Güncellenen 2026 Yeni BYD Atto 3, 107 Beygir Daha Güçlü Olacak

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
459
BYD, kompakt elektrikli SUV modeli Atto 3’ü güçlendirmeye hazırlanıyor. 2026 model yılı için yapılan güncellemede araç, Çin’de satış lisansı başvurusuyla birlikte 107 beygirlik bir artış kazanıyor. Yeni versiyon, Seal EV sedan’da kullanılan 230 kW (308 bg) gücündeki elektrik motorunu alıyor. Bu da Atto 3’ün artık 800V yüksek voltajlı sisteme geçeceğini ve daha hızlı DC şarj kapasitesine sahip olacağını gösteriyor.

Atto 3, ilk kez 19 Şubat 2022’de Çin’de “Yuan Plus” adıyla tanıtılmıştı. O günden bu yana 110’dan fazla ülkede satışa sunuldu ve dünya çapında 1 milyon adetlik satış barajını geçti. Ancak güç çıkışı ve şarj hızı açısından rakiplerinin gerisinde kalmaya başlaması, modelin güncellenme ihtiyacını doğurdu.

byd_atto_3_update-4-800x450.webp

Önceki Güncellemeler ve Yeni Odak Noktası​

BYD, Mart 2025’te Atto 3’e bir ara güncelleme yapmıştı. Fakat bu değişiklikler daha çok ADAS (gelişmiş sürücü destek sistemleri) üzerineydi. Yani modelin performans tarafındaki eksikleri giderilmemişti.
Şimdi ise BYD’nin odağı, güç aktarma sistemi. Yeni Atto 3, artık sadece teknolojik değil, daha güçlü bir sürüş deneyimi sunmayı hedefliyor.

Tasarım ve Boyutlar​

2026 model Atto 3, dış görünümde büyük bir değişiklik taşımıyor. Mart 2025’teki versiyonla aynı hatlara sahip: geniş trapez hava girişi, füme farlar ve karartılmış D sütunları korunmuş. Ancak artık yeni 18 inçlik jantlar bulunuyor.
Boyutlar ise şöyle: 4455 mm uzunluk, 1875 mm genişlik, 1615 mm yükseklik ve 2720 mm dingil mesafesi.

Yeni model biraz daha ağır — boş ağırlığı 1.880 kg, brüt ağırlığı ise 2.410 kg. Karşılaştırma yapmak gerekirse, mevcut versiyonun ağırlığı 1.625 ila 1.690 kg arasında değişiyor. Bu fark, büyük olasılıkla daha yüksek kapasiteli bir bataryaya işaret ediyor. Bataryanın tam kapasitesi ise henüz açıklanmadı.

Yeni Atto 3’ün tasarım dili, Mart 2025 modeline oldukça yakın. Geniş trapez biçimli hava girişi, füme farlar ve karartılmış D sütunları korunmuş.
Ancak, yeni 18 inçlik jantlar ve daha güçlü duruş sağlayan detaylarla dış görünüm daha olgun hale gelmiş durumda.

Boyutlar:
ÖzellikDeğer
Uzunluk4.455 mm
Genişlik1.875 mm
Yükseklik1.615 mm
Dingil Mesafesi2.720 mm
Boş Ağırlık1.880 kg
Brüt Ağırlık2.410 kg
Yeni model, mevcut versiyona göre yaklaşık 200 kg daha ağır. Bu artışın, daha büyük batarya kapasitesinden kaynaklandığı düşünülüyor.

byd_atto_3_update-5-800x450.webp

Motor ve Şarj Sistemi​

Atto 3’ün kalbinde artık TZ200XYC kodlu, kalıcı mıknatıslı elektrik motoru yer alıyor. Bu motor, FinDreams üretimi bir bataryadan besleniyor ve 230 kW (308 hp) tepe güç üretiyor.
Yani yeni model, önceki versiyona göre tam 107 beygir daha güçlü.

Aynı motor, BYD’nin Denza N7 fastback crossover ve Seal EV sedan modellerinde de kullanılıyor. Bu araçların 800V sistemle çalıştığı biliniyor; bu nedenle uzmanlar, Atto 3’ün de aynı mimariyi benimseyeceğini tahmin ediyor.
Bu sistemle birlikte DC 150 kW’a kadar şarj gücü mümkün olacak — bu da mevcut versiyona göre neredeyse iki kat hız anlamına geliyor.

Henüz tüm teknik veriler paylaşılmış değil, ancak BYD’nin güncellenen Atto 3’ü bu yıl Çin iç pazarında satışa sunması bekleniyor.
Artan güç, 800V şarj sistemi ve yeni batarya teknolojisiyle birlikte Atto 3, rekabette yeniden güçlü bir konuma gelmeye hazırlanıyor.

Teknik Veriler:
ÖzellikDeğer
Motor TipiKalıcı mıknatıslı senkron motor
Maksimum Güç230 kW (308 bg)
TorkAçıklanmadı
BataryaFinDreams (kapasite açıklanmadı)
Şarj Sistemi800V mimari
DC Şarj Gücü150 kW’a kadar
Bu sayede yeni Atto 3, mevcut versiyona göre neredeyse iki kat hızlı şarj olabilecek.

Yeni Atto 3’ün bu güç artışı, onu Tesla Model Y ve Hyundai Ioniq 5 gibi rakiplerine karşı daha mı güçlü yapar?
Görüşlerini aşağıda paylaş! ⚡
 
Son düzenleme:

Dikkat Çeken Konular

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

  • 2026 Kia EV9, Cars.com Tarafından “En İyi 3 Sıralı Elektrikli SUV” Seçildi

  • Elektrikli Cayenne iç mekanı

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri