Kia’nın yeni nesil elektrikli ticari aracı PV5, Almanya’da gerçek trafik koşullarında yapılan testte menzil rekoru kırdı. Frankfurt yakınlarında gerçekleştirilen sürüşte PV5 Cargo modeli, tam yükle tek şarjla tam 693 kilometre yol kat etti. Bu mesafe, aracın resmi olarak açıklanan 400 kilometrelik menzil değerini tam 293 kilometre aştı.
Hyundai Motor Group’un E-GMP platformu üzerine inşa edilen Kia PV5, fiyat avantajı ve performansıyla elektrikli van segmentinde dikkat çekiyor. Avrupa’da satışa sunulan model, rakibi Volkswagen ID. Buzz Cargo’dan yaklaşık 30.000 dolar daha ucuz. Ancak düşük fiyatına rağmen sunduğu menzil performansı, segmentteki dengeleri değiştirecek gibi görünüyor.

Rekor sürüşte kullanılan beş kapılı PV5 Cargo modeli, 71,2 kWh batarya paketi ve 665 kilogramlık maksimum yük kapasitesiyle yola çıktı. İki sürücü — otomotiv gazetecisi George Barrow ve Hyundai Avrupa Teknik Merkezi mühendisi Christopher Nigemeier — 36 kilometrelik şehir içi parkurda dönüşümlü olarak aracı kullandı.
Test rotası; trafik ışıkları, kavşaklar, rampalar ve şehir içi trafiği içeren gerçek koşullardan oluşuyordu. Sürüş toplamda 22 saat 30 dakika sürdü ve ortalama hız 30,8 km/s olarak hesaplandı.
Kia, test boyunca aracın şarj portunun mühürlendiğini ve şarjın yalnızca sürüş öncesinde yapıldığını belirtti. Elde edilen bu sonuç, özellikle şehir içi dağıtım ve lojistik sektörlerinde elektrikli araçların menzil endişesini büyük ölçüde azaltabilecek bir gelişme olarak değerlendiriliyor.
Kia PV5, yüksek menzili, uygun fiyatı ve pratik tasarımıyla Avrupa’da elektrikli ticari araç segmentinin en iddialı modellerinden biri olmaya aday görünüyor. Şirketin bu başarıyı resmi bir Guinness Dünya Rekoru olarak tescillemek için girişimlerde bulunduğu da gelen bilgiler arasında.
Hyundai Motor Group’un E-GMP platformu üzerine inşa edilen Kia PV5, fiyat avantajı ve performansıyla elektrikli van segmentinde dikkat çekiyor. Avrupa’da satışa sunulan model, rakibi Volkswagen ID. Buzz Cargo’dan yaklaşık 30.000 dolar daha ucuz. Ancak düşük fiyatına rağmen sunduğu menzil performansı, segmentteki dengeleri değiştirecek gibi görünüyor.

Rekor sürüşte kullanılan beş kapılı PV5 Cargo modeli, 71,2 kWh batarya paketi ve 665 kilogramlık maksimum yük kapasitesiyle yola çıktı. İki sürücü — otomotiv gazetecisi George Barrow ve Hyundai Avrupa Teknik Merkezi mühendisi Christopher Nigemeier — 36 kilometrelik şehir içi parkurda dönüşümlü olarak aracı kullandı.
Test rotası; trafik ışıkları, kavşaklar, rampalar ve şehir içi trafiği içeren gerçek koşullardan oluşuyordu. Sürüş toplamda 22 saat 30 dakika sürdü ve ortalama hız 30,8 km/s olarak hesaplandı.
Kia, test boyunca aracın şarj portunun mühürlendiğini ve şarjın yalnızca sürüş öncesinde yapıldığını belirtti. Elde edilen bu sonuç, özellikle şehir içi dağıtım ve lojistik sektörlerinde elektrikli araçların menzil endişesini büyük ölçüde azaltabilecek bir gelişme olarak değerlendiriliyor.
Kia PV5, yüksek menzili, uygun fiyatı ve pratik tasarımıyla Avrupa’da elektrikli ticari araç segmentinin en iddialı modellerinden biri olmaya aday görünüyor. Şirketin bu başarıyı resmi bir Guinness Dünya Rekoru olarak tescillemek için girişimlerde bulunduğu da gelen bilgiler arasında.
Ekli dosyalar
-
kia-pv5-cargo-entra-nel-guinness-world-record (4).webp133.8 KB · Görüntüleme: 0 -
kia-pv5-cargo-entra-nel-guinness-world-record (3).webp160 KB · Görüntüleme: 0 -
kia-pv5-cargo-entra-nel-guinness-world-record (2).webp134.9 KB · Görüntüleme: 0 -
kia-pv5-cargo-entra-nel-guinness-world-record (1).webp247 KB · Görüntüleme: 0 -
kia-pv5-cargo-entra-nel-guinness-world-record.webp129.6 KB · Görüntüleme: 0