- Mesajlar
- 456
Hyundai, Çin pazarına özel olarak geliştirdiği ilk tamamen elektrikli SUV modeli Elexio EO’yu tanıttı. Pekin-Hyundai ortak girişimi tarafından üretilen araç, 16 Ekim’de üretim hattından çıkacak ve aynı gün ön satışa sunulacak.
Yeni model, Hyundai’nin gelişmiş E-GMP (Electric Global Modular Platform) mimarisini temel alıyor ve yüksek verimlilikli Qualcomm Snapdragon SA8295P çipiyle donatılıyor.
En dikkat çekici özelliği ise, 722 km’ye kadar CLTC menzili ile sınıfındaki en iddialı elektrikli SUV modellerinden biri olması.
Aracın ön kısmında yer alan 152 LED üniteden oluşan kare far grubu, markanın “H” harfini temsil eden Mors alfabesi deseninden ilham alıyor.
Farların alt kısmında aydınlatmalı bir şerit yer alırken, yan profilde gizli kapı kolları ve eğimli tavan çizgisi dikkat çekiyor.
Arka kısımda ise kontrast renkli yan kaplama, tavana entegre yüksek fren lambası ve geri görüş kamerası bulunuyor.
Renk Seçenekleri:
Mor, Gümüş, İnci Beyazı, Mavi, Mat Beyaz, Siyah ve Gri.
Orta konsolda geleneksel fiziksel tuşlar kaldırılmış ve minimalist bir görünüm tercih edilmiş.
Ayrıca HUD (Head-Up Display) sistemi standart olarak sunuluyor.
İç mekanda 29 farklı depolama alanı ile günlük kullanımda büyük pratiklik sağlanıyor.

Bu modeller, BEV (tam elektrikli), PHEV (plug-in hibrit) ve EREV (menzil uzatmalı) versiyonlarda olacak. Sedan, SUV ve MPV sınıflarını kapsayacak şekilde çeşitlenecek.
Eylül ayı satış verilerine göre Pekin-Hyundai, 17.871 adet satış gerçekleştirerek geçen yılın aynı dönemine göre %8, bir önceki aya göre ise %19’luk bir artış kaydetti.
Hem teknolojik hem de estetik açıdan Hyundai’nin global elektrikli araç stratejisinde yeni bir sayfa açıyor.
Yeni model, Hyundai’nin gelişmiş E-GMP (Electric Global Modular Platform) mimarisini temel alıyor ve yüksek verimlilikli Qualcomm Snapdragon SA8295P çipiyle donatılıyor.
En dikkat çekici özelliği ise, 722 km’ye kadar CLTC menzili ile sınıfındaki en iddialı elektrikli SUV modellerinden biri olması.
Teknik Özellikler Tablosu
| Özellik | Hyundai Elexio EO |
|---|---|
| Platform | E-GMP (Elektrikli Küresel Modüler Platform) |
| Motor Seçenekleri | Önden çekişli (FWD) ve dört tekerlekten çekişli (AWD) |
| FWD Gücü | 160 kW (215 beygir) |
| AWD Arka Motor Gücü | 73 kW (98 beygir) |
| Batarya Seçenekleri | 64,2 kWh – 88,1 kWh |
| Aralık (CLTC) | 518 km ile 722 km arası |
| Hızlı Şarj Süresi (%30 → %80) | Yaklaşık 27 dakika |
| Boyutlar (U/G/Y) | 4615 / 1875 / 1675 mm |
| Dingil Mesafesi | 2750 mm |
Tasarım Detayları
Elexio EO, Hyundai’nin geleceğe dönük tasarım çizgilerini cesur biçimde yansıtıyor.Aracın ön kısmında yer alan 152 LED üniteden oluşan kare far grubu, markanın “H” harfini temsil eden Mors alfabesi deseninden ilham alıyor.
Farların alt kısmında aydınlatmalı bir şerit yer alırken, yan profilde gizli kapı kolları ve eğimli tavan çizgisi dikkat çekiyor.
Arka kısımda ise kontrast renkli yan kaplama, tavana entegre yüksek fren lambası ve geri görüş kamerası bulunuyor.
Renk Seçenekleri:
Mor, Gümüş, İnci Beyazı, Mavi, Mat Beyaz, Siyah ve Gri.
İç Mekan ve Teknoloji
Kokpitte, sürücü ve yolcuya hitap eden 27 inçlik entegre ekran yer alıyor. Bu ekran, 4K çözünürlük ve 1000 cd/m² parlaklık sunarak yüksek görüntü kalitesi sağlıyor.Orta konsolda geleneksel fiziksel tuşlar kaldırılmış ve minimalist bir görünüm tercih edilmiş.
Ayrıca HUD (Head-Up Display) sistemi standart olarak sunuluyor.
İç mekanda 29 farklı depolama alanı ile günlük kullanımda büyük pratiklik sağlanıyor.

Versiyon ve Pil Seçenekleri Tablosu
| Versiyon | Batarya Kapasitesi | Aralık (CLTC) | Aktarma | Motor Gücü |
|---|---|---|---|---|
| Elexio EO 64.2 Önden Çekişli | 64,2 kWh | 518 km | Önden Çekişli | 160 kW |
| Elexio EO 64.2 AWD | 64,2 kWh | 540 km | Dört Çeker | 233 kW (Toplam) |
| Elexio EO 88.1 Önden Çekişli | 88,1 kWh | 692 km | Önden Çekişli | 160 kW |
| Elexio EO 88.1 AWD | 88,1 kWh | 722 km | Dört Çeker | 233 kW (Toplam) |
Hyundai’nin Çin Stratejisi
Pekin-Hyundai, “Çin’de, Çin için ve dünyaya” stratejisi kapsamında önümüzdeki dört yıl boyunca her yıl iki ila üç yeni enerji aracı piyasaya sürmeyi planlıyor.Bu modeller, BEV (tam elektrikli), PHEV (plug-in hibrit) ve EREV (menzil uzatmalı) versiyonlarda olacak. Sedan, SUV ve MPV sınıflarını kapsayacak şekilde çeşitlenecek.
Eylül ayı satış verilerine göre Pekin-Hyundai, 17.871 adet satış gerçekleştirerek geçen yılın aynı dönemine göre %8, bir önceki aya göre ise %19’luk bir artış kaydetti.
Elexio EO, Hyundai’nin Çin’deki Yeni Elektrikli Vizyonunun Simgesi
Hyundai Elexio EO, tasarımı, gelişmiş donanımı ve 722 km’ye ulaşan menziliyle Çin pazarında önemli bir dönüm noktası olacak gibi görünüyor.Hem teknolojik hem de estetik açıdan Hyundai’nin global elektrikli araç stratejisinde yeni bir sayfa açıyor.







