• BYD Sealion 7 Türkiye’de resmen satışta!

    BYD’nin yeni elektrikli SUV’u Sealion 7 artık Türkiye’de. Lansman detayları, Satış fiyatı, modeller, teknik özellikleri ve donanım karşılaştırması.

    • Güncel kampanyalar ve stok durumu
    • Versiyonlar, WLTP değerleri ve şarj bilgileri
    • Rakiplerle fiyat/performans kıyası

Nissan Sakura’nın Yeni Güneş Paneli Tavanı, Haftada 58 Kilometre Ek Menzil Sağlıyor

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Nissan, Japonya’nın en çok satan elektrikli kei otomobili Sakura için dikkat çekici bir yenilik tanıttı: Ao-Solar Extender adını verdiği güneş paneli tavan sistemi. Bu sistem, ideal koşullarda araca haftada 58 kilometreye kadar, yılda ise 3.000 kilometre (1.860 mil) “ücretsiz menzil” kazandırabiliyor. Küçük boyutlarıyla dikkat çeken Sakura’nın üstüne yerleştirilen bu güneş paneli tavan, görünüş olarak bir güneşlik gibi dursa da işlevsel olarak oldukça etkileyici. Nissan, yeni sistemin şehir içinde kısa mesafelerde kullanılan araçlar için neredeyse tamamen şebekeden bağımsız bir sürüş imkânı sunabileceğini söylüyor.

nissan-ao-solar-extender.webp

Katlanabilir Çift Panel Yapısı

Ao-Solar Extender, üst üste yerleştirilmiş iki panelden oluşuyor. Paneller tamamen açıldığında 500 watt’a kadar güç üretebiliyor. Tek panel açıkken bu güç 300 watt, bulutlu veya yağmurlu havalarda ise 80 watt seviyesine düşüyor. Sistemin tam performans verebilmesi için park hâlindeyken kullanılması gerekiyor. Ancak Nissan, hareket hâlindeyken de sınırlı düzeyde enerji üretilebileceğini belirtiyor.

Küçük Batarya, Büyük Verimlilik

Sakura EV, sadece 20 kWh batarya kapasitesine sahip. Bu, Mitsubishi i-MiEV’den yalnızca 4 kWh daha fazla olmasına rağmen, tam şarjla 180 kilometreye kadar menzil sunabiliyor. Güneş enerjisiyle elde edilen ek 58 kilometrelik menzil, aracın günlük şehir içi kullanımını büyük ölçüde destekliyor.

Japonya’da yaklaşık 2,54 milyon yen (17.000 dolar) başlangıç fiyatına satılan Sakura, ülkenin elektrikli araç pazarında en popüler modellerden biri. Nissan, güneş paneli sisteminin fiyatını henüz açıklamadı ancak resmi tanıtım 2025 Japan Mobility Show kapsamında yapılacak.

Enerji Bağımsızlığı ve Acil Durum Gücü

Nissan, bu sistemin sadece menzil avantajı sağlamadığını, aynı zamanda acil durumlarda enerji kaynağı olarak da kullanılabileceğini belirtiyor. Deprem riski yüksek Japonya’da bu özellik, kullanıcılar için önemli bir güvenlik unsuru oluşturuyor. Sonuç olarak, Ao-Solar Extender belki estetik açıdan en zarif çözüm değil, ancak Nissan’ın elektrikli mobiliteye getirdiği “güneşten şarj” fikri, geleceğin şehir içi mobilitesine yön verebilecek türden bir yenilik.
 

Ekli dosyalar

  • nissan-ao-solar-extender (6).webp
    nissan-ao-solar-extender (6).webp
    311.1 KB · Görüntüleme: 0
  • nissan-ao-solar-extender (5).webp
    nissan-ao-solar-extender (5).webp
    246 KB · Görüntüleme: 0
  • nissan-ao-solar-extender (4).webp
    nissan-ao-solar-extender (4).webp
    121.7 KB · Görüntüleme: 0
  • nissan-ao-solar-extender (3).webp
    nissan-ao-solar-extender (3).webp
    292 KB · Görüntüleme: 0
  • nissan-ao-solar-extender (1).webp
    nissan-ao-solar-extender (1).webp
    166.9 KB · Görüntüleme: 0
  • nissan-ao-solar-extender.webp
    nissan-ao-solar-extender.webp
    263.9 KB · Görüntüleme: 0

Dikkat Çeken Konular

  • BYD Sealion 7 Teknik Özellikleri ve Donanım Karşılaştırması

  • BYD Sealion 7 Fiyatı

  • Ekim 2025’te Türkiye’de Elektrikli Otomobil Satışlarında Togg’dan Çifte Zafer

  • Elektrikli Araç Evde Şarj Etme Kılavuzu

  • Hızlı Şarj ve Yavaş Şarj Arasındaki Farklar

  • EPA ve WLTP Elektrikli Araç Menzil Testleri: Neden Bu Kadar Farklılar?

  • Nissan Sakura’nın Yeni Güneş Paneli Tavanı, Haftada 58 Kilometre Ek Menzil Sağlıyor

  • Honda Super One: Elektrikli Hot Hatch, Benzinli Motor Hissiyle Geri Dönüyor

  • Toyota Corolla Elektrikli Oluyor, Dünyanın En Çok Satan Otomobili Yeni Çağa Adım Atıyor

  • BMW iX3, Almanya’da Satış Rekoru Kıran Elektrikli SUV, Daha Yola Çıkmadan Gözde Oldu

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri