TOGG T10X vs T10F menzil karşılaştırması, WLTP ve gerçek dünya menzil karşılaştırması

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
459

Özet (en önemli rakamlar)​

  • T10X (Long-Range / 88.5 kWh) — WLTP: 523 km.
  • T10F (Long-Range / 88.5 kWh) — WLTP: ~610–623 km (model varyantına göre 600–623 km civarı belirtiliyor).
  • Gerçek dünya (EV-DB / test tahminleri): WLTP değerleri genelde %75–%90 aralığında gerçekçi günlük menzil verir; EV-Database’in hesaplarına göre T10F Long-Range için “real range” ~490 km (WLTP 623 → çarpan ≈ 0.79) ve T10X Long-Range için koşula göre ~480 km (mild combined tahmini ~480 km; cold koşullarda daha az) gibi değişimler görülebiliyor.
Aşağıda TOGG T10X (SUV) ile T10F (limuzin) modellerinin resmi WLTP değerleri ile gerçek dünya/EV-DB tahminleri ve kullanıcıların en çok merak ettiği menzil-ilgili konuları bir arada

Togg-T10X-ile-Togg-T10F-arasindaki-farklar.webp

Resmi WLTP değerleri — hızlı tablo​


Model / BataryaWLTP (ilan edilen)Ortalama WLTP tüketim (kWh/100 km)
TOGG T10X — 88.5 kWh (Long Range)523 km (WLTP)~16.9 kWh/100 km (WLTP)
TOGG T10X — 52.4 kWh (Standard)~314 km (WLTP)~16.7 kWh/100 km
TOGG T10F — 88.5 kWh (Long Range / V1)**~610–623 km (WLTP) (bazı varyantlarda 623 km ilan edilmiş).~174–176 Wh/km (WLTP bildirimi farklı kaynaklarda yakın)
TOGG T10F — 52.4 kWh (V1 küçük batarya)~335–350 km (WLTP) (varyant/tekerlek boyutuna göre)

EV-Database & gerçek dünya tahminleri — hızlı tablo​

(EV-Database, WLTP → “real-world” düzeltmesi yaparak şehir/otoyol/mild-cold senaryoları verir)

Model / DonanımWLTPEV-DB “Combined real” tahmini (mild / cold)Ortalama gerçek tüketim aralığı (Wh/km, EV-DB)
T10F Long-Range (88.5 kWh)623 km~490 km (ev-db real) (mild→daha yüksek, cold→daha düşük)rated 174 Wh/km; EVDB vehicle consumption ~173–174 Wh/km → gerçek tüketim senaryosuna göre 170–200 Wh/km.
T10X Long-Range (88.5 kWh) RWD/AWD523 kmmild combined ≈ 480–615 km aralığı (şehir/otoyol etkisiyle geniş aralık); combined mild ≈ ~480 km, combined cold ≈ ~360 km (AWD/cold için düşüş büyük).combined mild ~168 Wh/km, combined cold ~227 Wh/km (AWD/cold daha kötü).

Not: EV-Database’in “real range” hesapları sürüş tarzı, hız, klima/ısıtma, lastik/zel, hava koşulları ve coğrafyayı hesaba katarak WLTP’yi düzeltir — bu yüzden tek bir “gerçek” sayı yerine aralık görmek normaldir

WLTP → Gerçek dünya dönüşüm: pratik kılavuz (kullanıcılar bunu çok soruyor)​

  • Şehir (düşük hız, sık dur-kalk, ısıtma/klima azsa): gerçek tüketim WLTP’ye yakın veya daha iyi olabilir (WLTP genelde karma testi; şehirte rejenerasyon sayesinde daha iyi sonuçlar). Örnek: 88.5 kWh T10X mild city → 600+ km teorik şehir menzili mümkün görünse de bu ideal senaryodur.
  • Otoyol / yüksek hız (>100 km/h): aerodinamik etkisi yüzünden tüketim artar — gerçek menzil WLTP’nin %70–85’i aralığına düşebilir. EV-DB için T10X highway/cold durumlarında 305–385 km civarları gözlenebilir.
  • Karışık (gerçek hayat): çoğu kullanıcının elde edeceği menzil genelde WLTP × 0.75–0.9 arasında olur; T10F Long-Range (623 WLTP) için EV-DB’nin ortalaması ~490 km (≈0.79 çarpanı).

Senaryo tabloları — pratik örnek hesaplamalar​

(Aşağıda Long-Range 88.5 kWh üzerinden örnekler var; kullanılabilir enerji olarak net 85 kWh civarı varsayımıyla hesap — platformlar hafif farklılık gösterebilir.)

A) T10F 88.5 kWh — WLTP 623 km​

Sürüş koşuluVarsayılan tüketim (Wh/km)Hesaplanan menzil (kalk. 85 kWh usable)WLTP kıyas
Şehir, sakin (160 Wh/km)160850 km (theoretical) — çok ideal; WLTP ile karışmamalıWLTP > ilan; pratikte rejenerasyon etkisi var.
Karışık / gerçekçi (173–180 Wh/km)174~489 km (85kWh/0.174)~0.79 × WLTP.
Otoyol hızlı, klima açık (200–220 Wh/km)210~405 km~0.65 WLTP

B) T10X 88.5 kWh — WLTP 523 km​

Sürüş koşuluVarsayılan tüketim (Wh/km)Hesaplanan menzil (kalk. 85 kWh usable)Yakın kıyas
Karışık / mild (168–175 Wh/km)168~505 kmWLTP’ye yakın-az altı; EV-DB mild combined ≈480 km.
Otoyol / yüksek hız (210–270 Wh/km)230~370 kmCold/highway daha düşük; AWD varyantta tüketim daha yüksek.
Soğuk hava & otoyol (cold combined)227~375 kmEV-DB cold combined tahminleri T10X için combined ≈360 km gibi değerler gösteriyor.

Hesaplama notu: basitçe usable_kWh / (Wh/km) ile km bulunur. Üretici tarafından verilen WLTP tüketim değerleri ve EV-DB tahminleri farklılık gösterdiği için bu tabloda aralık kullandık.
 

Dikkat Çeken Konular

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

  • 2026 Kia EV9, Cars.com Tarafından “En İyi 3 Sıralı Elektrikli SUV” Seçildi

  • Elektrikli Cayenne iç mekanı

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri