- Mesajlar
- 463
Hyundai'nin 2026 Ioniq 9'u, sınıfının lideri aerodinamik, ses kontrolü ve NACS şarjı ile son teknoloji EV teknolojisini sergiliyor. 60.555 dolardan başlayan fiyatlarla, 335 mile kadar menzil ve 4,9 saniyede 0-60 sunuyor.
Hyundai'nin 2026 Ioniq 9 aile crossover EV'si, sınıfının lideri aerodinamik, aktif ve pasif iç ses kontrolü, yol gürültüsünden izolasyon, Kuzey Amerika Şarj Standardı şarj portu ve şirketin Savannah, GA yakınlarındaki son derece otomatikleştirilmiş Metaplant'ında ABD montajı gibi özellikleriyle Hyundai Grubu'nun en son teknolojilerinin bir vitrini niteliğinde.
Bunlardan bazılarını daha önce aynı E-GMP elektrikli platformunda ilerleyen popüler Kia EV9'da gördük, ancak 2026 Ioniq 9, NACS portu gibi daha da yeni teknolojilerin dahil edilmesinden faydalanıyor. Ve marka, tek motorlu, arkadan itişli giriş seviyesi modeli için, şu anda mevcut olan 7.500 dolarlık federal vergi kredisinden önce, varış ücretleri dahil 60.555 dolarlık bir başlangıç fiyatıyla sağlam değer geleneğini sürdürüyor.
Kurumsal E-GMP platformunu kullanmak, Ioniq 9'un yüksek güçlü DC hızlı şarjı sağlayan 800 voltluk bir mimariye sahip olduğu anlamına geliyor. Şirket, 350 kilovatlık bir şarj cihazındaki tepe gücünün yaklaşık 237 kW olduğunu söylüyor. Bu, bir adaptör kullanılarak 350 kW'lık Kombine Şarj Sistemi şarj cihazında sadece 24 dakikada %10 - %80 şarj sağlıyor. NACS yerel Tesla Supercharger sürüm 3 kullanıldığında, aynı şarj yaklaşık 40 dakika sürecek. Ürün planlama kıdemli yöneticisi Andre Ravinowich, Ioniq 9'un bir CCS şarj istasyonunda hızlı bir şarj durağı sırasında 15 dakikada 150 mil sürüş menzili ekleyebileceğini söyledi.

2026 Hyundai Ioniq 9'un yerleşik Tesla tarzı Kuzey Amerika Şarj Standardı portu, şarj istasyonlarının Süper Şarj ağına erişim sağlar. 110,3 kW nikel-kobalt-manganez pil takımı, Ioniq 9'u en küçük 19 inç jantlarla arkadan itişli tek motorlu konfigürasyonda 335 mil kadar çalıştıracak. Bu, tamamen saygın 8,4 saniyede 60 mil hıza ulaşan 215 beygir gücünde bir konfigürasyondur.
Uzun Menzilli dört tekerlekten çekişli modeller, arka motora 88 beygir gücünde bir ön motor ekleyerek toplam 303 beygir gücü elde ediyor ve hızlanma süresini 6,2 saniyeye düşürüyor. Ekstra güç ayrıca Ioniq 9'un nominal çekme kapasitesini 3.500 lbs'den 5.000 lbs'ye çıkarıyor. Maksimum sürüş menzili 320 mile düşüyor.
Performans modeli, öndeki arka motoru yansıtarak 422 hp'lik birleşik bir çıkış ve 4,9 saniyelik bir ivmelenme süresi üretiyor. Çekme kapasitesi 5.000 lbs'de aynı kalıyor ve sürüş menzili 311 mile düşüyor. Hyundai EV'lerle ilgili önceki deneyimimde, hız sınırında eyaletlerarası otoyollarda seyir kontrolünü kullanarak sürüş yaparken, gerçek dünya sürüş menzili EPA tarafından tahmin edilen mesafenin yaklaşık dörtte üçü kadardır.
