadan yapılmıştır. Yağmurda evinizdeki geri dönüşümler gibi çözünmelerini önlemek için, poliüretan reçine ve genellikle yükleme rampalarında kullanılan özel bir boya ile kaplanmıştır. Bu, bir çelik panelin ağırlığının yarısı kadar oldukları, ancak bir spor etkinliğinde daha iyi bir görüşe ihtiyacınız olduğunda veya oluklarınızı temizlemek için uzanmanız gerektiğinde üzerinde durabileceğiniz kadar sağlam oldukları anlamına gelir.
Ayrıca fark edeceğiniz bir şey de tamamen düz ve dikey ön camdır. Bu, yapımının ve değiştirilmesinin daha ucuz olduğu anlamına gelir, ancak aynı zamanda sıcak günlerde güneşi dışarıda tutar, böylece değerli enerjinizi klimaya harcamazsınız. Elbette kıvrımlı eğimli bir ekran kadar aerodinamik değildir, ancak Oli verimliliği en üst düzeye çıkarmak için elektronik olarak 68 mil/saat ile sınırlandırılmıştır. Farlara yerleştirilmiş, havayı ekranın üzerine yönlendiren ve hızdaki sürtünmeyi biraz azaltan kepçeler de vardır.
Yan camlar, güneşin etkilerini azaltmaya yardımcı olmak için aşağı doğru açılıdır. Ve ağır elektrik çalışmasını unutabilirsiniz, Ami ve klasik 2CV'de gördüğümüz gibi basitçe yukarı doğru açılırlar.
Ön kapılar da Ami'nin belirlediği örneği takip ediyor ve yapımını ve onarımını kolaylaştırmak için her iki tarafta da aynı, ancak farklı şekilde monte edilmişler. Geleneksel bir kapıdan yaklaşık 7 kg daha hafifler ancak aynı derecede güvenliler ve arkaya girmek için
ve Mazda MX-30 ile aynı düzeni kullanan, arkadan menteşeli, daha küçük arka kapılara sahipsiniz.
Jantlar da akıllıca. Tam alüminyum jantlar pahalıdır, yapımı çok fazla enerji gerektirir ve onarımı zordur. Ancak çelik jantlar ağırdır. Bu nedenle Oli, 6 kg tasarruf sağlayan ikisinin bir karışımını kullanır. Lastikler daha hafif değildir, ancak çevre için daha kolaydır. 300.000 milden fazla dayanırlar ve ana karkas yeniden kullanılabilir.

Gösterge paneline hakim devasa bir ekran da yok. Citroen hepimizin bildiği bir şeyi itiraf etti: Apple ve Google ile rekabet etmeye çalışmanın bir anlamı yok.
Çoğu sürücü, bir arabanın dahili bilgi-eğlence sistemini - ne kadar kötü veya iyi olursa olsun - görmezden gelir ve yalnızca telefonlarımızın daha güçlü işlemcilerini ve daha iyi bağlantılarını kullanmaya başlar. Citroen, telefonunuzdaki teknolojinin herhangi bir araba üreticisinden yaklaşık iki nesil önde olduğunu söylüyor, bu nedenle Oli'de yalnızca telefonunuzu bağlamak için bir fiş ve bir çift çıkarılabilir hoparlör var. Cesur, ancak çok mantıklı.
Bunlar, aracın genişliği boyunca uzanan tek bir simetrik kirişte yer alır, yine orijinal 2CV'ye benzer. Ayrıca, ortada klima sistemi için beş adet geçiş anahtarı bulunur.
Ancak ön camın tabanına yayılmış ve temel hız ve pil bilgilerine sahip basitleştirilmiş şerit şeklinde bir ekran var. Pikselli ekranı 1990'ların bilgisayar konsollarını anımsatıyor.
mil olduğu iddia ediliyor. Bu, daha az kaynak kullandığı ve daha hafif olduğu anlamına geliyor, bu da verimliliği artırıyor - iddia edilen kWh başına 6,25 mil verimlilik, benzer büyüklükteki mevcut elektrikli modellerden en az %50 daha iyi. Örneğin, bir Audi e-tron veya Mercedes EQC'nin iki katı büyüklüğünde bataryaları var ancak yine de şarjlar arasında yalnızca aynı mesafeyi kat edebiliyorlar.
Küçük pil, hızlı şarj anlamına da geliyor - %20 ila %80, burundaki Citroen ambleminin altındaki soketi kullanarak 23 dakika sürüyor. Citroen resmi şarj maksimumlarını yayınlamadı ancak hesaplayıcımız bunun yaklaşık 70 kW olduğunu tahmin ediyor.
Ama kesinlikle yeterince iyi çalışıyor ve görüş alanı yeterince iyi, böylece yanınızdan geçen kalabalığın sizi işaret edip fotoğraf çektiğini görebiliyorsunuz. Bu araba, son model süper arabadan daha fazla ilgi görüyor.
Ancak bir süper otomobil kadar hızlı değil. Oli, verimliliği en üst düzeye çıkarmak için 68mph ile sınırlandırılmış bir azami hıza sahip. Bu aslında bir 2CV'nin azami hızından 3mph daha az ama size otoyolda kamyon ve daha büyük minibüslerdeki sınırdan birkaçmph daha fazla hız sağlıyor, böylece yavaş şeritte sıkışıp kalmayacaksınız.
Bu sınır birçok sürücü için büyük bir caydırıcı olacak, ancak bu sayede otoyolda hız cezası almayacaksınız ve günlük sürüşümüzün okul servisleri, trafik sıkışıklığı ve şehir içinde gezilerden oluştuğunu bilen gerçekçilerimiz için fazlasıyla yeterli olacak.
Eski bir Land Rover gibi tek kullanımlık olmaktan ziyade onlarca yıl dayanacak şekilde tasarlanmıştır. Citroen, Oli'yi aileniz boyunca miras alacağınızı ve çocuklarınızın farklı zevklerinize ve gelişen teknolojinize uyum sağlamak için Oli'nin görünümünü zamanla yükseltip değiştirebileceğini düşünüyor.
Bu, Citroen'in söylediklerini eyleme dökmesi ve sürdürülebilirliği gerçekten yaptığı işin kalbine yerleştirmesidir. Genellikle her üç yılda bir hepimizi yepyeni parlak modellere sokmayı hedefleyen bir sektör için norm değildir. Aslında, Oli tüm ömrü boyunca dünyanın kaynaklarını aklımıza gelebilecek diğer tüm arabalardan daha iyi kullanacaktır. Hepimiz için, arabanın geleceğinin buna benzemesini gerçekten umuyoruz.

Citroen Oli boyutu, ağırlığı ve fiyatı
Bu araba hakkında size anlatılacak o kadar çok şey var ki nereden başlayacağınızı bilmek zor. O halde temel gerçeklerle başlayalım. 4,2 metre uzunluğunda, bu da bir Volkswagen ID.3 veya Vauxhall Mokka ile hemen hemen aynı. Ancak ağırlığı sadece 1.000 kg - bu, en ağır ID.3'ün ağırlığının yaklaşık yarısı ve Kia Picanto gibi bir şehir arabasının ağırlığıyla hemen hemen aynı.Hafif olması daha verimli olduğu anlamına gelir. Ve sonuç olarak daha küçük bir pille daha uzağa gidebilir ve daha az enerji kullanır. Daha küçük bir pile sahip olmak satın almayı ve çalıştırmayı daha ucuz hale getirir. Bu akıllıca - ve oldukça erdemli bir döngüdür.
Citroen, Oli'nin yaklaşık 20.000 £ olacağını tahmin ediyoruz, bu da orta sınıf bir Ford Fiesta ile hemen hemen aynı. Ancak bu daha az 'gerçek bir araba' ve daha çok tekerlekli bir laboratuvar - ancak bu, Oli'nin fikirlerinin çoğunu bir sonraki nesil C3 Aircross'ta görmeyeceğimiz anlamına gelmiyor.
Oli'nin tüm unsurlarını çalıştırmak, Citroen tasarımcılarının kelimenin tam anlamıyla çizim tahtasına geri dönmeleri anlamına geliyordu. Arabayı yeniden düşünmek gibi devasa bir görevde ağırlık ve maliyetten tasarruf edilip edilemeyeceğini görmek için her bileşen analiz edildi.
Citroen Oli tasarımı ve malzemeleri
Sonuçlar biraz yeniden ayarlama gerektiriyor. Çünkü Oli'yi bu kadar çığır açıcı kılan bazı malzemeler ve bileşenler şaşırtıcıdır - örneğin kartondan yapılmış paneller.Bu korkunç bir fikir gibi geliyor, ancak Oli'nin düz kaputu, tavanı ve arka yük yatağı panelleri, fiberglas takviyeli paneller arasında bir petek yapısı haline getirilmiş geri dönüştürülmüş oluklu mukavvadan yapılmıştır. Yağmurda evinizdeki geri dönüşümler gibi çözünmelerini önlemek için, poliüretan reçine ve genellikle yükleme rampalarında kullanılan özel bir boya ile kaplanmıştır. Bu, bir çelik panelin ağırlığının yarısı kadar oldukları, ancak bir spor etkinliğinde daha iyi bir görüşe ihtiyacınız olduğunda veya oluklarınızı temizlemek için uzanmanız gerektiğinde üzerinde durabileceğiniz kadar sağlam oldukları anlamına gelir.
Ayrıca fark edeceğiniz bir şey de tamamen düz ve dikey ön camdır. Bu, yapımının ve değiştirilmesinin daha ucuz olduğu anlamına gelir, ancak aynı zamanda sıcak günlerde güneşi dışarıda tutar, böylece değerli enerjinizi klimaya harcamazsınız. Elbette kıvrımlı eğimli bir ekran kadar aerodinamik değildir, ancak Oli verimliliği en üst düzeye çıkarmak için elektronik olarak 68 mil/saat ile sınırlandırılmıştır. Farlara yerleştirilmiş, havayı ekranın üzerine yönlendiren ve hızdaki sürtünmeyi biraz azaltan kepçeler de vardır.
Yan camlar, güneşin etkilerini azaltmaya yardımcı olmak için aşağı doğru açılıdır. Ve ağır elektrik çalışmasını unutabilirsiniz, Ami ve klasik 2CV'de gördüğümüz gibi basitçe yukarı doğru açılırlar.
Ön kapılar da Ami'nin belirlediği örneği takip ediyor ve yapımını ve onarımını kolaylaştırmak için her iki tarafta da aynı, ancak farklı şekilde monte edilmişler. Geleneksel bir kapıdan yaklaşık 7 kg daha hafifler ancak aynı derecede güvenliler ve arkaya girmek için
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
Jantlar da akıllıca. Tam alüminyum jantlar pahalıdır, yapımı çok fazla enerji gerektirir ve onarımı zordur. Ancak çelik jantlar ağırdır. Bu nedenle Oli, 6 kg tasarruf sağlayan ikisinin bir karışımını kullanır. Lastikler daha hafif değildir, ancak çevre için daha kolaydır. 300.000 milden fazla dayanırlar ve ana karkas yeniden kullanılabilir.

Citroen Oli bagaj alanı
Arkada yuvarlak olan Oli'nin bir başka parti numarası daha var. Bir kamyonete dönüşebiliyor. Arka koltuk başlıkları tavana doğru açılıyor, arka cam yukarı doğru açılıyor, bagaj kapağı aşağı katlanıyor ve yükleme yatağı paneli çıkarıldığında şarap ve bagetler için bir sürü alan kalıyor. Aslında yükleme yatağı tamamen katlandığında 679 mm'den 1.050 mm'ye kadar genişliyor ve yüksekliği 600 mm'den fazla. Bu, Ikea'ya yapacağınız gezileri kolaylaştıracak.Citroen Oli iç mekanı ve teknolojisi
Belki de Oli'nin iç mekanının en dikkat çekici kısmı -renk dışında- koltuklardır. Çerçeve ve file tasarımı pahalı ofis koltuklarını taklit eder ve rahatsız edici görünebilir ancak aslında çok destekleyicidir. Ayrıca daha hafif olmasının yanı sıra iç mekan için her türlü faydaya sahip.Gösterge paneline hakim devasa bir ekran da yok. Citroen hepimizin bildiği bir şeyi itiraf etti: Apple ve Google ile rekabet etmeye çalışmanın bir anlamı yok.
Çoğu sürücü, bir arabanın dahili bilgi-eğlence sistemini - ne kadar kötü veya iyi olursa olsun - görmezden gelir ve yalnızca telefonlarımızın daha güçlü işlemcilerini ve daha iyi bağlantılarını kullanmaya başlar. Citroen, telefonunuzdaki teknolojinin herhangi bir araba üreticisinden yaklaşık iki nesil önde olduğunu söylüyor, bu nedenle Oli'de yalnızca telefonunuzu bağlamak için bir fiş ve bir çift çıkarılabilir hoparlör var. Cesur, ancak çok mantıklı.
