- Mesajlar
- 456
Porsche, yıllardır otomotiv dünyasında “devrimden çok evrim” anlayışıyla hareket eden bir marka. 77 yıldır amiral gemisi 911’in motorunu arka tarafa yerleştirmekten vazgeçmeyen firma, şimdi elektrikli dünyada büyük bir sıçramaya hazırlanıyor. Yeni Porsche Cayenne Electric, markanın bugüne kadarki en yenilikçi batarya yapısını taşıyor.
Schmerbeck, eski tasarımı “bir kutunun içinde bir kutu” olarak tanımlıyor. Yeni sistemde ise hücreler doğrudan gövdeye yerleştirilen modüllerde bulunuyor. Bu yöntemle gereksiz bağlantı elemanları ortadan kaldırılmış, üretim süreci basitleştirilmiş ve ağırlık önemli ölçüde azaltılmış.

Batarya paketine erişim de kolaylaştırılmış. Fiberglas alt panel çıkarıldığında, her bir modül araç altından sökülüp değiştirilebiliyor. Bu da onarım süresini ciddi şekilde kısaltıyor.
Yeni batarya sistemi, Taycan’ın 162 litrelik kullanılabilir kapasitesine kıyasla 167 litrelik bir alana sahip. Brüt kapasite 113 kWh, net kapasite ise 108 kWh olarak açıklanmış. Hücreler LG Chem tarafından üretiliyor ve silikon-grafit anotlar ile nikel-manganez-kobalt-alüminyum katotlar kullanılıyor.
Porsche, bu teknolojinin hızlı şarj performansına büyük katkı sağladığını belirtiyor. 400 kW’a kadar hızlı şarj desteği sayesinde Cayenne Electric, sadece 10 dakikada 300 kilometrelik WLTP menzili ekleyebiliyor.

Ayrıca Turbo modelinde yer alan yağ soğutmalı arka motor, sadece yüksek sürekli güç sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda 600 kW’a kadar fren enerjisi geri kazanımı da sunuyor. Bu, Taycan’daki 400 kW’lık rejenerasyon kapasitesine kıyasla ciddi bir artış.
Dikkat çeken bir diğer yenilik de şarj portuna bağlı metal yapılı yüksek voltaj kabloları. Geleneksel turuncu izolasyonlu kablolar yerine kullanılan bu metal iletkenler, şarj sırasında ısı kaybını azaltarak enerji verimliliğini yükseltiyor.

Sonuç olarak, Taycan’ın piyasaya çıkışından bu yana geçen altı yılda Porsche’nin batarya teknolojisinde ne kadar ilerlediği açıkça görülüyor. Cayenne Electric, markanın şimdiye kadar geliştirdiği en verimli, en güçlü ve en yenilikçi elektrikli otomobil olma yolunda ilerliyor.
Porsche’nin “evrim” anlayışıyla başlayan yolculuğu, Cayenne Electric ile artık bir devrim noktasına ulaşmış gibi görünüyor.
Porsche, Batarya Tasarımını Baştan Yazdı
Porsche’nin enerji sistemleri başkanı Marco Schmerbeck, Almanya’nın Leipzig kentinde düzenlenen ön gösterimde yaptığı açıklamada şunları söylüyor:Yeni Cayenne Electric, Porsche tarihinde bir ilki gerçekleştiriyor: Geleneksel çerçeve yapısını ortadan kaldırarak, batarya modüllerini doğrudan aracın gövdesine monte ediyor. Bu sayede hem daha hafif, hem daha yoğun, hem de onarımı daha kolay bir batarya sistemi elde edilmiş.“Bu, Taycan ya da Macan’dan küçük bir adım değil; tamamen yeni bir yaklaşım. Yıllar içinde çok şey öğrendik.”
Schmerbeck, eski tasarımı “bir kutunun içinde bir kutu” olarak tanımlıyor. Yeni sistemde ise hücreler doğrudan gövdeye yerleştirilen modüllerde bulunuyor. Bu yöntemle gereksiz bağlantı elemanları ortadan kaldırılmış, üretim süreci basitleştirilmiş ve ağırlık önemli ölçüde azaltılmış.

Daha Hafif, Daha Güçlü, Daha Verimli
Bu yeni yapının en dikkat çekici yönü, enerji yoğunluğundaki artış. Artık bataryanın çok daha büyük bir kısmı doğrudan hücrelerden oluşuyor. Böylece hem daha fazla kapasite elde ediliyor hem de aracın ağırlık dağılımı iyileştiriliyor.Batarya paketine erişim de kolaylaştırılmış. Fiberglas alt panel çıkarıldığında, her bir modül araç altından sökülüp değiştirilebiliyor. Bu da onarım süresini ciddi şekilde kısaltıyor.
Yeni batarya sistemi, Taycan’ın 162 litrelik kullanılabilir kapasitesine kıyasla 167 litrelik bir alana sahip. Brüt kapasite 113 kWh, net kapasite ise 108 kWh olarak açıklanmış. Hücreler LG Chem tarafından üretiliyor ve silikon-grafit anotlar ile nikel-manganez-kobalt-alüminyum katotlar kullanılıyor.
Porsche, bu teknolojinin hızlı şarj performansına büyük katkı sağladığını belirtiyor. 400 kW’a kadar hızlı şarj desteği sayesinde Cayenne Electric, sadece 10 dakikada 300 kilometrelik WLTP menzili ekleyebiliyor.

Soğutma Sistemi Yeniden Tasarlandı
Yeni batarya, önceki modellerden daha az hücreye sahip: Taycan’daki 32 modül ve 384 hücre yerine, Cayenne Electric’te 6 modül ve 192 hücre bulunuyor. Her modül doğrudan üst ve alt plakalarla soğutuluyor. Porsche’nin yeni soğutma kanalı yapısı, bataryadaki sıcaklık değişimlerine anlık tepki vererek hücre ömrünü uzatıyor.Küçük Detaylar, Büyük Etki
Porsche mühendisleri verimlilik için pek çok küçük değişiklik de yapmış. Örneğin radyatör fanları artık önden hava çekiyor; bu sayede sistemin genel verimliliği %15 artmış.Ayrıca Turbo modelinde yer alan yağ soğutmalı arka motor, sadece yüksek sürekli güç sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda 600 kW’a kadar fren enerjisi geri kazanımı da sunuyor. Bu, Taycan’daki 400 kW’lık rejenerasyon kapasitesine kıyasla ciddi bir artış.
Dikkat çeken bir diğer yenilik de şarj portuna bağlı metal yapılı yüksek voltaj kabloları. Geleneksel turuncu izolasyonlu kablolar yerine kullanılan bu metal iletkenler, şarj sırasında ısı kaybını azaltarak enerji verimliliğini yükseltiyor.

600 Kilometrelik Hedef Menzil
Porsche, Cayenne Electric’in WLTP standartlarına göre 600 kilometreye kadar menzil sunacağını belirtiyor. Elbette bu değer laboratuvar ölçümüne dayalı, ancak markanın elektrikli modelleri gerçek dünyada da benzer performanslar göstermesiyle biliniyor.Sonuç olarak, Taycan’ın piyasaya çıkışından bu yana geçen altı yılda Porsche’nin batarya teknolojisinde ne kadar ilerlediği açıkça görülüyor. Cayenne Electric, markanın şimdiye kadar geliştirdiği en verimli, en güçlü ve en yenilikçi elektrikli otomobil olma yolunda ilerliyor.
Porsche’nin “evrim” anlayışıyla başlayan yolculuğu, Cayenne Electric ile artık bir devrim noktasına ulaşmış gibi görünüyor.