- Mesajlar
- 462
Avrupa otomotiv sektörü, elektrikli araçlara olan talebin hızla artmasıyla birlikte, 2025-2027 karbon emisyonu hedeflerine ulaşmaya hazırlanıyor. Transport & Environment (T&E) tarafından yayımlanan son rapor, batarya maliyetlerindeki düşüş ve şarj altyapısının hızla yayılması sayesinde elektrikli mobilitenin ivme kazandığını ortaya koydu.

Mercedes’in, Volvo Cars ve Polestar ile emisyon havuzu oluşturma planları sayesinde cezaları hafifletmesi bekleniyor. Ancak bu durum, markanın elektrikli dönüşümde daha temkinli bir strateji izlediğini gösteriyor.
Pazar Payı 2027’ye Kadar %30’u Aşacak
T&E’nin öngörülerine göre, 2024’te AB’de yeni araç satışlarının %18’ini oluşturan bataryalı elektrikli araçların (BEV), 2027’ye gelindiğinde pazarın %30’unu aşması bekleniyor. Bu artış, üreticilerin karbon emisyonu standartlarına uyum sürecini kolaylaştırıyor.
Üreticiler Arasında Farklı Stratejiler
Rapor, Stellantis, Renault, Volkswagen ve BMW’nin emisyon hedeflerine uyum konusunda planlı ilerlediğini ortaya koyarken, Mercedes-Benz’in geride kaldığını belirtiyor. T&E, bunun sebebini markanın hâlâ yüksek kâr marjlı içten yanmalı motorlu modellerine ağırlık vermesiyle açıklıyor.Mercedes’in, Volvo Cars ve Polestar ile emisyon havuzu oluşturma planları sayesinde cezaları hafifletmesi bekleniyor. Ancak bu durum, markanın elektrikli dönüşümde daha temkinli bir strateji izlediğini gösteriyor.