Dolphin Surf İncelemesi

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
458
BYD'nin bugüne kadarki en küçük ve en ucuz teklifi, geleneksel benzinli süperminilerle fiyat eşitliği sağlamayı hedefliyor ve tüm seride teknolojiyle dolu
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
Bu, Çin markasının bugüne kadarki en ikna edici paketi mi?

Normal Dolphin ile aynı e-Platform 3.0 temellerine dayanmasına ve bazı bileşenleri paylaşmasına rağmen,
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
tamamen farklı bir modeldir. Anavatanı Çin'de Seagull amblemini taşır ve en çok satan bir üründür, ancak BYD'nin Avrupa yönetimi açıkça bir arabaya yağmacı, çip çalan bir kuşun adını vermenin en iyi plan olmadığını düşünmüş, bu yüzden bunun yerine farklı bir okyanus temalı isim alıyoruz.

BYD-DOLPHIN-Surf5.webp

Yaklaşık dört metre uzunluğunda ve 1,6 metre yüksekliğinde olan Surf, dar şehir sokaklarında sıkışıp zor park yerlerine girebilecek kadar kompakt olacak şekilde tasarlanmıştır. Ancak ufak ayak izine aldanmayın. Sadece EV platformu sayesinde, bir üst sınıftaki otomobillerle rekabet edebilecek kabin ve bagaj alanı var ve bunun onu giriş seviyesi Renault 5 ve Hyundai Inster gibi modeller için bir rakip haline getirdiğini düşünüyoruz. Giderek daha yoğun hale gelen 20.000 £ altı elektrikli süper mini kategorisinde dalgalar yaratmak için tasarlanan bu model, BYD'nin bugüne kadarki en önemli yeni modeli olma potansiyeline sahip ve Leap T03 ve Dacia Spring gibi rakiplerinden daha sofistike hissettiriyor ve tüm
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
sunulan cömert teknoloji ve donanım seviyeleriyle puan alıyor.

🔋 Teknik Özellikler​

Donanım SeviyesiBatarya KapasitesiMotor GücüMenzil (WLTP)0-100 km/sMaksimum HızDC Şarj Hızı
Active30 kWh65 kW220 km11.1 sn150 km/s65 kW
Boost43.2 kWh65 kW322 km12.1 sn150 km/s80 kW
Comfort43.2 kWh115 kW310 km9.1 sn150 km/s80 kW

Stil ve boyutlar

Surf, Dolphin'den 30 cm daha kısa ancak bir Dacia Spring'den yaklaşık 20 cm daha uzun. Yandan bakıldığında, Dolphin Surf hafifçe çömelmiş bir duruşa sahip temiz bir siluete sahip. Tıknaz tekerlek kemerleri 15 veya 16 inç alaşım jantlara ev sahipliği yapıyor (donanıma bağlı olarak) ve tavan, tahmin ettiğiniz gibi
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
kristallerinden esinlenen temiz bir C sütunu işlemi sayesinde gövdenin üzerinde süzülüyor gibi görünüyor. Metalde oldukça dar görünüyor, ancak bu ilk izlenim biraz yanıltıcı. 1,7 metre genişliğinde, bir Dacia Spring'den 10 cm daha geniş ve bir Vauxhall Corsa-e ile hemen hemen aynı, bu nedenle genişlik kısıtlamaları konusunda yine de dikkatli olmanız gerekecek.

Eski Lamborghini tasarımcısı Wolfgang Egger - Audi R8'i de tasarlayan kişi - Seagull'un tasarımına öncülük etti ve bence keskin LED farlarda ve kısa ön çıkıntıda Lambo'dan esinlenen tasarım ipuçlarını fark edebilirsiniz. Açılı gündüz farları ona farklı bir yüz kazandırırken, kıvrımlı tamponlar biraz drama katıyor. Arkada, hava akışını yumuşatmaya ve aerodinamik verimliliği artırmaya yardımcı olan geniş bir LED ışık çubuğu ve entegre bir tavan spoyleri var.

5、Left-rear_Parking_download_JPG_5000PX_RGB.webp

📏 Boyutlar ve Kapasite​

  • Uzunluk: 3.990 mm
  • Genişlik: 1.720 mm
  • Yükseklik: 1.590 mm
  • Dingil Mesafesi: 2.500 mm
  • Bagaj Hacmi: 308 – 1.037 litre
  • Boş Ağırlık: 1.370 kg

Piller, Menzil ve Şarj

Dolphin Surf'ün altında, güvenliği ve dayanıklılığı artırmak için lityum demir fosfat (LFP) kimyasını kullanan BYD'nin artık bilinen Blade Battery'si yer alıyor. İki boyut seçeneği elde ediyorsunuz: Active modelinde 30kWh paketi ve Boost ve Comfort donanımlarında daha büyük 43,2kWh versiyonu. En yüksek
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
rakamı? Daha küçük pil için yaklaşık 137 mil ve daha büyük paket için 200 mil, en üst düzey Comfort donanımı daha güçlü motoru sayesinde biraz düşüyor.

En ağır Comfort modelinin boş ağırlığı 1.390 kg olup, sınıfındaki rakipleriyle aynı seviyededir, ancak bir tonun altında gelen Dacia Spring'den oldukça ağırdır.

DC şarj hızları maksimum 65 kW (Aktif) veya 85 kW (Boost/Konfor) değerine ulaşır ve bu da Peugeot e208 ve Vauxhall Corsa-e gibi karşılaştırılabilir araçlarda bulacağınızdan daha yavaştır. Ancak, %10-80 şarj, hızlı şarj cihazında 30 dakikadan fazla sürmemelidir.

