-
Vitrin konusu
- #1
Nissan, Japonya’nın en çok satan elektrikli kei otomobili Sakura için dikkat çekici bir yenilik tanıttı: Ao-Solar Extender adını verdiği güneş paneli tavan sistemi. Bu sistem, ideal koşullarda araca haftada 58 kilometreye kadar, yılda ise 3.000 kilometre (1.860 mil) “ücretsiz menzil” kazandırabiliyor. Küçük boyutlarıyla dikkat çeken Sakura’nın üstüne yerleştirilen bu güneş paneli tavan, görünüş olarak bir güneşlik gibi dursa da işlevsel olarak oldukça etkileyici. Nissan, yeni sistemin şehir içinde kısa mesafelerde kullanılan araçlar için neredeyse tamamen şebekeden bağımsız bir sürüş imkânı sunabileceğini söylüyor.

Japonya’da yaklaşık 2,54 milyon yen (17.000 dolar) başlangıç fiyatına satılan Sakura, ülkenin elektrikli araç pazarında en popüler modellerden biri. Nissan, güneş paneli sisteminin fiyatını henüz açıklamadı ancak resmi tanıtım 2025 Japan Mobility Show kapsamında yapılacak.

Katlanabilir Çift Panel Yapısı
Ao-Solar Extender, üst üste yerleştirilmiş iki panelden oluşuyor. Paneller tamamen açıldığında 500 watt’a kadar güç üretebiliyor. Tek panel açıkken bu güç 300 watt, bulutlu veya yağmurlu havalarda ise 80 watt seviyesine düşüyor. Sistemin tam performans verebilmesi için park hâlindeyken kullanılması gerekiyor. Ancak Nissan, hareket hâlindeyken de sınırlı düzeyde enerji üretilebileceğini belirtiyor.Küçük Batarya, Büyük Verimlilik
Sakura EV, sadece 20 kWh batarya kapasitesine sahip. Bu, Mitsubishi i-MiEV’den yalnızca 4 kWh daha fazla olmasına rağmen, tam şarjla 180 kilometreye kadar menzil sunabiliyor. Güneş enerjisiyle elde edilen ek 58 kilometrelik menzil, aracın günlük şehir içi kullanımını büyük ölçüde destekliyor.Japonya’da yaklaşık 2,54 milyon yen (17.000 dolar) başlangıç fiyatına satılan Sakura, ülkenin elektrikli araç pazarında en popüler modellerden biri. Nissan, güneş paneli sisteminin fiyatını henüz açıklamadı ancak resmi tanıtım 2025 Japan Mobility Show kapsamında yapılacak.
Enerji Bağımsızlığı ve Acil Durum Gücü
Nissan, bu sistemin sadece menzil avantajı sağlamadığını, aynı zamanda acil durumlarda enerji kaynağı olarak da kullanılabileceğini belirtiyor. Deprem riski yüksek Japonya’da bu özellik, kullanıcılar için önemli bir güvenlik unsuru oluşturuyor. Sonuç olarak, Ao-Solar Extender belki estetik açıdan en zarif çözüm değil, ancak Nissan’ın elektrikli mobiliteye getirdiği “güneşten şarj” fikri, geleceğin şehir içi mobilitesine yön verebilecek türden bir yenilik.Ekli dosyalar
-
nissan-ao-solar-extender (6).webp311.1 KB · Görüntüleme: 0 -
nissan-ao-solar-extender (5).webp246 KB · Görüntüleme: 0 -
nissan-ao-solar-extender (4).webp121.7 KB · Görüntüleme: 0 -
nissan-ao-solar-extender (3).webp292 KB · Görüntüleme: 0 -
nissan-ao-solar-extender (1).webp166.9 KB · Görüntüleme: 0 -
nissan-ao-solar-extender.webp263.9 KB · Görüntüleme: 0