Bunlar, aracın genişliği boyunca uzanan tek bir simetrik kirişte yer alır, yine orijinal 2CV'ye benzer. Ayrıca, ortada klima sistemi için beş adet geçiş anahtarı bulunur.
Ancak ön camın tabanına yayılmış ve temel hız ve pil bilgilerine sahip basitleştirilmiş şerit şeklinde bir ekran var. Pikselli ekranı 1990'ların bilgisayar konsollarını anımsatıyor.
Citroen Oli menzili, akü ve şarj
Oli, Corsa gibi bir şeye takılandan daha küçük olan 40kWh'lik bir bataryaya sahip, ancak menzilinin
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
Küçük pil, hızlı şarj anlamına da geliyor - %20 ila %80, burundaki Citroen ambleminin altındaki soketi kullanarak 23 dakika sürüyor. Citroen resmi şarj maksimumlarını yayınlamadı ancak hesaplayıcımız bunun yaklaşık 70 kW olduğunu tahmin ediyor.
Citroen Oli sürüş izlenimleri
Oli'yi Paris sokaklarında sürdük ve bunun tek seferlik bir prototip olduğunun çok bilincindeydik. 'Sınırlarda' yol tutuşunu test etme şansımız asla olmayacaktı ve Oli'nin hafif pürüzlü dinamik kenarlarına çok fazla vurgu yapmayacağız - sonuçta bu bir gösteri arabası ve bunun gibi araçların çoğu kilden yapılmıştır ve bir rampadan yukarı çıkıp bir gösteri kaidesine ulaşmaktan daha uzağa asla gitmezler.Ama kesinlikle yeterince iyi çalışıyor ve görüş alanı yeterince iyi, böylece yanınızdan geçen kalabalığın sizi işaret edip fotoğraf çektiğini görebiliyorsunuz. Bu araba, son model süper arabadan daha fazla ilgi görüyor.
Ancak bir süper otomobil kadar hızlı değil. Oli, verimliliği en üst düzeye çıkarmak için 68mph ile sınırlandırılmış bir azami hıza sahip. Bu aslında bir 2CV'nin azami hızından 3mph daha az ama size otoyolda kamyon ve daha büyük minibüslerdeki sınırdan birkaçmph daha fazla hız sağlıyor, böylece yavaş şeritte sıkışıp kalmayacaksınız.
Bu sınır birçok sürücü için büyük bir caydırıcı olacak, ancak bu sayede otoyolda hız cezası almayacaksınız ve günlük sürüşümüzün okul servisleri, trafik sıkışıklığı ve şehir içinde gezilerden oluştuğunu bilen gerçekçilerimiz için fazlasıyla yeterli olacak.
Citroen Oli sürdürülebilirliği ve kararı
Oli'nin verimliliği sadece sürüşte değil. 'Sıkıcı ama önemli' kategorisinde Oli'nin yenileme potansiyeli var. Biraz yorgun göründüğünde veya tamiri çok pahalı hale geldiğinde tüm arabayı çöpe atmak yerine, Oli'yi yükseltmek, onarmak ve kişiselleştirmek kolay olacak.Eski bir Land Rover gibi tek kullanımlık olmaktan ziyade onlarca yıl dayanacak şekilde tasarlanmıştır. Citroen, Oli'yi aileniz boyunca miras alacağınızı ve çocuklarınızın farklı zevklerinize ve gelişen teknolojinize uyum sağlamak için Oli'nin görünümünü zamanla yükseltip değiştirebileceğini düşünüyor.
Bu, Citroen'in söylediklerini eyleme dökmesi ve sürdürülebilirliği gerçekten yaptığı işin kalbine yerleştirmesidir. Genellikle her üç yılda bir hepimizi yepyeni parlak modellere sokmayı hedefleyen bir sektör için norm değildir. Aslında, Oli tüm ömrü boyunca dünyanın kaynaklarını aklımıza gelebilecek diğer tüm arabalardan daha iyi kullanacaktır. Hepimiz için, arabanın geleceğinin buna benzemesini gerçekten umuyoruz.