Serinin tamamında AC şarjı 11 kW'a kadar ulaşıyor, bu sayede evde gece boyunca şarj etmek kolaylıkla yapılabiliyor.

Dolphin Surf'ün serisi ferahlatıcı derecede basit. Giriş seviyesi Active, 0–62mph'ye 11,1 saniyede ulaşan 87bhp'lik bir motora sahip. Boost versiyonu aynı motoru daha büyük bataryayla eşleştirirken, Comfort biraz daha fazla güç katıyor, tam olarak 154bhp ve 0–62mph hızlanma süresinden birkaç saniye kısaltıyor.

Hızlı mı? Gerçekten değil. Ancak şehir içi trafiği için yeterince çevik ve o anlık EV torku düşük hızlarda canlı hissettiriyor. Sportif değil, canlı düşünün. Üçü arasında, orta menzilli Boost'un tatlı noktaya ulaştığını düşünüyorum. Sınıfındaki en güçlü motordan aldığınız ekstra itişe ihtiyacı yok ve çeviklik ile sürüş
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
arasında iyi bir denge sağlıyor.

Üç sürüş modu elde edersiniz: Comfort, Sport ve Eco. İlk ikisi arasında his açısından çok büyük bir fark yok ve Eco,
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
korumak adına gaz tepkisini bekleyebileceğiniz gibi öldürüyor. BYD'nin bir numarayı kaçırdığını düşündüğüm yer, en hafif tabirle hafif olan fren rejenerasyonu. BYD bir marka olarak gerçek tek pedal sürüşü sunmuyor, ancak bunu akılda tutarak bile, daha iddialı olmasını isterdim. Ayak freni de ilk basışta biraz süngerimsi hissettiriyor ve hayata geçmesi bir saniye sürüyor gibi görünüyor.

Sürüş konforu genel olarak iyi, ancak yoldaki en kötü tümsekleri ve çukurları emecek kadar rafine değil. İlk kısa testim Roma'nın sıkışık sokaklarındaydı, bu yüzden yoğun İtalyan trafiğiyle başa çıkma yeteneğini övebilsem de, daha hızlı yollarda ve otoyollarda rafinelik ve güç açısından nasıl performans gösterdiğini görmek için direksiyonda daha uzun süre kalmamız gerekecek.

7、Left-front_Road-running_download_JPG_5000PX_RGB.webp

İç mekan, tasarım ve teknoloji

Kabin hoş bir sürpriz. Cömert 2.500 mm dingil mesafesi sayesinde, kimsenin kura çekmesine gerek kalmadan dört yetişkin için yer var. Düzen basit ama düşünceli: fırçalanmış metal vurgulara sahip alçak bir gösterge paneli, yüzen 10,1 inç dokunmatik ekran (dönen - sonuçta bu bir BYD) ve temel ihtiyaçlar için uygun fiziksel düğmeler.

Daha yüksek donanımlar ısıtmalı koltuklar, kablosuz telefon şarjı ve hatta ortam aydınlatması ekler. Tüm versiyonlar standart olarak Apple CarPlay ve Android Auto'ya ve ayrıca BYD'nin kendi sesli asistanına sahiptir. Sadece "Merhaba BYD" deyin ve sıcaklığı ayarlayacak veya uydu navigasyonunu ayarlayacaktır.

Koltuklar uzun mesafeler için yeterince rahat ve virajlarda destekleyici. Üç ISOFIX noktası Dolphin Surf'ü aile dostu da yapıyor - ikisi arkada ve biri ön yolcu koltuğunda.

Araçtan Yüke (V2L) özelliği de bulunuyor; böylece dışarıdayken araç aküsünden aletlerinizi, kahve makinenizi veya taşınabilir bir hoparlörü doğrudan çalıştırabilirsiniz.

Tüm modeller standart olarak makul seviyede sürücü yardımı ile birlikte gelir. Bunlara şerit takip, adaptif hız sabitleme, otomatik acil frenleme ve akıllı uzun far asistanı dahildir. Yapı %68 yüksek mukavemetli çelik kullanır ve Blade Battery, her EV'nin iddia edemeyeceği bir şey olan BYD'nin meşhur çivi delme testini geçmiştir.

Tam 360 derece kameralar, yağmur sensörlü silecekler ve LED farlar arıyorsanız, en üst düzey Comfort tam size göre. Ancak giriş seviyesi araç bile soyulmuş hissettirmiyor.

BYD-DOLPHIN-Surf2.webp

Pratiklik ve Bagaj Alanı

Bagaj alanı Surf'ün tüm süper mini sektör rakipleriyle aynı seviyede. 308 litrelik bagaj hacmiyle Dacia Spring ile aynı kapasiteye sahip ve Peugeot e-208'in toplamından sadece üç litre daha az. Arka koltukları katlamak 1.000 litreden biraz fazla kullanılabilir alan açıyor. Ayrıca kabinin etrafına dağılmış 20 kullanışlı saklama bölmesi bulacaksınız, bagaj tabanının altında kablo büyüklüğünde bir bölme de var, bu iyi bir dokunuş.

BYD-DOLPHIN-Surf6.webp
 
Fiyat/performans oranı gerçekten dikkat çekici. Özellikle şehir içi kullanım için ideal gibi görünüyor. 30 kWh batarya seçeneği kısa mesafeli kullanımlar için yeterli olabilir. 🤔
 

Dikkat Çeken Konular

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

  • 2026 Kia EV9, Cars.com Tarafından “En İyi 3 Sıralı Elektrikli SUV” Seçildi

  • Elektrikli Cayenne iç mekanı

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri