-
Vitrin konusu
- #1
Honda, 2025 Japan Mobility Show’da tanıttığı Super One Prototype modeliyle küçük elektrikli otomobiller dünyasında nostaljik bir dokunuş yapıyor. Tamamen elektrikli olmasına rağmen, bu kompakt hot hatch modeli benzinli motor sesi ve yedi vitesli sanal şanzıman simülasyonu sunarak sürücüsüne klasik spor otomobil deneyimi yaşatmayı hedefliyor.
Super One, markanın N-One elektrikli kei car modeli temel alınarak geliştirilmiş. Ancak genişletilmiş çamurluklar, alçaltılmış süspansiyon ve parlak kırmızı fren kaliperleriyle çok daha agresif ve yarış ruhunu yansıtan bir görünüme sahip. Bu geniş gövde kitiyle Super One, şehir içi elektrikli bir araçtan ziyade minyatür bir pist otomobili havası veriyor.

Honda, aracın iç tasarımını “üstün bir sürüş deneyimi beklentisini artıran bir alan” olarak tanımlıyor. Kabin, temel olarak N-One’a benzese de spor koltuklar, direksiyon arkasındaki vites kulakçıkları ve “Boost” butonu gibi detaylar otomobile dinamik bir kimlik kazandırıyor. Bu “Boost” düğmesinin tam olarak ne yaptığı açıklanmadı, ancak sürüş sırasında titreşim, ses ve hızlanma tepkilerini artırarak benzinli motor hissi yaratması bekleniyor.
Henüz teknik veriler paylaşılmadı, ancak Super One’ın 29,3 kWh batarya taşıdığı ve 295 km menzil sunduğu tahmin ediliyor. Kei sınıfı araçlarda yasal olarak 64 beygirle sınırlandırılan gücün bu modelde artırılması bekleniyor. Ancak bu ekstra performans, menzilin biraz düşmesine yol açabilir.

Honda, Super One’ın Goodwood Festival of Speed etkinliğinde gösterilen Super EV Concept’in evrimi olduğunu belirtiyor. Seri üretime geçeceği de doğrulandı, ancak araç yalnızca Japonya, Birleşik Krallık ve Asya pazarlarında satışa sunulacak. Avrupa ana karasında satışa çıkması ise beklenmiyor.
Bu hamleyle Honda, hem nostaljik sürüş deneyimini yaşatmak hem de elektrikli araçlara eğlenceli bir karakter kazandırmak istiyor. Görünüşe göre Super One, “elektrikli araçlar ruhsuzdur” diyenleri susturmaya aday.
Super One, markanın N-One elektrikli kei car modeli temel alınarak geliştirilmiş. Ancak genişletilmiş çamurluklar, alçaltılmış süspansiyon ve parlak kırmızı fren kaliperleriyle çok daha agresif ve yarış ruhunu yansıtan bir görünüme sahip. Bu geniş gövde kitiyle Super One, şehir içi elektrikli bir araçtan ziyade minyatür bir pist otomobili havası veriyor.

Honda, aracın iç tasarımını “üstün bir sürüş deneyimi beklentisini artıran bir alan” olarak tanımlıyor. Kabin, temel olarak N-One’a benzese de spor koltuklar, direksiyon arkasındaki vites kulakçıkları ve “Boost” butonu gibi detaylar otomobile dinamik bir kimlik kazandırıyor. Bu “Boost” düğmesinin tam olarak ne yaptığı açıklanmadı, ancak sürüş sırasında titreşim, ses ve hızlanma tepkilerini artırarak benzinli motor hissi yaratması bekleniyor.
Henüz teknik veriler paylaşılmadı, ancak Super One’ın 29,3 kWh batarya taşıdığı ve 295 km menzil sunduğu tahmin ediliyor. Kei sınıfı araçlarda yasal olarak 64 beygirle sınırlandırılan gücün bu modelde artırılması bekleniyor. Ancak bu ekstra performans, menzilin biraz düşmesine yol açabilir.

Honda, Super One’ın Goodwood Festival of Speed etkinliğinde gösterilen Super EV Concept’in evrimi olduğunu belirtiyor. Seri üretime geçeceği de doğrulandı, ancak araç yalnızca Japonya, Birleşik Krallık ve Asya pazarlarında satışa sunulacak. Avrupa ana karasında satışa çıkması ise beklenmiyor.
Bu hamleyle Honda, hem nostaljik sürüş deneyimini yaşatmak hem de elektrikli araçlara eğlenceli bir karakter kazandırmak istiyor. Görünüşe göre Super One, “elektrikli araçlar ruhsuzdur” diyenleri susturmaya aday.
Ekli dosyalar
-
honda-super-one-prototype-ev (6).webp107.5 KB · Görüntüleme: 0 -
honda-super-one-prototype-ev (4).webp82 KB · Görüntüleme: 0 -
honda-super-one-prototype-ev (3).webp77.7 KB · Görüntüleme: 0 -
honda-super-one-prototype-ev (1).webp95.4 KB · Görüntüleme: 0 -
honda-super-one-prototype-ev.webp88.7 KB · Görüntüleme: 0