Skoda, 1980'li yılların sonunda yollarda iz bırakan Favorit modelini, bu kez tamamen elektrikli ve çağın gereklerine uygun bir tasarımla tekrar hayata geçirdi. Tasarımın ardında Skoda’dan Ljudmil Slavov bulunurken, araç markanın yeni tasarım dili olan Modern Solid ile geleceğe taşınıyor.
Ancak Favorit’in geçmişinde az bilinen bir detay var: 1990’ların başında sınırlı sayıda üretilen tam elektrikli bir versiyon da geliştirilmişti. Bu erken dönem EV, kurşun-asit bataryalarıyla 80 km menzil ve 80 km/s maksimum hıza ulaşabiliyordu. Sadece 200 adet üretilen bu versiyon seri üretime geçemedi, ancak Skoda’nın elektrikli mobilite vizyonunun ilk sinyallerini vermişti.

Araç, SUV gövde trendine uygun olarak yükseltilmiş bir yapı sunuyor. Bu sayede hem zemine entegre bataryalar için daha iyi bir altyapı sağlanıyor hem de çağdaş kullanıcı ihtiyaçlarına cevap veriliyor.


İç tasarıma dair tüm görseller paylaşılmasa da, şu bilgiler öne çıkıyor:
Skoda Favorit’in modern elektrikli versiyonu, markanın tarihine duyduğu saygıyı korurken, elektrikli mobiliteye geçişte kararlı adımlar attığını da ortaya koyuyor. Minimalist çizgiler, yenilikçi teknoloji ve işlevsellik; yeni Favorit’i hem geçmişin mirasçısı hem de geleceğin temsilcisi yapıyor.
Geçmişten Geleceğe Bir Köprü: Skoda Favorit’in Dönüşü
1987 yılında tanıtılan orijinal Skoda Favorit, kompakt yapısı ve ekonomik motor seçenekleriyle geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmıştı. 1.3 litrelik dört silindirli motorlarıyla 53 ila 67 beygir güç sunan model, hatchback ve station wagon gövde tipleriyle üretilmişti. 1994 yılına kadar üretimde kalan Favorit, sonrasında yerini Skoda Felicia'ya bırakmıştı.Ancak Favorit’in geçmişinde az bilinen bir detay var: 1990’ların başında sınırlı sayıda üretilen tam elektrikli bir versiyon da geliştirilmişti. Bu erken dönem EV, kurşun-asit bataryalarıyla 80 km menzil ve 80 km/s maksimum hıza ulaşabiliyordu. Sadece 200 adet üretilen bu versiyon seri üretime geçemedi, ancak Skoda’nın elektrikli mobilite vizyonunun ilk sinyallerini vermişti.

Yeni Favorit: Sade, Modern ve Fonksiyonel
Güncel yorumda, klasik Favorit’in Bertone imzalı çizgileri, modern hatlarla yeniden hayat buluyor. Ancak Slavov’un ifadesine göre yeni Favorit, retro nostaljiye sırt çeviriyor; Renault 5 gibi modellerdeki açık retro vurgular yerine, geçmişi ilham kaynağı olarak kullanıp geleceğe odaklanıyor.Araç, SUV gövde trendine uygun olarak yükseltilmiş bir yapı sunuyor. Bu sayede hem zemine entegre bataryalar için daha iyi bir altyapı sağlanıyor hem de çağdaş kullanıcı ihtiyaçlarına cevap veriliyor.
“Amacım orijinal Favorit’in sade ve işlevsel karakterini koruyarak onu günümüz dünyasına taşımaktı.”
– Ljudmil Slavov

İç Mekân: Henüz Tamamı Açıklanmadı Ama İpuçları Var
Yeni Favorit’te öne çıkan başlıca tasarım detayları şöyle:- LED gündüz farları, orijinal modele referans niteliğinde tasarlanmış.
- Ana farlar, kapaklı bir tasarım altında gizlenmiş.
- Aydınlatmalı karbon detaylara sahip Skoda logoları, markanın yeni estetik çizgisine gönderme yapıyor.
- Tech Deck adını taşıyan parlak siyah ön yüz ise bu modelde yer almıyor; çünkü tasarımcılar sade yapının korunmasını istemiş.

İç tasarıma dair tüm görseller paylaşılmasa da, şu bilgiler öne çıkıyor:
- Koltuk başlıklarında orijinal Favorit’teki açık merkezli tasarım korunmuş.
- Kullanılan kahverengi deri döşemeler, 1980’lerin estetik anlayışına göndermede bulunuyor.
Skoda Favorit’in modern elektrikli versiyonu, markanın tarihine duyduğu saygıyı korurken, elektrikli mobiliteye geçişte kararlı adımlar attığını da ortaya koyuyor. Minimalist çizgiler, yenilikçi teknoloji ve işlevsellik; yeni Favorit’i hem geçmişin mirasçısı hem de geleceğin temsilcisi yapıyor.