- Mesajlar
- 461
2025’in ilk altı ayına ait elektrikli araç satış verileri açıklandı ve Avrupa pazarı adeta dönüşümün eşiğinde. Elektrikli modellere olan ilgi hız kesmeden artarken, toplam araç satışları içinde bu segmentin payı %29’a ulaştı. Bu oran, şimdiye kadarki en yüksek seviyeyi temsil ediyor ve bölgedeki tüketici alışkanlıklarının ne denli değiştiğinin en net göstergesi.
SUV'lar ve şehir içi kompakt sınıfındaki araçlar, kullanıcıların ilk tercihi haline gelirken, en dikkat çekici gelişme Tesla cephesinden geldi. Uzun süredir hakkında “düşüşte” yorumları yapılan Tesla Model Y, 2025’in ilk yarısında 69.766 adetlik satışla Avrupa’nın en çok satılan elektrikli modeli oldu. Hatta öyle ki, birçok markanın toplam elektrikli satışını tek başına geride bıraktı.
ID.7 özellikle daha yüksek segmentte sunduğu teknolojik donanımlar ve menzil performansıyla tüketicilerin ilgisini çekiyor. Ayrıca, ID.3’ün şehir içi kullanımına uygun kompakt yapısı sayesinde geniş bir kullanıcı kitlesine hitap ettiği görülüyor.
Renault 5, nostaljik tasarımına rağmen tamamen modern altyapısıyla dikkat çekerken, 39.095 adetlik satışla ilk beşe girmeyi başardı. Aracın Alpine A290 versiyonu da bu başarıya katkı sağlayan önemli bir detay.
Çinli otomotiv devi BYD de Avrupa pazarında iddiasını artırıyor. Seal U modeliyle hem BEV (tam elektrikli) hem de PHEV (şarj edilebilir hibrit) versiyonlarını tek potada sunarak toplamda 33.200 adetlik bir satış yakaladı. Bu çoklu motor stratejisi, farklı kullanıcı profillerine hitap etme açısından büyük avantaj sağlıyor.
Ancak veriler net: Tamamen elektrikli araçlar artık sadece çevreci bir tercih değil, ana akımın kendisi haline gelmiş durumda.
SUV'lar ve şehir içi kompakt sınıfındaki araçlar, kullanıcıların ilk tercihi haline gelirken, en dikkat çekici gelişme Tesla cephesinden geldi. Uzun süredir hakkında “düşüşte” yorumları yapılan Tesla Model Y, 2025’in ilk yarısında 69.766 adetlik satışla Avrupa’nın en çok satılan elektrikli modeli oldu. Hatta öyle ki, birçok markanın toplam elektrikli satışını tek başına geride bıraktı.
Volkswagen Güçlü Geldi, Tesla’ya Yaklaşmaya Çalışıyor
Tesla'nın ardından listenin üst sıralarında Volkswagen ID.4 (40.946 adet) ve Tesla Model 3 (39.384 adet) yer aldı. VW’nin ID serisi bu yıl oldukça iddialı. ID.3, ID.4 ve yeni ID.7 modelleriyle listeye üç araç birden sokmayı başaran marka, Avrupa’daki elektrikli araç stratejisinin meyvelerini toplamaya başladı.ID.7 özellikle daha yüksek segmentte sunduğu teknolojik donanımlar ve menzil performansıyla tüketicilerin ilgisini çekiyor. Ayrıca, ID.3’ün şehir içi kullanımına uygun kompakt yapısı sayesinde geniş bir kullanıcı kitlesine hitap ettiği görülüyor.
Skoda, Renault ve BYD Listede Öne Çıkan Diğer Oyuncular
Volkswagen Grubu’nun diğer markası Skoda, Enyaq (36.530 adet) ve Elroq (34.221 adet) modelleriyle listenin tam ortasında kendine sağlam bir yer buldu. Markanın sade ama işlevsel tasarımıyla sunduğu modeller, özellikle Orta Avrupa’da yüksek ilgi görüyor.Renault 5, nostaljik tasarımına rağmen tamamen modern altyapısıyla dikkat çekerken, 39.095 adetlik satışla ilk beşe girmeyi başardı. Aracın Alpine A290 versiyonu da bu başarıya katkı sağlayan önemli bir detay.
Çinli otomotiv devi BYD de Avrupa pazarında iddiasını artırıyor. Seal U modeliyle hem BEV (tam elektrikli) hem de PHEV (şarj edilebilir hibrit) versiyonlarını tek potada sunarak toplamda 33.200 adetlik bir satış yakaladı. Bu çoklu motor stratejisi, farklı kullanıcı profillerine hitap etme açısından büyük avantaj sağlıyor.
Plug-in Hibritler Hâlâ Oyunda Ama BEV’ler Öne Çıkıyor
CleanTechnica’nın analizine göre, PHEV modeller Avrupa’da hâlâ ciddi bir pazar payına sahip olsa da, tam elektrikli araçlar (BEV) artık çok daha fazla tercih ediliyor. Listeye giren Volvo XC60 PHEV (29.815), Ford Kuga PHEV (23.315) ve Toyota C-HR PHEV (22.034) gibi modeller hibrit segmentin güçlü isimleri arasında yer alıyor.Ancak veriler net: Tamamen elektrikli araçlar artık sadece çevreci bir tercih değil, ana akımın kendisi haline gelmiş durumda.
2025 İlk 6 Ay – Avrupa Elektrikli Otomobil Satışları (TOP 20)
Sıra Model Satış (Adet) 1 Tesla Model Y 69.766 2 Volkswagen ID.4 40.946 3 Tesla Model 3 39.384 4 Renault 5 / Alpine A290 39.095 5 Volkswagen ID.7 37.952 6 Volkswagen ID.3 37.307 7 Skoda Enyaq 36.530 8 Skoda Elroq 34.221 9 Kia EV3 34.177 10 BYD Seal U (BEV + PHEV) 33.200 11 BMW iX1 31.423 12 Volvo XC60 PHEV 29.815 13 Audi Q4 e-Tron 29.539 14 Audi Q6 e-Tron 26.466 15 Volkswagen Tiguan PHEV 25.951 16 Ford Kuga PHEV 23.315 17 Volvo EX30 23.238 18 Citroën e-C3 23.142 19 BMW i4 22.505 20 Toyota C-HR PHEV 22.034
| Sıra | Model | Satış (Adet) |
|---|---|---|
| 1 | Tesla Model Y | 69.766 |
| 2 | Volkswagen ID.4 | 40.946 |
| 3 | Tesla Model 3 | 39.384 |
| 4 | Renault 5 / Alpine A290 | 39.095 |
| 5 | Volkswagen ID.7 | 37.952 |
| 6 | Volkswagen ID.3 | 37.307 |
| 7 | Skoda Enyaq | 36.530 |
| 8 | Skoda Elroq | 34.221 |
| 9 | Kia EV3 | 34.177 |
| 10 | BYD Seal U (BEV + PHEV) | 33.200 |
| 11 | BMW iX1 | 31.423 |
| 12 | Volvo XC60 PHEV | 29.815 |
| 13 | Audi Q4 e-Tron | 29.539 |
| 14 | Audi Q6 e-Tron | 26.466 |
| 15 | Volkswagen Tiguan PHEV | 25.951 |
| 16 | Ford Kuga PHEV | 23.315 |
| 17 | Volvo EX30 | 23.238 |
| 18 | Citroën e-C3 | 23.142 |
| 19 | BMW i4 | 22.505 |
| 20 | Toyota C-HR PHEV | 22.034 |