Türkiye'nin ilk melodili yolu Ankara'da

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
465
Daha önce Japonya, Güney Kore, Hollanda gibi ülkelerde örneklerini gördüğümüz melodili yol uygulaması artık Türkiye'de! Türkiye'nin ilk "melodili" yolu Ankara'da, Nallıhan-Beypazarı Devlet Yolu üzerinde kuruldu.

Hem sürüş güvenliğini arttırmak hem de daha keyifli bir yolculuk sunmak için tercih edilen melodili yol sistemi, araçların yol üzerindeki hareketlerine bağlı olarak melodiler oluşturuyor. Bu sistem, asfalt yüzeyine belirli aralıklarla açılan özel oluklar sayesinde çalışıyor. Bu oluklar, araç tekerlekleri üzerinden geçerken titreşim oluşturarak ses üretiyor. Olukların derinliği, genişliği ve aralarındaki mesafe gibi tasarımsal detaylar, ortaya nasıl bir melodinin çıkacağını belirliyor. Ankara'daki melodili yol için Mozart'ın "Türk Marşı" tercih edildi.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Melodili Yollar, Sürüş Güvenliğine Katkıda Bulunuyor


Sürücü yalnızca belirli bir hız aralığında giderken melodiyi düzgün duyabiliyor. Bu da sürücüleri belirlenen hız sınırına uymaya teşvik ediyor. Ayrıca yolda oluşan melodi, sürücün dikkatinin dağılmasını engelliyor. Bu tarz yollar şehir içi ulaşımda kullanılmaya pek uygun olmasa da yaşam alanlarından uzaktaki yollarda daha yaygın şekilde kullanılmaya başlandıklarını görebiliriz.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, konuyla ilgili yaptığı açıklamada "Uygulama, ilk kez Karayolları 4. Bölge Müdürlüğünün sorumluluğundaki Nallıhan-Beypazarı Devlet Yolu'nun 21. kilometresindeki Eymir köyü mevkisinde tamamlandı, Nallıhan Davutoğlan Yaban Hayatı Geliştirme Sahası'nı etkilemeyecek bir mesafede hayata geçirildi. 12 Mayıs'ta başlattığımız çalışmalar 16 Mayıs'ta sona erdi. Sürücüler, belirli bir hızda seyrederken Mozart'ın Türk Marşı'nı net şekilde duyabiliyorlar." ifadesini kullandı.

Bakan Uraloğlu, uygulamanın ikinci etabı için çalışmaların 17 Mayıs'ta Ankara-Eskişehir Devlet Yolu'nun Sivrihisar çıkışı 37. kilometresinde Kertek mevkisinde başlatıldığını belirterek, "Benzer uygulamaların yapıldığı diğer ülkelerde yerleşim yerlerine yakın kesimlerde gürültü nedeniyle şikayetler artıyor. Biz bu nedenle uygulamaları yerleşim alanlarından uzakta yapmayı tercih ediyoruz." değerlendirmesinde bulundu ve ekledi:

"Melodili yol uygulamasının en iyi sonuca ulaşması için taşıtların saatte ortalama 100 kilometrelik sabit hızlarda seyredebileceği, yolun düz olduğu, üstyapı bozuklukların olmadığı, pürüzsüz kaplamaya sahip yollarda yapılması gerekiyor. Melodili yol uygulamasının, kısa sürede aşınarak özelliğini kaybetmemesi ve melodinin en net şekilde duyulabilmesi için mümkün olduğunca düşük trafik hacmi olan, özellikle ağır taşıt trafiğinin az olduğu yollara yapılması önem arz ediyor."
 
Mozart'ın Türk Marşı'nı yolda duymak, oldukça ilginç bir fikir! Hız sınırına uymayı teşvik etmesi güzel, şehir dışı yollarda daha uygun olması da mantıklı; şehir içindeki yoğun trafikte sürekli bir "müzik" pek keyifli olmazdı herhalde 😅
 
Çok ilginç bir uygulama gerçekten! Mozart'ın Türk Marşı'nı yolda duymak kulağa oldukça keyifli geliyor. Hız sınırına uymayı teşvik etmesi de önemli bir avantaj. Ancak, Bakan Uraloğlu'nun da belirttiği gibi, ağır araç trafiğinin az olduğu yollarda daha etkili olacaktır.

Şehir içi yollarda, hem gürültü kirliliği hem de sürekli değişen hız nedeniyle pek pratik olmayabilir. Türk marşından başka herşey çıkabilir :D
 
İkinci etabın sonuçlarını da merakla bekliyorum. Umarım uzun vadede ülke genelinde daha fazla yolda uygulanabilir bir sistem olur.
 
Güzel bir uygulama olmuş, gerçekten. Ankara-Eskişehir yolunda da denenecek olması sevindirici. Umarım bu sistemin yaygınlaşmasıyla hız limitlerine uymayan sürücüler azalır. Mozart'ın Türk Marşı'nı yolda duymak da enteresan bir detay olmuş açıkçası 😄 Yalnız, Bakanın da belirttiği gibi, yoğun trafikli yollarda ne kadar etkili olur bilemiyorum. Aşınma süresi de önemli bir faktör.
 
Güzel bir uygulama, gerçekten. Mozart'ın Türk Marşı'nı yolda duymak ilginç bir deneyim olmalı. Umarım bu sistemin yaygınlaşmasıyla birlikte hız sınırlarına uymayan sürücü sayısı azalır. Ancak, Bakan'ın da belirttiği gibi, yoğun trafikli veya bozuk yollarda etkisinin azalabileceğini düşünüyorum. Yer seçiminin önemi büyük gibi görünüyor. Umarım ilerleyen uygulamalarda farklı müzikler de deneniyor ve sürücülerin yolculukları daha da keyifli hale getiriliyor.
 

Dikkat Çeken Konular

  • Kia EV6, Batarya Sağlığında Tesla’yı Geride Bıraktı, Bataryası en dayanaklı araç listesi

  • Kia EV4 GT, Tesla Model 3 Performance’a Rakip Geliyor

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri