Elektrikli Araç Satışlarındaki Artış, Avrupa’nın Emisyon Hedeflerini Ulaştıracak

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
465
Avrupa otomotiv sektörü, elektrikli araçlara olan talebin hızla artmasıyla birlikte, 2025-2027 karbon emisyonu hedeflerine ulaşmaya hazırlanıyor. Transport & Environment (T&E) tarafından yayımlanan son rapor, batarya maliyetlerindeki düşüş ve şarj altyapısının hızla yayılması sayesinde elektrikli mobilitenin ivme kazandığını ortaya koydu.

Pazar Payı 2027’ye Kadar %30’u Aşacak​

T&E’nin öngörülerine göre, 2024’te AB’de yeni araç satışlarının %18’ini oluşturan bataryalı elektrikli araçların (BEV), 2027’ye gelindiğinde pazarın %30’unu aşması bekleniyor. Bu artış, üreticilerin karbon emisyonu standartlarına uyum sürecini kolaylaştırıyor.

Screenshot-2025-03-21-at-15.46.58-1024x679.webp

Üreticiler Arasında Farklı Stratejiler​

Rapor, Stellantis, Renault, Volkswagen ve BMW’nin emisyon hedeflerine uyum konusunda planlı ilerlediğini ortaya koyarken, Mercedes-Benz’in geride kaldığını belirtiyor. T&E, bunun sebebini markanın hâlâ yüksek kâr marjlı içten yanmalı motorlu modellerine ağırlık vermesiyle açıklıyor.

Mercedes’in, Volvo Cars ve Polestar ile emisyon havuzu oluşturma planları sayesinde cezaları hafifletmesi bekleniyor. Ancak bu durum, markanın elektrikli dönüşümde daha temkinli bir strateji izlediğini gösteriyor.

Çin Rekabeti ve Gelecek Hedefleri​

T&E, AB’nin gelecekteki emisyon hedeflerinde olası bir yumuşatmanın, Avrupa’yı Çinli elektrikli araç üreticileri karşısında savunmasız bırakabileceği uyarısında bulundu. Özellikle BYD, NIO ve Xpeng gibi markaların agresif büyüme stratejileri, Avrupa pazarında rekabeti giderek sertleştiriyor.

Kritik Tarih: 12 Eylül​

Avrupa otomotiv endüstrisinin üst düzey yöneticileri, 12 Eylül’de Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen ile bir araya gelerek sektörün karşılaştığı zorlukları masaya yatıracak. Görüşmede hem emisyon hedefleri hem de Çin’den gelen rekabetin Avrupa üreticilerine etkilerinin gündeme gelmesi bekleniyor.
 

Dikkat Çeken Konular

  • Kia EV6, Batarya Sağlığında Tesla’yı Geride Bıraktı, Bataryası en dayanaklı araç listesi

  • Kia EV4 GT, Tesla Model 3 Performance’a Rakip Geliyor

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri