- Mesajlar
- 456
Elektrikli ulaşımın geleceği giderek ağır vasıtalara doğru genişlerken, Siemens bu dönüşüme öncülük edecek yeni bir teknoloji tanıttı. Şirket, elektrikli otobüs ve kamyonlar için geliştirdiği megawatt seviyesinde şarj sistemi Sicharge Flex ile yüksek güçlü şarj altyapısında yeni bir dönem başlatıyor.
Sicharge Flex’in en dikkat çekici özelliği, yalnızca yaygın olarak kullanılan CCS (Combined Charging System) standardını değil, aynı zamanda ağır vasıtalar için geliştirilen MCS (Megawatt Charging System) standardını da desteklemesi. Bu sayede sistem, hem günümüzün elektrikli kamyon ve otobüslerine hem de geleceğin yüksek bataryalı araçlarına uyum sağlayabiliyor.

Sicharge Flex, 1.500 amper akım değerine ulaşarak 1,68 megawatt (MW) güç kapasitesi sunuyor. Bu rakam, mevcut rakip çözümlerin çoğundan daha yüksek ve özellikle 500 kWh üzeri batarya paketine sahip ağır ticari araçların şarj süresini ciddi oranda azaltıyor. Ancak bu güç kapasitesinin tam olarak kullanılabilmesi için güçlü bir şebeke bağlantısı ve MCS standardını destekleyen araç altyapısı gerekiyor.
Sistem mimarisi açısından bakıldığında Sicharge Flex, merkezi bir kontrol kabini ve buna bağlı bir veya birden fazla şarj ünitesinden oluşuyor. Şarj noktaları, kontrol kabininden 300 metreye kadar uzağa konumlandırılabiliyor. Bu esnek yapı, özellikle otobüs terminalleri, lojistik merkezleri ve uzun yol dinlenme tesisleri gibi geniş alanlarda büyük avantaj sağlıyor.
Sicharge Flex ayrıca ölçeklenebilir bir yapıya sahip. Tek bir sistem, altı CCS veya dört MCS şarj noktasını aynı anda destekleyebiliyor. Siemens, gelecekte 12 veya 18 CCS çıkışlı versiyonların da pazara sunulacağını duyurdu. Bu da sistemin, gelecekteki artan şarj talebine kolayca uyum sağlayabileceği anlamına geliyor.
Yeni sistemin ilk müşterisi de belli oldu. Avusturyalı enerji şirketi OMV, bir akaryakıt istasyonuna Sicharge Flex kurarak hem elektrikli otomobillere hem de ağır vasıtalara hizmet vermeyi planlıyor. İlk aşamada altı şarj noktasıyla devreye alınacak sistemin, şebeke güçlendirme çalışmalarının ardından 10 şarj noktasına çıkarılması hedefleniyor.

Siemens’in açıklamasına göre Sicharge Flex’in ticari lansmanı 2026 yılında yapılacak. Bu gelişmeyle birlikte, elektrikli taşımacılığın özellikle Avrupa genelinde çok daha hızlı yaygınlaşması bekleniyor.
Sicharge Flex, yalnızca yüksek güç kapasitesiyle değil, aynı zamanda geleceğe dönük modüler tasarımı ile de dikkat çekiyor. Elektrikli ağır vasıta taşımacılığının yaygınlaşmasıyla birlikte, bu tür sistemlerin lojistik merkezleri ve otobüs terminalleri gibi alanlarda standart hale gelmesi öngörülüyor.
Bu adım, Siemens’in elektrikli mobilite ekosisteminde yalnızca bir teknoloji sağlayıcısı değil, aynı zamanda sürdürülebilir taşımacılığın altyapı mimarı olma vizyonunu da güçlendiriyor.
Sicharge Flex’in en dikkat çekici özelliği, yalnızca yaygın olarak kullanılan CCS (Combined Charging System) standardını değil, aynı zamanda ağır vasıtalar için geliştirilen MCS (Megawatt Charging System) standardını da desteklemesi. Bu sayede sistem, hem günümüzün elektrikli kamyon ve otobüslerine hem de geleceğin yüksek bataryalı araçlarına uyum sağlayabiliyor.

Sicharge Flex, 1.500 amper akım değerine ulaşarak 1,68 megawatt (MW) güç kapasitesi sunuyor. Bu rakam, mevcut rakip çözümlerin çoğundan daha yüksek ve özellikle 500 kWh üzeri batarya paketine sahip ağır ticari araçların şarj süresini ciddi oranda azaltıyor. Ancak bu güç kapasitesinin tam olarak kullanılabilmesi için güçlü bir şebeke bağlantısı ve MCS standardını destekleyen araç altyapısı gerekiyor.
Sistem mimarisi açısından bakıldığında Sicharge Flex, merkezi bir kontrol kabini ve buna bağlı bir veya birden fazla şarj ünitesinden oluşuyor. Şarj noktaları, kontrol kabininden 300 metreye kadar uzağa konumlandırılabiliyor. Bu esnek yapı, özellikle otobüs terminalleri, lojistik merkezleri ve uzun yol dinlenme tesisleri gibi geniş alanlarda büyük avantaj sağlıyor.
Sicharge Flex ayrıca ölçeklenebilir bir yapıya sahip. Tek bir sistem, altı CCS veya dört MCS şarj noktasını aynı anda destekleyebiliyor. Siemens, gelecekte 12 veya 18 CCS çıkışlı versiyonların da pazara sunulacağını duyurdu. Bu da sistemin, gelecekteki artan şarj talebine kolayca uyum sağlayabileceği anlamına geliyor.
Yeni sistemin ilk müşterisi de belli oldu. Avusturyalı enerji şirketi OMV, bir akaryakıt istasyonuna Sicharge Flex kurarak hem elektrikli otomobillere hem de ağır vasıtalara hizmet vermeyi planlıyor. İlk aşamada altı şarj noktasıyla devreye alınacak sistemin, şebeke güçlendirme çalışmalarının ardından 10 şarj noktasına çıkarılması hedefleniyor.

Siemens’in açıklamasına göre Sicharge Flex’in ticari lansmanı 2026 yılında yapılacak. Bu gelişmeyle birlikte, elektrikli taşımacılığın özellikle Avrupa genelinde çok daha hızlı yaygınlaşması bekleniyor.
Sicharge Flex, yalnızca yüksek güç kapasitesiyle değil, aynı zamanda geleceğe dönük modüler tasarımı ile de dikkat çekiyor. Elektrikli ağır vasıta taşımacılığının yaygınlaşmasıyla birlikte, bu tür sistemlerin lojistik merkezleri ve otobüs terminalleri gibi alanlarda standart hale gelmesi öngörülüyor.
Bu adım, Siemens’in elektrikli mobilite ekosisteminde yalnızca bir teknoloji sağlayıcısı değil, aynı zamanda sürdürülebilir taşımacılığın altyapı mimarı olma vizyonunu da güçlendiriyor.