- Mesajlar
- 456
BYD, kompakt elektrikli SUV modeli Atto 3’ü güçlendirmeye hazırlanıyor. 2026 model yılı için yapılan güncellemede araç, Çin’de satış lisansı başvurusuyla birlikte 107 beygirlik bir artış kazanıyor. Yeni versiyon, Seal EV sedan’da kullanılan 230 kW (308 bg) gücündeki elektrik motorunu alıyor. Bu da Atto 3’ün artık 800V yüksek voltajlı sisteme geçeceğini ve daha hızlı DC şarj kapasitesine sahip olacağını gösteriyor.
Atto 3, ilk kez 19 Şubat 2022’de Çin’de “Yuan Plus” adıyla tanıtılmıştı. O günden bu yana 110’dan fazla ülkede satışa sunuldu ve dünya çapında 1 milyon adetlik satış barajını geçti. Ancak güç çıkışı ve şarj hızı açısından rakiplerinin gerisinde kalmaya başlaması, modelin güncellenme ihtiyacını doğurdu.

Şimdi ise BYD’nin odağı, güç aktarma sistemi. Yeni Atto 3, artık sadece teknolojik değil, daha güçlü bir sürüş deneyimi sunmayı hedefliyor.
Boyutlar ise şöyle: 4455 mm uzunluk, 1875 mm genişlik, 1615 mm yükseklik ve 2720 mm dingil mesafesi.
Yeni model biraz daha ağır — boş ağırlığı 1.880 kg, brüt ağırlığı ise 2.410 kg. Karşılaştırma yapmak gerekirse, mevcut versiyonun ağırlığı 1.625 ila 1.690 kg arasında değişiyor. Bu fark, büyük olasılıkla daha yüksek kapasiteli bir bataryaya işaret ediyor. Bataryanın tam kapasitesi ise henüz açıklanmadı.
Yeni Atto 3’ün tasarım dili, Mart 2025 modeline oldukça yakın. Geniş trapez biçimli hava girişi, füme farlar ve karartılmış D sütunları korunmuş.
Ancak, yeni 18 inçlik jantlar ve daha güçlü duruş sağlayan detaylarla dış görünüm daha olgun hale gelmiş durumda.
Boyutlar:
Yeni model, mevcut versiyona göre yaklaşık 200 kg daha ağır. Bu artışın, daha büyük batarya kapasitesinden kaynaklandığı düşünülüyor.

Yani yeni model, önceki versiyona göre tam 107 beygir daha güçlü.
Aynı motor, BYD’nin Denza N7 fastback crossover ve Seal EV sedan modellerinde de kullanılıyor. Bu araçların 800V sistemle çalıştığı biliniyor; bu nedenle uzmanlar, Atto 3’ün de aynı mimariyi benimseyeceğini tahmin ediyor.
Bu sistemle birlikte DC 150 kW’a kadar şarj gücü mümkün olacak — bu da mevcut versiyona göre neredeyse iki kat hız anlamına geliyor.
Henüz tüm teknik veriler paylaşılmış değil, ancak BYD’nin güncellenen Atto 3’ü bu yıl Çin iç pazarında satışa sunması bekleniyor.
Artan güç, 800V şarj sistemi ve yeni batarya teknolojisiyle birlikte Atto 3, rekabette yeniden güçlü bir konuma gelmeye hazırlanıyor.
Teknik Veriler:
Bu sayede yeni Atto 3, mevcut versiyona göre neredeyse iki kat hızlı şarj olabilecek.
Yeni Atto 3’ün bu güç artışı, onu Tesla Model Y ve Hyundai Ioniq 5 gibi rakiplerine karşı daha mı güçlü yapar?
Görüşlerini aşağıda paylaş!
Atto 3, ilk kez 19 Şubat 2022’de Çin’de “Yuan Plus” adıyla tanıtılmıştı. O günden bu yana 110’dan fazla ülkede satışa sunuldu ve dünya çapında 1 milyon adetlik satış barajını geçti. Ancak güç çıkışı ve şarj hızı açısından rakiplerinin gerisinde kalmaya başlaması, modelin güncellenme ihtiyacını doğurdu.

Önceki Güncellemeler ve Yeni Odak Noktası
BYD, Mart 2025’te Atto 3’e bir ara güncelleme yapmıştı. Fakat bu değişiklikler daha çok ADAS (gelişmiş sürücü destek sistemleri) üzerineydi. Yani modelin performans tarafındaki eksikleri giderilmemişti.Şimdi ise BYD’nin odağı, güç aktarma sistemi. Yeni Atto 3, artık sadece teknolojik değil, daha güçlü bir sürüş deneyimi sunmayı hedefliyor.
Tasarım ve Boyutlar
2026 model Atto 3, dış görünümde büyük bir değişiklik taşımıyor. Mart 2025’teki versiyonla aynı hatlara sahip: geniş trapez hava girişi, füme farlar ve karartılmış D sütunları korunmuş. Ancak artık yeni 18 inçlik jantlar bulunuyor.Boyutlar ise şöyle: 4455 mm uzunluk, 1875 mm genişlik, 1615 mm yükseklik ve 2720 mm dingil mesafesi.
Yeni model biraz daha ağır — boş ağırlığı 1.880 kg, brüt ağırlığı ise 2.410 kg. Karşılaştırma yapmak gerekirse, mevcut versiyonun ağırlığı 1.625 ila 1.690 kg arasında değişiyor. Bu fark, büyük olasılıkla daha yüksek kapasiteli bir bataryaya işaret ediyor. Bataryanın tam kapasitesi ise henüz açıklanmadı.
Yeni Atto 3’ün tasarım dili, Mart 2025 modeline oldukça yakın. Geniş trapez biçimli hava girişi, füme farlar ve karartılmış D sütunları korunmuş.
Ancak, yeni 18 inçlik jantlar ve daha güçlü duruş sağlayan detaylarla dış görünüm daha olgun hale gelmiş durumda.
Boyutlar:
| Özellik | Değer |
|---|---|
| Uzunluk | 4.455 mm |
| Genişlik | 1.875 mm |
| Yükseklik | 1.615 mm |
| Dingil Mesafesi | 2.720 mm |
| Boş Ağırlık | 1.880 kg |
| Brüt Ağırlık | 2.410 kg |

Motor ve Şarj Sistemi
Atto 3’ün kalbinde artık TZ200XYC kodlu, kalıcı mıknatıslı elektrik motoru yer alıyor. Bu motor, FinDreams üretimi bir bataryadan besleniyor ve 230 kW (308 hp) tepe güç üretiyor.Yani yeni model, önceki versiyona göre tam 107 beygir daha güçlü.
Aynı motor, BYD’nin Denza N7 fastback crossover ve Seal EV sedan modellerinde de kullanılıyor. Bu araçların 800V sistemle çalıştığı biliniyor; bu nedenle uzmanlar, Atto 3’ün de aynı mimariyi benimseyeceğini tahmin ediyor.
Bu sistemle birlikte DC 150 kW’a kadar şarj gücü mümkün olacak — bu da mevcut versiyona göre neredeyse iki kat hız anlamına geliyor.
Henüz tüm teknik veriler paylaşılmış değil, ancak BYD’nin güncellenen Atto 3’ü bu yıl Çin iç pazarında satışa sunması bekleniyor.
Artan güç, 800V şarj sistemi ve yeni batarya teknolojisiyle birlikte Atto 3, rekabette yeniden güçlü bir konuma gelmeye hazırlanıyor.
Teknik Veriler:
| Özellik | Değer |
|---|---|
| Motor Tipi | Kalıcı mıknatıslı senkron motor |
| Maksimum Güç | 230 kW (308 bg) |
| Tork | Açıklanmadı |
| Batarya | FinDreams (kapasite açıklanmadı) |
| Şarj Sistemi | 800V mimari |
| DC Şarj Gücü | 150 kW’a kadar |
Yeni Atto 3’ün bu güç artışı, onu Tesla Model Y ve Hyundai Ioniq 5 gibi rakiplerine karşı daha mı güçlü yapar?
Görüşlerini aşağıda paylaş!
Son düzenleme: