2025’te Elektrikli Araç Patlaması, Çin Öncülüğünde Küresel Satışlar Rekor Kırıyor

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
458
2025 yılının ilk 5 ayında dünya genelinde elektrikli araç satışları %28 artarak 7,2 milyona ulaştı. Çin pazarındaki 4,4 milyonluk satışla başı çekerken, Avrupa hızla büyüyor; Kuzey Amerika ise durgunluk yaşıyor.

Elektrikli araç sektörü 2025’e hızlı bir giriş yaptı. Rho Motion tarafından açıklanan son verilere göre, Mayıs ayında dünya genelinde 1,6 milyon adet elektrikli araç satıldı. Bu rakamla birlikte yılın ilk beş ayında toplam satışlar 7,2 milyonu buldu. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre bu, %28’lik bir büyümeye işaret ediyor.

indir (39).webp

Çin’in Gücüyle Zirveye Taşındı

Bu büyümenin arkasındaki en büyük güç hiç şüphesiz Çin oldu. Sadece Mayıs 2025’te Çin’de 1 milyon elektrikli araç satışı gerçekleşti. Bu hem aylık bazda rekor anlamına geliyor hem de yıllık karşılaştırmada %33’lük bir artışı temsil ediyor. Nisan ayına kıyasla da %10’luk bir yükseliş dikkat çekiyor.
Çin’in başarısında yerli üreticilerin etkisi büyük. Özellikle BYD markası, hem ülke içinde hem de uluslararası pazarda büyümesini sürdürüyor. Markanın uygun fiyatlı modeli Dolphin Surf (Çin’de Seagull olarak biliniyor), Avrupa’ya yaklaşık 25.000 dolarlık giriş fiyatıyla sunuldu. Hibrit versiyonu sayesinde ise Avrupa Birliği’nin yeni gümrük vergilerinden muaf tutulabiliyor.

Avrupa’da Güney Rüzgârı

Avrupa pazarı da elektrikli araç satışlarında güçlü bir performans sergiliyor. Ocak-Mayıs döneminde 1,6 milyon araç satıldı; bu da %27’lik bir artış anlamına geliyor. Almanya ve Birleşik Krallık gibi büyük ülkeler bu büyümeye öncülük ederken, asıl dikkat çeken artış güney Avrupa’dan geldi.
İspanya, geçen yıla kıyasla %72’lik büyüme ile Avrupa’nın en hızlı gelişen elektrikli araç pazarı oldu. İtalya da %58’lik bir artışla onu takip etti. Almanya’nın ticari araçlara yönelik yeni teşvik programları ve vergi avantajları da satışları olumlu etkileyebilir.

Kuzey Amerika Geri Planda Kaldı

Küresel büyümeye karşın Kuzey Amerika elektrikli araç pazarında durgunluk gözlemleniyor. Bölge genelinde sadece %3’lük bir büyüme sağlanabildi. Kanada’da teşviklerin kaldırılması, satışlarda %20’lik bir düşüşe yol açtı. ABD ise, federal vergi indirimleri sayesinde %4’lük sınırlı bir artış yakalayabildi.

Diğer Bölgelerde Güçlü Performans

Kuzey Amerika dışındaki bölgeler ise daha pozitif bir tablo çizdi. “Rest of World” (diğer dünya bölgeleri) olarak sınıflandırılan pazarlarda toplam 600 bin araç satıldı ve bu %36’lık etkileyici bir büyümeye karşılık geldi.

2025 İlk 5 Ay Elektrikli Araç Satışları (Adet ve Artış Oranları)

BölgeSatış AdediArtış Oranı
Küresel7,2 milyon+%28
Çin4,4 milyon+%33
Avrupa1,6 milyon+%27
Kuzey Amerika0,7 milyon+%3
Diğer Bölgeler0,6 milyon+%36
 
Çin'in elektrikli araç pazarındaki hakimiyeti gerçekten dikkat çekici. BYD'nin Avrupa'ya giriş stratejisi de oldukça akıllıca görünüyor; uygun fiyat ve hibrit seçeneğiyle büyük bir avantaj sağlamışlar. Avrupa'daki hızlı büyüme de sektörün olgunlaştığını gösteriyor. Güney Avrupa'daki patlama özellikle ilginç; oradaki teşvik politikaları hakkında daha fazla bilgi edinmek isterdim. Kuzey Amerika'daki durgunluk ise, teşviklerin rolünü ne kadar önemli olduğunu gösteriyor sanırım. Umarım bu yavaşlama geçicidir.
 

Dikkat Çeken Konular

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

  • 2026 Kia EV9, Cars.com Tarafından “En İyi 3 Sıralı Elektrikli SUV” Seçildi

  • Elektrikli Cayenne iç mekanı

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri