- Mesajlar
- 456
Yeni Renault 4 E-Tech burada ve ciddi anlamda yüksek beklentiler olmadan değil. Sadece Renault 5'in büyük başarısının hemen ardından gelmesiyle kalmıyor (Elektrifikasyon ödülünün sahibi, bilmiyor musunuz...), aynı zamanda orijinal Renault 4'ün halefi; kırk yılı aşkın bir süre boyunca dünya çapında 8 milyondan fazla örneği satılan bir otomobil. Fransız kültürünün bir parçası ve yeniden yapımının orijinalinin sade cazibesini ve yaşam sevincini modern, elektrikli bir crossover'a taşıması için oldukça büyük bir görevi var.

menzili vadeden 52 kWh'lik lityum iyon NMC bataryayla geliyor.
Daha küçük, 40kWh LFP batarya Avrupa'da planlanıyor (ve Renault 5'te İngiltere'ye gelmesi bekleniyor), ancak İngiltere'ye gelmesini beklemeyin. Gerçekten yazık, çünkü şehir içi sürücüler için daha da cazip bir fiyat noktasına ulaşmaya yardımcı olabilirdi ve ben daha kısa menzilli EV'lerin büyük bir hayranıyım çünkü daha çevre dostular ve yine de kolayca şarj edebilen ve uzun yolculuklar yapmayan birçok sürücüye uygun olacaklar. Neyse, şimdilik karar bu ve İngiltere'deki talebin büyük ölçüde daha uzun menzilli elektrikli otomobillere yönelik olması göz önüne alındığında, özellikle biraz daha pratik ve aile odaklı olduklarında, Renault 4 gibi, nedenini anlayabiliyorum.

Hızlı şarj, çoğu rakiple rekabet edebilecek düzeyde olan 100 kW'ta zirveye ulaşır ve yaklaşık 35 ila 40 dakikada %10-80 oranında şarj sağlar. Ayrıca, her Renault 4 E-Tech'te standart olarak araçtan yüke (V2L) şarj elde edersiniz; bu harikadır çünkü aracın aküsünü herhangi bir elektrikli cihazı şarj etmek için kullanabilirsiniz. Kamp gezinizde bir su ısıtıcısını prize takmak mı istiyorsunuz? Bunu yapabilirsiniz.
Renault 4'te ayrıca soğuk havalarda çalışmaya yardımcı olacak bir ısı pompası standarttır. Sadece oldukça ılımlı koşullarda ve sıcak havalarda kullandık ve yaklaşık 240 mil yol kat etti, bu etkileyici ancak en iyi senaryo olarak düşünülmeli - yazın bile, uzun bir otoyol sürüşü bunun 200 mile yakın bir değere düşmesini sağlayacaktır. Gerçek dünya menzilinin koşullara ve sürüş şeklinize bağlı olarak 160 ila 240 mil civarında olacağını tahmin ediyoruz.

Renault 4'te arka alan biraz karışık. Ortalama büyüklükteki bir yetişkin sorunsuz bir şekilde bir başkasının arkasına oturabilir, ancak uzun boylu yolcular bacak mesafesinden yoksun kalacak ve ön koltukların altında ayak alanı olmadığından biraz sıkışık hissettiriyor. Ortada bir kol dayanağı da yok, ancak çocukların cihazlarını şarj etmek için birkaç USB-C portu var, bu da ebeveynlere artı puan kazandırıyor. Renault 4'ün arka kapılarından içeri adım attığınızda tavan çizgisi şaşırtıcı derecede alçak, bu nedenle dikkatli olmazsanız kafanızı çarpmanız biraz kolay.
Temel olarak, çok kompakt bir elektrikli crossover-hatchback'in standartlarına göre, Renault'un arka koltukları gayet iyi - ancak harika değiller. Bir Citroen e-C3 Aircross ve Ford Puma Gen-E'nin arka yolcu alanı için biraz daha iyi olduğunu düşünüyorum. Ancak Renault'u hafife almayın; eğer endişeleneceğiniz tıknaz araba koltuklarınız veya uzun bacaklı çocuklarınız varsa, herhangi bir karar vermeden önce bayiye gidip arka koltuklarda denediğinizden emin olun.

