Nio, Bir Günde 145.000 Batarya Değişimiyle Yeni Rekor Kırdı

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
458
Çinli elektrikli araç üreticisi Nio, ülke genelinde gerçekleştirilen batarya değişim operasyonlarında yeni bir rekora imza attı. Şirket, Çin’in ulusal “Altın Hafta” tatilinde, yalnızca 1 Ekim günü 145 binden fazla batarya değişimi gerçekleştirdiğini açıkladı. Bu rakam, elektrikli mobilite altyapısında dünyanın en yüksek günlük batarya değişim sayısı olarak kayıtlara geçti.

NioSwapInfo verilerine göre, şirket tam olarak 145.395 batarya değişimi gerçekleştirdi. En yoğun trafiğin yaşandığı şehir Şanghay olurken, burada 9.670 değişim yapıldı. Pekin 4.892 ve Hangzhou 3.983 değişimle onu takip etti. Bu veriler, özellikle tatil dönemlerinde batarya değişim istasyonlarının ne kadar kritik hale geldiğini bir kez daha gösteriyor.

indir (48).webp

Nio’nun Batarya Ağı Büyümeye Devam Ediyor

Nio, Ekim ayı itibarıyla Çin genelinde 3.520 batarya değişim istasyonu işletiyor. Avrupa’da ise 61 istasyonla hizmet veriyor. Şirketin açıklamasına göre geçtiğimiz ay boyunca günlük ortalama 95.450 batarya değişimi gerçekleştirildi. 6 Ekim itibarıyla toplam değişim sayısı 87,93 milyonu aştı.

2024 yılı başından bu yana Nio, yalnızca Çin’de 525 yeni istasyon kurdu. Ayrıca ağ yapısını güçlendirmek amacıyla 27.258 Nio markalı şarj cihazı ve 1,37 milyondan fazla üçüncü taraf şarj ünitesi sisteme entegre edildi. Nio’nun tam otomatik değişim istasyonları, boşalan bir bataryayı üç dakikadan kısa sürede yenisiyle değiştirebiliyor.

Hedefin Gerisinde Kalan Kurulumlar

Rekor performansa rağmen, Nio CEO’su William Li, 2025 yılı için planlanan batarya istasyonu kurulum hedefinin gerisinde kalacaklarını açıkladı. Şirketin hedefi bu yıl 2.000 yeni istasyon kurmaktı; ancak bu sayı daha sonra 1.800–2.000 aralığına revize edildi.
10 Eylül itibarıyla yalnızca 488 yeni istasyonun kurulumu tamamlanabildi. Bu rakam, yıllık hedefin yaklaşık %27’sine denk geliyor. Li’ye göre bu yavaşlamanın nedeni, firmanın beşinci nesil istasyonlara geçiş hazırlıkları yapması.

Beşinci Nesil İstasyonlara Geçiş Yaklaşıyor

Mevcut dördüncü nesil istasyonlar, farklı boyutlardaki bataryalarla tam uyum sağlayamıyor. Bu nedenle Nio, 2026’nın başında devreye alınacak beşinci nesil istasyonlar üzerinde çalışıyor. Yeni istasyonlar, daha yüksek depolama kapasitesi, daha hızlı değişim süreleri ve farklı batarya tipleriyle uyum gibi avantajlar sunacak.

Şu anda kullanılan istasyonlar 23 bataryaya kadar depolama yapabiliyor ve günde 480 değişim kapasitesine sahip. Ayrıca istasyonlarda kullanılan LiDAR tabanlı konumlama teknolojisi, araçların milimetrik hassasiyetle hizalanmasını sağlıyor.

Batarya Seçenekleri ve Yeni Patentler

Nio’nun mevcut ürün gamında, 42,1 kWh’den 150 kWh’ye kadar yedi farklı batarya seçeneği bulunuyor. Şirket, yoğun bölgelerde kapasiteyi artırmak amacıyla modüler batarya değişim istasyonları için patent başvurusunda bulundu. Özellikle Pekin, Şanghay ve Shenzhen gibi şehirlerde, daha büyük batarya merkezleri kurulması planlanıyor.

Araç Teslimatlarında da Rekor Kırıldı

Nio, yalnızca altyapı değil, satış performansında da güçlü bir grafik çiziyor. Eylül ayında, Nio, Onvo ve Firefly markalarıyla toplam 34.749 araç teslimatı gerçekleştirerek aylık rekor kırdı. 30 Eylül itibarıyla yılın ilk dokuz ayında toplam teslimat sayısı 201.221 araca ulaştı.

Şirket, yılın son çeyreğinde 150.000 araç teslim etmeyi hedefliyor. Bu hedefe ulaşılması durumunda Nio’nun 2024 yılı toplam teslimat sayısı 351.000 araca çıkacak.
 
Bu teknolojinin genele yayılmasını isteriz. En azından batarya sorunu yaşamayız, yok bataryam bozuldu yok batarya şarj olmuyor dertlerine son olur.
 

Dikkat Çeken Konular

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

  • 2026 Kia EV9, Cars.com Tarafından “En İyi 3 Sıralı Elektrikli SUV” Seçildi

  • Elektrikli Cayenne iç mekanı

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri