- Mesajlar
- 456
BYD'nin bugüne kadarki en küçük ve en ucuz teklifi, geleneksel benzinli süperminilerle fiyat eşitliği sağlamayı hedefliyor ve tüm seride teknolojiyle dolu
Bu, Çin markasının bugüne kadarki en ikna edici paketi mi?
Normal Dolphin ile aynı e-Platform 3.0 temellerine dayanmasına ve bazı bileşenleri paylaşmasına rağmen,
tamamen farklı bir modeldir. Anavatanı Çin'de Seagull amblemini taşır ve en çok satan bir üründür, ancak BYD'nin Avrupa yönetimi açıkça bir arabaya yağmacı, çip çalan bir kuşun adını vermenin en iyi plan olmadığını düşünmüş, bu yüzden bunun yerine farklı bir okyanus temalı isim alıyoruz.

Yaklaşık dört metre uzunluğunda ve 1,6 metre yüksekliğinde olan Surf, dar şehir sokaklarında sıkışıp zor park yerlerine girebilecek kadar kompakt olacak şekilde tasarlanmıştır. Ancak ufak ayak izine aldanmayın. Sadece EV platformu sayesinde, bir üst sınıftaki otomobillerle rekabet edebilecek kabin ve bagaj alanı var ve bunun onu giriş seviyesi Renault 5 ve Hyundai Inster gibi modeller için bir rakip haline getirdiğini düşünüyoruz. Giderek daha yoğun hale gelen 20.000 £ altı elektrikli süper mini kategorisinde dalgalar yaratmak için tasarlanan bu model, BYD'nin bugüne kadarki en önemli yeni modeli olma potansiyeline sahip ve Leap T03 ve Dacia Spring gibi rakiplerinden daha sofistike hissettiriyor ve tüm
sunulan cömert teknoloji ve donanım seviyeleriyle puan alıyor.
kristallerinden esinlenen temiz bir C sütunu işlemi sayesinde gövdenin üzerinde süzülüyor gibi görünüyor. Metalde oldukça dar görünüyor, ancak bu ilk izlenim biraz yanıltıcı. 1,7 metre genişliğinde, bir Dacia Spring'den 10 cm daha geniş ve bir Vauxhall Corsa-e ile hemen hemen aynı, bu nedenle genişlik kısıtlamaları konusunda yine de dikkatli olmanız gerekecek.
Eski Lamborghini tasarımcısı Wolfgang Egger - Audi R8'i de tasarlayan kişi - Seagull'un tasarımına öncülük etti ve bence keskin LED farlarda ve kısa ön çıkıntıda Lambo'dan esinlenen tasarım ipuçlarını fark edebilirsiniz. Açılı gündüz farları ona farklı bir yüz kazandırırken, kıvrımlı tamponlar biraz drama katıyor. Arkada, hava akışını yumuşatmaya ve aerodinamik verimliliği artırmaya yardımcı olan geniş bir LED ışık çubuğu ve entegre bir tavan spoyleri var.

