- Mesajlar
- 456
-
Vitrin konusu
- #1
Kia, elektrikli mobilite hamlesini sadece binek araçlarla sınırlamıyor; ticari segmentte de iddialı bir adım atıyor. Kia PV5 Cargo, markanın “PBV (Purpose Built Vehicle)” yani “Amaca Yönelik Araç” vizyonunun ilk temsilcilerinden biri. Sade ama işlevsel tasarımı, modüler altyapısı ve tamamen elektrikli yapısıyla şehir içi taşımacılıktan lojistik operasyonlara kadar geniş bir kullanım alanını hedefliyor.
PV5 Cargo, E-GMP.S platformu üzerine inşa edildi. Bu platform, özellikle elektrikli ticari araçlar için optimize edilmiş düz zeminli bir yapı sunuyor. Sonuç olarak hem yükleme alanı genişliyor hem de batarya yerleşimi sayesinde aracın ağırlık merkezi oldukça aşağıya iniyor. Bu durum sürüş kararlılığını artırırken, şehir içi kullanımda pratiklik sağlıyor.

Kia, PV5 Cargo’da farklı batarya seçenekleri ve menzil kombinasyonları sunmayı planlıyor. 51,5 kWh ve 71,2 kWh kapasiteli pillerle 400 km’ye kadar menzil hedefleniyor. Ayrıca DC hızlı şarj desteğiyle 10-80 % arası dolumun yarım saatten kısa sürede tamamlanabileceği belirtiliyor.

İç mekân sade ama ergonomik: geniş görüş açısı, yüksek oturma pozisyonu ve dayanıklı malzeme kalitesi dikkat çekiyor. Arka bölümde 5 m³’e yaklaşan kargo hacmiyle PV5 Cargo, elektrikli hafif ticari araç segmentinde Renault Kangoo E-Tech, Ford E-Transit Courier ve Peugeot e-Partner gibi rakiplere doğrudan meydan okuyacak gibi duruyor.
Kısacası Kia PV5 Cargo, sadece çevreci değil, aynı zamanda verimlilik odaklı profesyonel kullanıcılar için tasarlanmış yeni bir çözüm sunuyor. Elektrikli ticari segmentin önümüzdeki yıllarda ciddi büyüyeceği düşünülürse, PV5 bu dönüşümün önemli aktörlerinden biri olmaya aday.
Not:
PV5 Cargo, E-GMP.S platformu üzerine inşa edildi. Bu platform, özellikle elektrikli ticari araçlar için optimize edilmiş düz zeminli bir yapı sunuyor. Sonuç olarak hem yükleme alanı genişliyor hem de batarya yerleşimi sayesinde aracın ağırlık merkezi oldukça aşağıya iniyor. Bu durum sürüş kararlılığını artırırken, şehir içi kullanımda pratiklik sağlıyor.

| Kategori | Özellik | Değer / Açıklama |
|---|---|---|
| Platform & Genel | Platform | E-GMP.S (Electric Global Modular Platform for Service) |
| Motor düzeni | Önden çekişli | |
| Üretim / Seri başlangıcı | 2025’te üretim planlanıyor | |
| Gövde tipi / versiyon | Panel van (cargo), chassis-cab, passenger versiyonları ile uyumlu yapı | |
| Batarya & Menzil | Mevcut pil kapasite seçenekleri | 51,5 kWh / 71,2 kWh (bazı pazarlarda 43,3 kWh seçenek de) |
| Beklenen maksimum menzil | Yaklaşık 400 km (WLTP ile) (
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
| |
| Şarj hızı (DC hızlı şarj) | 10–80 % şarj süresi < 30 dakika hedefleniyor | |
| Yük / Kargo Kapasitesi | Kargo hacmi | 4,0 – 5,1 m³ (versiyona göre) |
| Yükleme yüksekliği / eşik | 419 mm arka eşik yüksekliği | |
| Kargo iç genişliği | 1.565 mm (maksimum iç genişlik) | |
| Kargo uzunluğu | 2.255 mm’ye kadar | |
| Performans / Motor | Maksimum güç | 120 kW (üst seviye versiyon) |
| Tork | 250 Nm (her versiyonda bu tork değeri) | |
| Donanım / Özellikler | V2L / V2X desteği | Yük alanından güç aktarımı (Vehicle-to-Load) desteği mevcut |
| ADAS / Güvenlik sistemleri | FCA 1.5 (Önden Çarpışmayı Engelleme), LFA 2 (Şerit Takibi), HDA 1.0 (Otoyol Sürüş Asistanı) gibi ileri sürüş destek sistemleri | |
| Yazılım & Bağlantı | Android Automotive OS, OTA (Over-the-Air) güncellemeler, FMS (Filo Yönetim Sistemi) desteği | |
| Tasarım & Konfor | Alçak taban & düz zemin | Batarya tabanı alçakta yerleştirildiği için kargo zemini tamamen düz |
| Kapı / Açılış özellikleri | 180° arka kapılar, geniş yükleme açıklığı | |
| İç konfor özellikleri | HID / LED aydınlatma, dayanıklı döşemeler, USB-C ve kablosuz şarj, ısıtmalı koltuk ve direksiyon opsiyonel | |
| Garanti & Destek | Garanti süresi | 7 yıl / 150.000 km araç garantisi |
| Batarya garantisi | Orijinal kapasitenin en az %70’i garanti kapsamında olacak şekilde uzun süreli garanti desteği sunulması planlanıyor |
Kia, PV5 Cargo’da farklı batarya seçenekleri ve menzil kombinasyonları sunmayı planlıyor. 51,5 kWh ve 71,2 kWh kapasiteli pillerle 400 km’ye kadar menzil hedefleniyor. Ayrıca DC hızlı şarj desteğiyle 10-80 % arası dolumun yarım saatten kısa sürede tamamlanabileceği belirtiliyor.

İç mekân sade ama ergonomik: geniş görüş açısı, yüksek oturma pozisyonu ve dayanıklı malzeme kalitesi dikkat çekiyor. Arka bölümde 5 m³’e yaklaşan kargo hacmiyle PV5 Cargo, elektrikli hafif ticari araç segmentinde Renault Kangoo E-Tech, Ford E-Transit Courier ve Peugeot e-Partner gibi rakiplere doğrudan meydan okuyacak gibi duruyor.
Kısacası Kia PV5 Cargo, sadece çevreci değil, aynı zamanda verimlilik odaklı profesyonel kullanıcılar için tasarlanmış yeni bir çözüm sunuyor. Elektrikli ticari segmentin önümüzdeki yıllarda ciddi büyüyeceği düşünülürse, PV5 bu dönüşümün önemli aktörlerinden biri olmaya aday.
Not:
- Türkiye için pil kapasite seçenekleri farklılık gösterebilir. Örneğin bazı pazarlarda 43,3 kWh LFP seçeneği de sunulacak gibi görünüyor.
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
- Performans açısından, 51,5 kWh versiyon ile 71,2 kWh versiyon arasında güç farkı olduğu belirtiliyor — 51,5 kWh modelinde daha düşük güç çıkışı olabilir.