- Mesajlar
- 463
Avrupa’nın en ekonomik otomobil markalarından Dacia, elektrikli mobiliteye uygun fiyat anlayışıyla adım atıyor. Marka, yalnızca 15.000 avro başlangıç fiyatına sahip olması beklenen yeni Hipster konseptini tanıttı.
Sade, hafif ve şehir odaklı yapısıyla dikkat çeken Hipster, yalnızca 3 metre uzunluğunda ve 800 kilogram ağırlığında. Bu değer, mevcut Dacia Spring’den yaklaşık %20 daha hafif. Hafif gövde yapısı sayesinde aracın enerji verimliliği artırılırken, batarya maliyeti de düşürülmüş durumda.

İç mekanda maliyet optimizasyonu açıkça hissediliyor. Kumaş koltuklar, manuel cam mekanizması, dokunmatik ekran yerine sade bir gösterge paneli ve kumaş kapı sapları ile Dacia, “fazlasını değil, yeterini sunma” felsefesini sürdürüyor.
Arka koltuklar katlandığında 500 litreye kadar bagaj hacmi sunan Hipster, küçük boyutlarına rağmen pratiklik konusunda iddialı.
Menzil değeri resmi olarak açıklanmamış olsa da Dacia, aracın şehir içi kullanım için yeterli bir sürüş menzili sağlayacağını belirtiyor. Bu da muhtemelen 150-200 km civarında bir menzil anlamına geliyor.

Henüz üretim tarihi kesinleşmemiş olsa da Hipster, Avrupa’da yürürlüğe giren ultra kompakt elektrikli araç regülasyonları kapsamında piyasaya sunulacak ilk modellerden biri olacak. Bu da onu Citroën Ami ve Renault Twingo E-Tech gibi şehir içi mobilite çözümlerinin arasına yerleştiriyor.
Dacia, Hipster ile bir kez daha otomobil dünyasında fark yaratmaya hazırlanıyor. Elektrikli ulaşımın herkes için erişilebilir hale gelmesi, markanın yeni stratejisinin merkezinde yer alıyor.


Sade, hafif ve şehir odaklı yapısıyla dikkat çeken Hipster, yalnızca 3 metre uzunluğunda ve 800 kilogram ağırlığında. Bu değer, mevcut Dacia Spring’den yaklaşık %20 daha hafif. Hafif gövde yapısı sayesinde aracın enerji verimliliği artırılırken, batarya maliyeti de düşürülmüş durumda.

İç mekanda maliyet optimizasyonu açıkça hissediliyor. Kumaş koltuklar, manuel cam mekanizması, dokunmatik ekran yerine sade bir gösterge paneli ve kumaş kapı sapları ile Dacia, “fazlasını değil, yeterini sunma” felsefesini sürdürüyor.
Arka koltuklar katlandığında 500 litreye kadar bagaj hacmi sunan Hipster, küçük boyutlarına rağmen pratiklik konusunda iddialı.
Menzil değeri resmi olarak açıklanmamış olsa da Dacia, aracın şehir içi kullanım için yeterli bir sürüş menzili sağlayacağını belirtiyor. Bu da muhtemelen 150-200 km civarında bir menzil anlamına geliyor.

Henüz üretim tarihi kesinleşmemiş olsa da Hipster, Avrupa’da yürürlüğe giren ultra kompakt elektrikli araç regülasyonları kapsamında piyasaya sunulacak ilk modellerden biri olacak. Bu da onu Citroën Ami ve Renault Twingo E-Tech gibi şehir içi mobilite çözümlerinin arasına yerleştiriyor.
Dacia, Hipster ile bir kez daha otomobil dünyasında fark yaratmaya hazırlanıyor. Elektrikli ulaşımın herkes için erişilebilir hale gelmesi, markanın yeni stratejisinin merkezinde yer alıyor.