rakamı? Daha küçük pil için yaklaşık 137 mil ve daha büyük paket için 200 mil, en üst düzey Comfort donanımı daha güçlü motoru sayesinde biraz düşüyor.
En ağır Comfort modelinin boş ağırlığı 1.390 kg olup, sınıfındaki rakipleriyle aynı seviyededir, ancak bir tonun altında gelen Dacia Spring'den oldukça ağırdır.
DC şarj hızları maksimum 65 kW (Aktif) veya 85 kW (Boost/Konfor) değerine ulaşır ve bu da Peugeot e208 ve Vauxhall Corsa-e gibi karşılaştırılabilir araçlarda bulacağınızdan daha yavaştır. Ancak, %10-80 şarj, hızlı şarj cihazında 30 dakikadan fazla sürmemelidir.
Serinin tamamında AC şarjı 11 kW'a kadar ulaşıyor, bu sayede evde gece boyunca şarj etmek kolaylıkla yapılabiliyor.
Dolphin Surf'ün serisi ferahlatıcı derecede basit. Giriş seviyesi Active, 0–62mph'ye 11,1 saniyede ulaşan 87bhp'lik bir motora sahip. Boost versiyonu aynı motoru daha büyük bataryayla eşleştirirken, Comfort biraz daha fazla güç katıyor, tam olarak 154bhp ve 0–62mph hızlanma süresinden birkaç saniye kısaltıyor.
Hızlı mı? Gerçekten değil. Ancak şehir içi trafiği için yeterince çevik ve o anlık EV torku düşük hızlarda canlı hissettiriyor. Sportif değil, canlı düşünün. Üçü arasında, orta menzilli Boost'un tatlı noktaya ulaştığını düşünüyorum. Sınıfındaki en güçlü motordan aldığınız ekstra itişe ihtiyacı yok ve çeviklik ile sürüş
arasında iyi bir denge sağlıyor.
Üç sürüş modu elde edersiniz: Comfort, Sport ve Eco. İlk ikisi arasında his açısından çok büyük bir fark yok ve Eco,
korumak adına gaz tepkisini bekleyebileceğiniz gibi öldürüyor. BYD'nin bir numarayı kaçırdığını düşündüğüm yer, en hafif tabirle hafif olan fren rejenerasyonu. BYD bir marka olarak gerçek tek pedal sürüşü sunmuyor, ancak bunu akılda tutarak bile, daha iddialı olmasını isterdim. Ayak freni de ilk basışta biraz süngerimsi hissettiriyor ve hayata geçmesi bir saniye sürüyor gibi görünüyor.
Sürüş konforu genel olarak iyi, ancak yoldaki en kötü tümsekleri ve çukurları emecek kadar rafine değil. İlk kısa testim Roma'nın sıkışık sokaklarındaydı, bu yüzden yoğun İtalyan trafiğiyle başa çıkma yeteneğini övebilsem de, daha hızlı yollarda ve otoyollarda rafinelik ve güç açısından nasıl performans gösterdiğini görmek için direksiyonda daha uzun süre kalmamız gerekecek.

Daha yüksek donanımlar ısıtmalı koltuklar, kablosuz telefon şarjı ve hatta ortam aydınlatması ekler. Tüm versiyonlar standart olarak Apple CarPlay ve Android Auto'ya ve ayrıca BYD'nin kendi sesli asistanına sahiptir. Sadece "Merhaba BYD" deyin ve sıcaklığı ayarlayacak veya uydu navigasyonunu ayarlayacaktır.
Koltuklar uzun mesafeler için yeterince rahat ve virajlarda destekleyici. Üç ISOFIX noktası Dolphin Surf'ü aile dostu da yapıyor - ikisi arkada ve biri ön yolcu koltuğunda.
Araçtan Yüke (V2L) özelliği de bulunuyor; böylece dışarıdayken araç aküsünden aletlerinizi, kahve makinenizi veya taşınabilir bir hoparlörü doğrudan çalıştırabilirsiniz.
Tüm modeller standart olarak makul seviyede sürücü yardımı ile birlikte gelir. Bunlara şerit takip, adaptif hız sabitleme, otomatik acil frenleme ve akıllı uzun far asistanı dahildir. Yapı %68 yüksek mukavemetli çelik kullanır ve Blade Battery, her EV'nin iddia edemeyeceği bir şey olan BYD'nin meşhur çivi delme testini geçmiştir.
Tam 360 derece kameralar, yağmur sensörlü silecekler ve LED farlar arıyorsanız, en üst düzey Comfort tam size göre. Ancak giriş seviyesi araç bile soyulmuş hissettirmiyor.


Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
Normal Dolphin ile aynı e-Platform 3.0 temellerine dayanmasına ve bazı bileşenleri paylaşmasına rağmen,
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.