sahip, ayrıca oldukça uzun bir rotada gıcırdayan sırtımda büyük bir fark yaratan elektrikli bel ayarı var.
Gösterge paneli Renault 5'e çok benziyor, bu da kötü bir şey değil. Depolama kutularındaki 4 logosu, geri dönüştürülmüş döşeme (üst düzey donanımlar hariç), yerin etrafındaki renk ve doku parıltıları gibi sevimli detaylar - hepsi sevimli, dokunsal ve genel olarak iyi bir araya getirilmiş hissettiriyor. Kesinlikle bir Vauxhall Mokka-e veya MG4'ün iç mekanından çok daha ilginç!
Teknolojik açıdan, her Renault 4, dahili Google Maps, artı kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto ile 10,1 inçlik merkezi dokunmatik ekrana sahip. Fiziksel iklim kontrol anahtarları harika bir özellik ve ayrıca ekranın muhafazasının üstündeki küçük fiziksel düğmeler aracılığıyla geceleri ekranı kolayca karartabilmenizi de seviyorum. Bu küçük bir ayrıntı, ancak modern arabalardaki ekranları geceleri çok parlak buluyorum, bu nedenle dürtmeden ve bir sürü menüde kaydırmadan karartabilmek veya kapatabilmek gerçek bir bonus. Genel olarak, ekran

Giriş seviyesi Evolution donanımı 7 inç sürücü ekranı alıyor, ancak daha yüksek özelliklere sahip 10 inçlik versiyon deneyimlediğim tek ekran ve net ve yaşaması kolay. Eğer can sıkıcı bir şey arıyorsam, gösterge sesi biraz fazla gürültülü ve klipsli.
Ayrıca vites kolunu direksiyonda tekrar görmek beni biraz üzdü - aslında sinyal koluna biraz fazla yakın - ki bu Renault otomobillerinde sevmediğim birkaç şeyden biri.
Renault 5'te olduğu gibi, çok sayıda renk, döşeme, jant ve kişiselleştirme seçeneği mevcut; ayrıca çeşitli 3D yazıcıyla basılmış aksesuarlar da mevcut.
Neyse, şu anda sadece önden çekişli, 148 bg'lik güçlü bir elektrik motoru var ve bu da onu canlı ve tepkili hissettirirken uygun şekilde ılımlı kılıyor. Her şey çok doğru hissettiriyor, güzelce ağırlıklandırılmış kontroller, modüle edilmesi kolay pedallar ve istediğinizde güzel bir hız dönüşü. Yol tutuşu da harika, virajlarda güzel bir sakinlikle, böylece isterseniz Sport moduyla eğlenceli bir kırsal yolun tadını çıkarabilirsiniz.

