Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
456
Kia, elektrikli mobilite hamlesini sadece binek araçlarla sınırlamıyor; ticari segmentte de iddialı bir adım atıyor. Kia PV5 Cargo, markanın “PBV (Purpose Built Vehicle)” yani “Amaca Yönelik Araç” vizyonunun ilk temsilcilerinden biri. Sade ama işlevsel tasarımı, modüler altyapısı ve tamamen elektrikli yapısıyla şehir içi taşımacılıktan lojistik operasyonlara kadar geniş bir kullanım alanını hedefliyor.

PV5 Cargo, E-GMP.S platformu üzerine inşa edildi. Bu platform, özellikle elektrikli ticari araçlar için optimize edilmiş düz zeminli bir yapı sunuyor. Sonuç olarak hem yükleme alanı genişliyor hem de batarya yerleşimi sayesinde aracın ağırlık merkezi oldukça aşağıya iniyor. Bu durum sürüş kararlılığını artırırken, şehir içi kullanımda pratiklik sağlıyor.

KIAnin-Ilk-Elektrikli-Minibusu-PV5-1-1068x601.webp

KategoriÖzellikDeğer / Açıklama
Platform & GenelPlatformE-GMP.S (Electric Global Modular Platform for Service)
Motor düzeniÖnden çekişli
Üretim / Seri başlangıcı2025’te üretim planlanıyor
Gövde tipi / versiyonPanel van (cargo), chassis-cab, passenger versiyonları ile uyumlu yapı
Batarya & MenzilMevcut pil kapasite seçenekleri51,5 kWh / 71,2 kWh (bazı pazarlarda 43,3 kWh seçenek de)
Beklenen maksimum menzilYaklaşık 400 km (WLTP ile) (
Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
)
Şarj hızı (DC hızlı şarj)10–80 % şarj süresi < 30 dakika hedefleniyor
Yük / Kargo KapasitesiKargo hacmi4,0 – 5,1 m³ (versiyona göre)
Yükleme yüksekliği / eşik419 mm arka eşik yüksekliği
Kargo iç genişliği1.565 mm (maksimum iç genişlik)
Kargo uzunluğu2.255 mm’ye kadar
Performans / MotorMaksimum güç120 kW (üst seviye versiyon)
Tork250 Nm (her versiyonda bu tork değeri)
Donanım / ÖzelliklerV2L / V2X desteğiYük alanından güç aktarımı (Vehicle-to-Load) desteği mevcut
ADAS / Güvenlik sistemleriFCA 1.5 (Önden Çarpışmayı Engelleme), LFA 2 (Şerit Takibi), HDA 1.0 (Otoyol Sürüş Asistanı) gibi ileri sürüş destek sistemleri
Yazılım & BağlantıAndroid Automotive OS, OTA (Over-the-Air) güncellemeler, FMS (Filo Yönetim Sistemi) desteği
Tasarım & KonforAlçak taban & düz zeminBatarya tabanı alçakta yerleştirildiği için kargo zemini tamamen düz
Kapı / Açılış özellikleri180° arka kapılar, geniş yükleme açıklığı
İç konfor özellikleriHID / LED aydınlatma, dayanıklı döşemeler, USB-C ve kablosuz şarj, ısıtmalı koltuk ve direksiyon opsiyonel
Garanti & DestekGaranti süresi7 yıl / 150.000 km araç garantisi
Batarya garantisiOrijinal kapasitenin en az %70’i garanti kapsamında olacak şekilde uzun süreli garanti desteği sunulması planlanıyor

Kia, PV5 Cargo’da farklı batarya seçenekleri ve menzil kombinasyonları sunmayı planlıyor. 51,5 kWh ve 71,2 kWh kapasiteli pillerle 400 km’ye kadar menzil hedefleniyor. Ayrıca DC hızlı şarj desteğiyle 10-80 % arası dolumun yarım saatten kısa sürede tamamlanabileceği belirtiliyor.

pv5-cargo-6bw.webp

İç mekân sade ama ergonomik: geniş görüş açısı, yüksek oturma pozisyonu ve dayanıklı malzeme kalitesi dikkat çekiyor. Arka bölümde 5 m³’e yaklaşan kargo hacmiyle PV5 Cargo, elektrikli hafif ticari araç segmentinde Renault Kangoo E-Tech, Ford E-Transit Courier ve Peugeot e-Partner gibi rakiplere doğrudan meydan okuyacak gibi duruyor.

Kısacası Kia PV5 Cargo, sadece çevreci değil, aynı zamanda verimlilik odaklı profesyonel kullanıcılar için tasarlanmış yeni bir çözüm sunuyor. Elektrikli ticari segmentin önümüzdeki yıllarda ciddi büyüyeceği düşünülürse, PV5 bu dönüşümün önemli aktörlerinden biri olmaya aday.

Not:
  • Türkiye için pil kapasite seçenekleri farklılık gösterebilir. Örneğin bazı pazarlarda 43,3 kWh LFP seçeneği de sunulacak gibi görünüyor.
    Bu bağlantı ziyaretçiler için gizlenmiştir. Görmek için lütfen giriş yapın veya üye olun.
  • Performans açısından, 51,5 kWh versiyon ile 71,2 kWh versiyon arasında güç farkı olduğu belirtiliyor — 51,5 kWh modelinde daha düşük güç çıkışı olabilir.
 

Dikkat Çeken Konular

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

  • 2026 Kia EV9, Cars.com Tarafından “En İyi 3 Sıralı Elektrikli SUV” Seçildi

  • Elektrikli Cayenne iç mekanı

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri