Çinli otomobil üreticisi BYD, Japonya pazarında yeni bir sayfa açmaya hazırlanıyor. Şirket, Japonya dışından gelen ilk kei otomobil olan BYD Racco EV modelini tanıtacak. Kompakt yapısıyla şehir içi kullanım için tasarlanan araç, yalnızca Japonya’da satışa sunulacak ve 2026’nın ortalarında yollara çıkacak.

BYD, bu modelle Japonya’nın en çok satan elektrikli aracı olan Nissan Sakura’ya doğrudan rakip olmayı hedefliyor. Racco’nun tanıtımı, bu yılki Japonya Mobilite Fuarı kapsamında gerçekleştirilecek. Bu etkinlik, Japon otomotiv tarihinde bir ilki temsil edecek; çünkü bugüne kadar hiçbir yabancı üretici kei segmentinde bir model sunmamıştı.
Racco’nun tasarımı, kei araçlarının klasik çizgilerini koruyor. Japonya’daki sıkı boyut kuralları nedeniyle yüksek ve dar bir gövdeye sahip olan araç, dört kapılı yapısı ve sürgülü arka kapılarıyla pratik bir kullanım sunuyor. Bu tasarım, özellikle dar şehir sokaklarında ve park alanlarında kolay erişim sağlamak için tercih edilmiş.

Ön bölümde tamamen kapalı bir ızgara bulunuyor. Bu tasarımın arkasında, yasal olarak 63 beygir gücüyle sınırlı bir elektrik motoru yer alıyor. Henüz teknik detaylar açıklanmasa da aracın yaklaşık 20 kWh bataryaya sahip olması ve 180 km menzil sunması bekleniyor. BYD Racco’nun fiyatının, rakibi Nissan Sakura ile benzer seviyede olması öngörülüyor. Sakura, 2.54 milyon yen (yaklaşık 17.000 dolar) başlangıç fiyatına sahip ve Japonya’da bugüne kadar 64.000 adedin üzerinde satıldı.
BYD, Japonya pazarındaki varlığını güçlendirmek için büyük bir adım atıyor. Şirket, 2023’te giriş yaptığı Japonya’da şimdiye kadar yalnızca 5.000 araç satabildi. Ancak Racco gibi yerel pazara özel bir modelle, markanın Japonya’daki bilinirliğini artırması bekleniyor.

BYD, bu modelle Japonya’nın en çok satan elektrikli aracı olan Nissan Sakura’ya doğrudan rakip olmayı hedefliyor. Racco’nun tanıtımı, bu yılki Japonya Mobilite Fuarı kapsamında gerçekleştirilecek. Bu etkinlik, Japon otomotiv tarihinde bir ilki temsil edecek; çünkü bugüne kadar hiçbir yabancı üretici kei segmentinde bir model sunmamıştı.
Racco’nun tasarımı, kei araçlarının klasik çizgilerini koruyor. Japonya’daki sıkı boyut kuralları nedeniyle yüksek ve dar bir gövdeye sahip olan araç, dört kapılı yapısı ve sürgülü arka kapılarıyla pratik bir kullanım sunuyor. Bu tasarım, özellikle dar şehir sokaklarında ve park alanlarında kolay erişim sağlamak için tercih edilmiş.

Ön bölümde tamamen kapalı bir ızgara bulunuyor. Bu tasarımın arkasında, yasal olarak 63 beygir gücüyle sınırlı bir elektrik motoru yer alıyor. Henüz teknik detaylar açıklanmasa da aracın yaklaşık 20 kWh bataryaya sahip olması ve 180 km menzil sunması bekleniyor. BYD Racco’nun fiyatının, rakibi Nissan Sakura ile benzer seviyede olması öngörülüyor. Sakura, 2.54 milyon yen (yaklaşık 17.000 dolar) başlangıç fiyatına sahip ve Japonya’da bugüne kadar 64.000 adedin üzerinde satıldı.
BYD, Japonya pazarındaki varlığını güçlendirmek için büyük bir adım atıyor. Şirket, 2023’te giriş yaptığı Japonya’da şimdiye kadar yalnızca 5.000 araç satabildi. Ancak Racco gibi yerel pazara özel bir modelle, markanın Japonya’daki bilinirliğini artırması bekleniyor.