4, Renault 5'ten daha yumuşak süspansiyona sahip ve biraz daha uzun, ancak hiç de sallantılı hissettirmiyor ve aslında sürüş hala oldukça sert hissettiriyor. Çoğu yol yüzeyinin acısını alacak kadar iyi sönümlenmiş ve kesinlikle yeterince konforlu, ancak daha büyük tümsekler ve dalgalanmalar fark edeceksiniz. Bir Citroen e-C3 Aircross kesinlikle daha konforlu, Renault 4 biraz daha eğlenceli.
Renault 4, üç seviyede rejeneratif frenleme ve direksiyondaki kulakçıklar aracılığıyla kontrol edilen tek pedal modu sunan yeni bir fren rejenerasyon sistemine kavuşuyor. Orta seviye techno'yu tercih ettiğiniz takdirde tüm bunlar direksiyondaki kulakçıklar aracılığıyla kontrol ediliyor. En üstteki iki seviye oldukça göze batmıyor ve tüm rejenerasyon modları güzelce bulanıklaşıyor ve alışması kolay, buna şehir içinde hiç fren pedalına ihtiyacınız olmadığı anlamına gelen tek pedal modu da dahil. Kulakçıklar aracılığıyla aralarında geçiş yapabilmek güzel, tıpkı Kia ve Hyundai modellerinde her zaman yüksek puan verdiğimiz rejenerasyon gibi. Size tam kontrol sağlıyor ve ilgili bir yolda modlar arasında geçiş yapmak çok doğal hissettiriyor.
Donanım seviyeleri İngiltere için onaylanmadı, ancak Renault 5 ile aynı donanım seviyelerine sahip olması neredeyse kesin, bu da giriş seviyesi Renault 4 evolution'da bile geri görüş kamerası ve 18 inç alaşım jantlar anlamına geliyor. Orta seviye techno, parlak görünen ve birçok alıcının bu daha yüksek donanımı tercih etmesinin büyük bir nedeni olacak aydınlatılmış Renault 4 ızgarasına sahip olacak, adaptif hız sabitleyici de öyle. Isıtmalı koltuklar elde etmek için en üst seviye ikonik olana gitmeniz gerekiyor, ancak Renault ayrıca yükseltilmiş döşeme, ısıtmalı direksiyon simidi ve kör nokta uyarısı da ekleyecek.
Garanti açısından, araç için üç yıl veya 60.000 mil, akü için ise sekiz yıl veya 100.000 mil. MG, Peugeot, Kia ve Hyundai size daha uzun standart garanti sunacak, ancak Renault'un garantisi hala sektördeki diğer birçok firmayla aynı seviyede.

Menzil, Pil ve Şarj
Renault 4, seçtiğiniz donanım seviyesine ve jant boyutuna bağlı olarak 385 ila 390 kilometre
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
Daha küçük, 40kWh LFP batarya Avrupa'da planlanıyor (ve Renault 5'te İngiltere'ye gelmesi bekleniyor), ancak İngiltere'ye gelmesini beklemeyin. Gerçekten yazık, çünkü şehir içi sürücüler için daha da cazip bir fiyat noktasına ulaşmaya yardımcı olabilirdi ve ben daha kısa menzilli EV'lerin büyük bir hayranıyım çünkü daha çevre dostular ve yine de kolayca şarj edebilen ve uzun yolculuklar yapmayan birçok sürücüye uygun olacaklar. Neyse, şimdilik karar bu ve İngiltere'deki talebin büyük ölçüde daha uzun menzilli elektrikli otomobillere yönelik olması göz önüne alındığında, özellikle biraz daha pratik ve aile odaklı olduklarında, Renault 4 gibi, nedenini anlayabiliyorum.

Hızlı şarj, çoğu rakiple rekabet edebilecek düzeyde olan 100 kW'ta zirveye ulaşır ve yaklaşık 35 ila 40 dakikada %10-80 oranında şarj sağlar. Ayrıca, her Renault 4 E-Tech'te standart olarak araçtan yüke (V2L) şarj elde edersiniz; bu harikadır çünkü aracın aküsünü herhangi bir elektrikli cihazı şarj etmek için kullanabilirsiniz. Kamp gezinizde bir su ısıtıcısını prize takmak mı istiyorsunuz? Bunu yapabilirsiniz.
Renault 4'te ayrıca soğuk havalarda çalışmaya yardımcı olacak bir ısı pompası standarttır. Sadece oldukça ılımlı koşullarda ve sıcak havalarda kullandık ve yaklaşık 240 mil yol kat etti, bu etkileyici ancak en iyi senaryo olarak düşünülmeli - yazın bile, uzun bir otoyol sürüşü bunun 200 mile yakın bir değere düşmesini sağlayacaktır. Gerçek dünya menzilinin koşullara ve sürüş şeklinize bağlı olarak 160 ila 240 mil civarında olacağını tahmin ediyoruz.
Pratiklik ve Bagaj Alanı
Bagaj alanı 420 litre ile makul, kablolar için kullanışlı 55 litrelik bir zemin altı bölümü var - tabii ki bu kullanışlı zemin altı alanını tıknaz bir s ile değiştiren Harman Kardon ses sistemini seçmediğiniz sürece. Yine de, yükleme dudağı çok alçak ve açıklık kullanışlı bir şekilde büyük, bu nedenle daha büyük eşyaları yüklemek çok kolay olacak ve kesinlikle Fiat 600e ve Jeep Avenger'da elde ettiğinizden daha kullanışlı bir bagaj - Ford Puma Gen-E, Renault'dan daha fazla bagaj alanı elde etse bile. Renault'da da bagaj kapağı yok.
Renault 4'te arka alan biraz karışık. Ortalama büyüklükteki bir yetişkin sorunsuz bir şekilde bir başkasının arkasına oturabilir, ancak uzun boylu yolcular bacak mesafesinden yoksun kalacak ve ön koltukların altında ayak alanı olmadığından biraz sıkışık hissettiriyor. Ortada bir kol dayanağı da yok, ancak çocukların cihazlarını şarj etmek için birkaç USB-C portu var, bu da ebeveynlere artı puan kazandırıyor. Renault 4'ün arka kapılarından içeri adım attığınızda tavan çizgisi şaşırtıcı derecede alçak, bu nedenle dikkatli olmazsanız kafanızı çarpmanız biraz kolay.
Temel olarak, çok kompakt bir elektrikli crossover-hatchback'in standartlarına göre, Renault'un arka koltukları gayet iyi - ancak harika değiller. Bir Citroen e-C3 Aircross ve Ford Puma Gen-E'nin arka yolcu alanı için biraz daha iyi olduğunu düşünüyorum. Ancak Renault'u hafife almayın; eğer endişeleneceğiniz tıknaz araba koltuklarınız veya uzun bacaklı çocuklarınız varsa, herhangi bir karar vermeden önce bayiye gidip arka koltuklarda denediğinizden emin olun.

İç Mekan, Tasarım/Stil ve Teknoloji
Renault 4'ün ön tarafı büyüleyici ve iyi düşünülmüş. Koltuklar rahat ve makul bir hareket
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
Gösterge paneli Renault 5'e çok benziyor, bu da kötü bir şey değil. Depolama kutularındaki 4 logosu, geri dönüştürülmüş döşeme (üst düzey donanımlar hariç), yerin etrafındaki renk ve doku parıltıları gibi sevimli detaylar - hepsi sevimli, dokunsal ve genel olarak iyi bir araya getirilmiş hissettiriyor. Kesinlikle bir Vauxhall Mokka-e veya MG4'ün iç mekanından çok daha ilginç!
Teknolojik açıdan, her Renault 4, dahili Google Maps, artı kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto ile 10,1 inçlik merkezi dokunmatik ekrana sahip. Fiziksel iklim kontrol anahtarları harika bir özellik ve ayrıca ekranın muhafazasının üstündeki küçük fiziksel düğmeler aracılığıyla geceleri ekranı kolayca karartabilmenizi de seviyorum. Bu küçük bir ayrıntı, ancak modern arabalardaki ekranları geceleri çok parlak buluyorum, bu nedenle dürtmeden ve bir sürü menüde kaydırmadan karartabilmek veya kapatabilmek gerçek bir bonus. Genel olarak, ekran