Yaklaşık dört metre uzunluğunda ve 1,6 metre yüksekliğinde olan Surf, dar şehir sokaklarında sıkışıp zor park yerlerine girebilecek kadar kompakt olacak şekilde tasarlanmıştır. Ancak ufak ayak izine aldanmayın. Sadece EV platformu sayesinde, bir üst sınıftaki otomobillerle rekabet edebilecek kabin ve bagaj alanı var ve bunun onu giriş seviyesi Renault 5 ve Hyundai Inster gibi modeller için bir rakip haline getirdiğini düşünüyoruz. Giderek daha yoğun hale gelen 20.000 £ altı elektrikli süper mini kategorisinde dalgalar yaratmak için tasarlanan bu model, BYD'nin bugüne kadarki en önemli yeni modeli olma potansiyeline sahip ve Leap T03 ve Dacia Spring gibi rakiplerinden daha sofistike hissettiriyor ve tüm
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
Teknik Özellikler
| Donanım Seviyesi | Batarya Kapasitesi | Motor Gücü | Menzil (WLTP) | 0-100 km/s | Maksimum Hız | DC Şarj Hızı |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Active | 30 kWh | 65 kW | 220 km | 11.1 sn | 150 km/s | 65 kW |
| Boost | 43.2 kWh | 65 kW | 322 km | 12.1 sn | 150 km/s | 80 kW |
| Comfort | 43.2 kWh | 115 kW | 310 km | 9.1 sn | 150 km/s | 80 kW |
Stil ve boyutlar
Surf, Dolphin'den 30 cm daha kısa ancak bir Dacia Spring'den yaklaşık 20 cm daha uzun. Yandan bakıldığında, Dolphin Surf hafifçe çömelmiş bir duruşa sahip temiz bir siluete sahip. Tıknaz tekerlek kemerleri 15 veya 16 inç alaşım jantlara ev sahipliği yapıyor (donanıma bağlı olarak) ve tavan, tahmin ettiğiniz gibi
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
Eski Lamborghini tasarımcısı Wolfgang Egger - Audi R8'i de tasarlayan kişi - Seagull'un tasarımına öncülük etti ve bence keskin LED farlarda ve kısa ön çıkıntıda Lambo'dan esinlenen tasarım ipuçlarını fark edebilirsiniz. Açılı gündüz farları ona farklı bir yüz kazandırırken, kıvrımlı tamponlar biraz drama katıyor. Arkada, hava akışını yumuşatmaya ve aerodinamik verimliliği artırmaya yardımcı olan geniş bir LED ışık çubuğu ve entegre bir tavan spoyleri var.

Boyutlar ve Kapasite
- Uzunluk: 3.990 mm
- Genişlik: 1.720 mm
- Yükseklik: 1.590 mm
- Dingil Mesafesi: 2.500 mm
- Bagaj Hacmi: 308 – 1.037 litre
- Boş Ağırlık: 1.370 kg
Piller, Menzil ve Şarj
Dolphin Surf'ün altında, güvenliği ve dayanıklılığı artırmak için lityum demir fosfat (LFP) kimyasını kullanan BYD'nin artık bilinen Blade Battery'si yer alıyor. İki boyut seçeneği elde ediyorsunuz: Active modelinde 30kWh paketi ve Boost ve Comfort donanımlarında daha büyük 43,2kWh versiyonu. En yüksek
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
En ağır Comfort modelinin boş ağırlığı 1.390 kg olup, sınıfındaki rakipleriyle aynı seviyededir, ancak bir tonun altında gelen Dacia Spring'den oldukça ağırdır.
DC şarj hızları maksimum 65 kW (Aktif) veya 85 kW (Boost/Konfor) değerine ulaşır ve bu da Peugeot e208 ve Vauxhall Corsa-e gibi karşılaştırılabilir araçlarda bulacağınızdan daha yavaştır. Ancak, %10-80 şarj, hızlı şarj cihazında 30 dakikadan fazla sürmemelidir.
Serinin tamamında AC şarjı 11 kW'a kadar ulaşıyor, bu sayede evde gece boyunca şarj etmek kolaylıkla yapılabiliyor.
Dolphin Surf'ün serisi ferahlatıcı derecede basit. Giriş seviyesi Active, 0–62mph'ye 11,1 saniyede ulaşan 87bhp'lik bir motora sahip. Boost versiyonu aynı motoru daha büyük bataryayla eşleştirirken, Comfort biraz daha fazla güç katıyor, tam olarak 154bhp ve 0–62mph hızlanma süresinden birkaç saniye kısaltıyor.
Hızlı mı? Gerçekten değil. Ancak şehir içi trafiği için yeterince çevik ve o anlık EV torku düşük hızlarda canlı hissettiriyor. Sportif değil, canlı düşünün. Üçü arasında, orta menzilli Boost'un tatlı noktaya ulaştığını düşünüyorum. Sınıfındaki en güçlü motordan aldığınız ekstra itişe ihtiyacı yok ve çeviklik ile sürüş
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
Üç sürüş modu elde edersiniz: Comfort, Sport ve Eco. İlk ikisi arasında his açısından çok büyük bir fark yok ve Eco,
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
Sürüş konforu genel olarak iyi, ancak yoldaki en kötü tümsekleri ve çukurları emecek kadar rafine değil. İlk kısa testim Roma'nın sıkışık sokaklarındaydı, bu yüzden yoğun İtalyan trafiğiyle başa çıkma yeteneğini övebilsem de, daha hızlı yollarda ve otoyollarda rafinelik ve güç açısından nasıl performans gösterdiğini görmek için direksiyonda daha uzun süre kalmamız gerekecek.

İç mekan, tasarım ve teknoloji
Kabin hoş bir sürpriz. Cömert 2.500 mm dingil mesafesi sayesinde, kimsenin kura çekmesine gerek kalmadan dört yetişkin için yer var. Düzen basit ama düşünceli: fırçalanmış metal vurgulara sahip alçak bir gösterge paneli, yüzen 10,1 inç dokunmatik ekran (dönen - sonuçta bu bir BYD) ve temel ihtiyaçlar için uygun fiziksel düğmeler.Daha yüksek donanımlar ısıtmalı koltuklar, kablosuz telefon şarjı ve hatta ortam aydınlatması ekler. Tüm versiyonlar standart olarak Apple CarPlay ve Android Auto'ya ve ayrıca BYD'nin kendi sesli asistanına sahiptir. Sadece "Merhaba BYD" deyin ve sıcaklığı ayarlayacak veya uydu navigasyonunu ayarlayacaktır.
Koltuklar uzun mesafeler için yeterince rahat ve virajlarda destekleyici. Üç ISOFIX noktası Dolphin Surf'ü aile dostu da yapıyor - ikisi arkada ve biri ön yolcu koltuğunda.
Araçtan Yüke (V2L) özelliği de bulunuyor; böylece dışarıdayken araç aküsünden aletlerinizi, kahve makinenizi veya taşınabilir bir hoparlörü doğrudan çalıştırabilirsiniz.
Tüm modeller standart olarak makul seviyede sürücü yardımı ile birlikte gelir. Bunlara şerit takip, adaptif hız sabitleme, otomatik acil frenleme ve akıllı uzun far asistanı dahildir. Yapı %68 yüksek mukavemetli çelik kullanır ve Blade Battery, her EV'nin iddia edemeyeceği bir şey olan BYD'nin meşhur çivi delme testini geçmiştir.
Tam 360 derece kameralar, yağmur sensörlü silecekler ve LED farlar arıyorsanız, en üst düzey Comfort tam size göre. Ancak giriş seviyesi araç bile soyulmuş hissettirmiyor.

Pratiklik ve Bagaj Alanı
Bagaj alanı Surf'ün tüm süper mini sektör rakipleriyle aynı seviyede. 308 litrelik bagaj hacmiyle Dacia Spring ile aynı kapasiteye sahip ve Peugeot e-208'in toplamından sadece üç litre daha az. Arka koltukları katlamak 1.000 litreden biraz fazla kullanılabilir alan açıyor. Ayrıca kabinin etrafına dağılmış 20 kullanışlı saklama bölmesi bulacaksınız, bagaj tabanının altında kablo büyüklüğünde bir bölme de var, bu iyi bir dokunuş.