Ioniq 9, tamamen kapalı alt yapısı, ısı eşanjörleri için aktif ön hava kapakları ve rüzgarı etkili bir şekilde kesen konik şekli sayesinde diğer Hyundai'lerden bile daha düşük bir sürtünme katsayısına sahip: 0,259. Bu da önceki Hyundai'lerden daha fazla EPA derecesine yaklaşması anlamına geliyor.

Kaygan tasarımın diğer bir faydası da otoyol hızındaki rüzgar gürültüsünün azalmasıdır; bu, yol gürültüsüyle birlikte, motor gürültüsünün olmaması nedeniyle EV'lerde her zaman daha belirgindir. Hyundai, ses emici lastikler, yapısal takviyeler, birinci ve ikinci oturma sıralarında akustik lamine cam ve kapı açıklıklarının üçlü sızdırmazlığı dahil olmak üzere kapsamlı bir karşı önlem uygulamasıyla her ikisini de ele almada oldukça başarılı oldu.
Bunu, kalan gürültüyü susturmak için aktif bir gürültü önleme sistemiyle desteklediler. Ek olarak, MacPherson gergi bağlantılarındaki bir takviye halkası ve optimize edilmiş süspansiyon geometrisi, Ioniq 9'un gövde kabuğundaki titreşimleri en aza indirmeye yardımcı oluyor. Savannah'ın dışındaki yollarda sürüş yapan Ioniq 9, fısıltı kadar sessiz kabini ve yumuşak sürüşüyle bu çabaların başarısını gösterdi. Daha küçük çaplı tekerleklere sahip giriş seviyesi modeli daha da iyi bir sürüş sunacaktı.
Direksiyon, bir aile aracından beklendiği gibi hafif ve yol tutuşu sağlam. Böyle bir araçta isteyeceğiniz tepkisellik, Rivian R1S gibi rakiplerinin geliştirilmiş ikinci nesil formunda bile verdiği cezalar olmadan sağlanıyor.
Hyundai, daha önce olduğu gibi, sürücülerin direksiyona monte edilmiş kulakçıklar aracılığıyla elektrikli rejenerasyon seviyesini seçmelerine izin veriyor, böylece istedikleri tek pedal sürüş derecesine sahip olabiliyorlar ve hatta sürüş koşulları değiştiğinde bunu kolayca değiştirebiliyorlar. Araçta hareket hastalığına yatkın yolcular varsa daha az rejenerasyon tercih edilir, bu durum çok yumuşak bir sağ ayak olmadan güçlü tek pedal sürüşü eylemiyle daha da kötüleşebilir.
Bir diğer kullanıcı arayüzü başarısı da Hyundai'nin bilgi-eğlence ses seviyesi ve ayarı için fiziksel düğmeleri ve iklim kontrolü sıcaklık ayarı için başka bir düğme çiftini kullanmasıdır. Her koltuk sırası için iki tane olmak üzere dizüstü bilgisayarları çalıştırabilen altı adet 100 watt'lık USB-C şarj portu vardır, böylece hiç kimsenin cihazının şarjının bitmesine gerek kalmaz. Düz zemin, üç sıradaki koltukları yetişkinler için gerçekten kullanılabilir ve konforlu hale getirir, ancak bu yetişkinler, ikinci sıra koltuklar yoldan çekilse bile, üçüncü sıraya girip çıkmak için gereken jimnastik konusunda daha az heyecanlı olabilirler.
Daha iyi erişim için sürgülü arka kapılara sahip bir minibüs olarak yapılmasını isterdim, ancak menteşeli kapı konfigürasyonunda, Ioniq 9 maksimum pratiklik ve konfor sağlar. Şık kabin, esnek oturma ve depolama ve gelişmiş teknoloji, Ioniq 9'u şık bir şekilde araç paylaşımı hizmeti sağlamak için önde gelen bir aday yapar.
- 110,3 kW nikel-kobalt-manganez pil takımı, Ioniq 9'u 535 mil mesafeye kadar çalıştıracak.