Giriş seviyesi Evolution donanımı 7 inç sürücü ekranı alıyor, ancak daha yüksek özelliklere sahip 10 inçlik versiyon deneyimlediğim tek ekran ve net ve yaşaması kolay. Eğer can sıkıcı bir şey arıyorsam, gösterge sesi biraz fazla gürültülü ve klipsli.
Ayrıca vites kolunu direksiyonda tekrar görmek beni biraz üzdü - aslında sinyal koluna biraz fazla yakın - ki bu Renault otomobillerinde sevmediğim birkaç şeyden biri.
Renault 5'te olduğu gibi, çok sayıda renk, döşeme, jant ve kişiselleştirme seçeneği mevcut; ayrıca çeşitli 3D yazıcıyla basılmış aksesuarlar da mevcut.
Motorlar, Performans ve Kullanım
Şimdilik Renault 4'ün dört tekerlekten çekişli bir versiyonu yok, ancak Renault patronları Electrifying'e gelecekte talep olursa bunu düşündüklerini söyledi - ve ben de küçük, hafif bir dört tekerlekten çekişli Renault 4'ün harika olacağını düşünüyorum!Neyse, şu anda sadece önden çekişli, 148 bg'lik güçlü bir elektrik motoru var ve bu da onu canlı ve tepkili hissettirirken uygun şekilde ılımlı kılıyor. Her şey çok doğru hissettiriyor, güzelce ağırlıklandırılmış kontroller, modüle edilmesi kolay pedallar ve istediğinizde güzel bir hız dönüşü. Yol tutuşu da harika, virajlarda güzel bir sakinlikle, böylece isterseniz Sport moduyla eğlenceli bir kırsal yolun tadını çıkarabilirsiniz.

4, Renault 5'ten daha yumuşak süspansiyona sahip ve biraz daha uzun, ancak hiç de sallantılı hissettirmiyor ve aslında sürüş hala oldukça sert hissettiriyor. Çoğu yol yüzeyinin acısını alacak kadar iyi sönümlenmiş ve kesinlikle yeterince konforlu, ancak daha büyük tümsekler ve dalgalanmalar fark edeceksiniz. Bir Citroen e-C3 Aircross kesinlikle daha konforlu, Renault 4 biraz daha eğlenceli.
Renault 4, üç seviyede rejeneratif frenleme ve direksiyondaki kulakçıklar aracılığıyla kontrol edilen tek pedal modu sunan yeni bir fren rejenerasyon sistemine kavuşuyor. Orta seviye techno'yu tercih ettiğiniz takdirde tüm bunlar direksiyondaki kulakçıklar aracılığıyla kontrol ediliyor. En üstteki iki seviye oldukça göze batmıyor ve tüm rejenerasyon modları güzelce bulanıklaşıyor ve alışması kolay, buna şehir içinde hiç fren pedalına ihtiyacınız olmadığı anlamına gelen tek pedal modu da dahil. Kulakçıklar aracılığıyla aralarında geçiş yapabilmek güzel, tıpkı Kia ve Hyundai modellerinde her zaman yüksek puan verdiğimiz rejenerasyon gibi. Size tam kontrol sağlıyor ve ilgili bir yolda modlar arasında geçiş yapmak çok doğal hissettiriyor.
İşletme Maliyetleri ve Fiyatlandırma
Fiyatlandırmanın 27.000 £ civarında başlaması ve üst düzey modeller için yaklaşık 32.000 £'a çıkması bekleniyor. Bu, ana rakipleriyle rekabet ediyor ve Renault'un son performans geçmişi, yeniden satış değerlerinin de makul olacağını gösteriyor.Donanım seviyeleri İngiltere için onaylanmadı, ancak Renault 5 ile aynı donanım seviyelerine sahip olması neredeyse kesin, bu da giriş seviyesi Renault 4 evolution'da bile geri görüş kamerası ve 18 inç alaşım jantlar anlamına geliyor. Orta seviye techno, parlak görünen ve birçok alıcının bu daha yüksek donanımı tercih etmesinin büyük bir nedeni olacak aydınlatılmış Renault 4 ızgarasına sahip olacak, adaptif hız sabitleyici de öyle. Isıtmalı koltuklar elde etmek için en üst seviye ikonik olana gitmeniz gerekiyor, ancak Renault ayrıca yükseltilmiş döşeme, ısıtmalı direksiyon simidi ve kör nokta uyarısı da ekleyecek.
Garanti açısından, araç için üç yıl veya 60.000 mil, akü için ise sekiz yıl veya 100.000 mil. MG, Peugeot, Kia ve Hyundai size daha uzun standart garanti sunacak, ancak Renault'un garantisi hala sektördeki diğer birçok firmayla aynı seviyede.