- Tek motorlu, arkadan itişli giriş seviyesi modelin başlangıç fiyatı, teslimat ücretleri dahil 60.555 dolar.
- Hyundai, 350 kW'lık Kombine Şarj Sistemi şarj istasyonunda 24 dakika gibi kısa bir sürede yüzde 10'dan yüzde 80'e kadar şarj imkanı vadediyor.
Hyundai'nin 2026 Ioniq 9 aile crossover EV'si, sınıfının lideri aerodinamik, aktif ve pasif iç ses kontrolü, yol gürültüsünden izolasyon, Kuzey Amerika Şarj Standardı şarj portu ve şirketin Savannah, GA yakınlarındaki son derece otomatikleştirilmiş Metaplant'ında ABD montajı gibi özellikleriyle Hyundai Grubu'nun en son teknolojilerinin bir vitrini niteliğinde.
Bunlardan bazılarını daha önce aynı E-GMP elektrikli platformunda ilerleyen popüler Kia EV9'da gördük, ancak 2026 Ioniq 9, NACS portu gibi daha da yeni teknolojilerin dahil edilmesinden faydalanıyor. Ve marka, tek motorlu, arkadan itişli giriş seviyesi modeli için, şu anda mevcut olan 7.500 dolarlık federal vergi kredisinden önce, varış ücretleri dahil 60.555 dolarlık bir başlangıç fiyatıyla sağlam değer geleneğini sürdürüyor.
Kurumsal E-GMP platformunu kullanmak, Ioniq 9'un yüksek güçlü DC hızlı şarjı sağlayan 800 voltluk bir mimariye sahip olduğu anlamına geliyor. Şirket, 350 kilovatlık bir şarj cihazındaki tepe gücünün yaklaşık 237 kW olduğunu söylüyor. Bu, bir adaptör kullanılarak 350 kW'lık Kombine Şarj Sistemi şarj cihazında sadece 24 dakikada %10 - %80 şarj sağlıyor. NACS yerel Tesla Supercharger sürüm 3 kullanıldığında, aynı şarj yaklaşık 40 dakika sürecek. Ürün planlama kıdemli yöneticisi Andre Ravinowich, Ioniq 9'un bir CCS şarj istasyonunda hızlı bir şarj durağı sırasında 15 dakikada 150 mil sürüş menzili ekleyebileceğini söyledi.

2026 Hyundai Ioniq 9'un yerleşik Tesla tarzı Kuzey Amerika Şarj Standardı portu, şarj istasyonlarının Süper Şarj ağına erişim sağlar. 110,3 kW nikel-kobalt-manganez pil takımı, Ioniq 9'u en küçük 19 inç jantlarla arkadan itişli tek motorlu konfigürasyonda 335 mil kadar çalıştıracak. Bu, tamamen saygın 8,4 saniyede 60 mil hıza ulaşan 215 beygir gücünde bir konfigürasyondur.
Uzun Menzilli dört tekerlekten çekişli modeller, arka motora 88 beygir gücünde bir ön motor ekleyerek toplam 303 beygir gücü elde ediyor ve hızlanma süresini 6,2 saniyeye düşürüyor. Ekstra güç ayrıca Ioniq 9'un nominal çekme kapasitesini 3.500 lbs'den 5.000 lbs'ye çıkarıyor. Maksimum sürüş menzili 320 mile düşüyor.
Performans modeli, öndeki arka motoru yansıtarak 422 hp'lik birleşik bir çıkış ve 4,9 saniyelik bir ivmelenme süresi üretiyor. Çekme kapasitesi 5.000 lbs'de aynı kalıyor ve sürüş menzili 311 mile düşüyor. Hyundai EV'lerle ilgili önceki deneyimimde, hız sınırında eyaletlerarası otoyollarda seyir kontrolünü kullanarak sürüş yaparken, gerçek dünya sürüş menzili EPA tarafından tahmin edilen mesafenin yaklaşık dörtte üçü kadardır.
Ioniq 9, tamamen kapalı alt yapısı, ısı eşanjörleri için aktif ön hava kapakları ve rüzgarı etkili bir şekilde kesen konik şekli sayesinde diğer Hyundai'lerden bile daha düşük bir sürtünme katsayısına sahip: 0,259. Bu da önceki Hyundai'lerden daha fazla EPA derecesine yaklaşması anlamına geliyor.

Kaygan tasarımın diğer bir faydası da otoyol hızındaki rüzgar gürültüsünün azalmasıdır; bu, yol gürültüsüyle birlikte, motor gürültüsünün olmaması nedeniyle EV'lerde her zaman daha belirgindir. Hyundai, ses emici lastikler, yapısal takviyeler, birinci ve ikinci oturma sıralarında akustik lamine cam ve kapı açıklıklarının üçlü sızdırmazlığı dahil olmak üzere kapsamlı bir karşı önlem uygulamasıyla her ikisini de ele almada oldukça başarılı oldu.
Bunu, kalan gürültüyü susturmak için aktif bir gürültü önleme sistemiyle desteklediler. Ek olarak, MacPherson gergi bağlantılarındaki bir takviye halkası ve optimize edilmiş süspansiyon geometrisi, Ioniq 9'un gövde kabuğundaki titreşimleri en aza indirmeye yardımcı oluyor. Savannah'ın dışındaki yollarda sürüş yapan Ioniq 9, fısıltı kadar sessiz kabini ve yumuşak sürüşüyle bu çabaların başarısını gösterdi. Daha küçük çaplı tekerleklere sahip giriş seviyesi modeli daha da iyi bir sürüş sunacaktı.
Direksiyon, bir aile aracından beklendiği gibi hafif ve yol tutuşu sağlam. Böyle bir araçta isteyeceğiniz tepkisellik, Rivian R1S gibi rakiplerinin geliştirilmiş ikinci nesil formunda bile verdiği cezalar olmadan sağlanıyor.
Hyundai, daha önce olduğu gibi, sürücülerin direksiyona monte edilmiş kulakçıklar aracılığıyla elektrikli rejenerasyon seviyesini seçmelerine izin veriyor, böylece istedikleri tek pedal sürüş derecesine sahip olabiliyorlar ve hatta sürüş koşulları değiştiğinde bunu kolayca değiştirebiliyorlar. Araçta hareket hastalığına yatkın yolcular varsa daha az rejenerasyon tercih edilir, bu durum çok yumuşak bir sağ ayak olmadan güçlü tek pedal sürüşü eylemiyle daha da kötüleşebilir.
Bir diğer kullanıcı arayüzü başarısı da Hyundai'nin bilgi-eğlence ses seviyesi ve ayarı için fiziksel düğmeleri ve iklim kontrolü sıcaklık ayarı için başka bir düğme çiftini kullanmasıdır. Her koltuk sırası için iki tane olmak üzere dizüstü bilgisayarları çalıştırabilen altı adet 100 watt'lık USB-C şarj portu vardır, böylece hiç kimsenin cihazının şarjının bitmesine gerek kalmaz. Düz zemin, üç sıradaki koltukları yetişkinler için gerçekten kullanılabilir ve konforlu hale getirir, ancak bu yetişkinler, ikinci sıra koltuklar yoldan çekilse bile, üçüncü sıraya girip çıkmak için gereken jimnastik konusunda daha az heyecanlı olabilirler.
Daha iyi erişim için sürgülü arka kapılara sahip bir minibüs olarak yapılmasını isterdim, ancak menteşeli kapı konfigürasyonunda, Ioniq 9 maksimum pratiklik ve konfor sağlar. Şık kabin, esnek oturma ve depolama ve gelişmiş teknoloji, Ioniq 9'u şık bir şekilde araç paylaşımı hizmeti sağlamak için önde gelen bir aday yapar.