🔋 Gotion’dan Elektrikli Araçlar İçin Devrim Niteliğinde Batarya: 1.000 KM Menzil ve 12 Dakikada Şarj!

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
457

Yarı Katı Hal Teknolojisiyle Geleceğin Bataryaları Tanıtıldı​

Gotion High-Tech, elektrikli araçların kronik sorunları arasında yer alan menzil kaygısı ve uzun şarj sürelerine son verecek yeni nesil batarya teknolojisini tanıttı. Çin merkezli batarya devi, “G Yuan” adını verdiği yarı katı hal bataryalarla, elektrikli mobilitede yeni bir çağ başlatmayı hedefliyor.

1.000 KM Menzil ve 12 Dakikada %80 Şarj: Artık Hayal Değil​

Gotion’un geliştirdiği yeni bataryalar, silikon ağırlıklı anot ve yarı katı elektrolit yapısıyla dikkat çekiyor. Bu ileri düzey tasarım, 300 Wh/kg gravimetrik ve 720 Wh/L hacimsel enerji yoğunluğu sunarak, D segmentindeki elektrikli araçlarda 1.000 kilometreyi aşan menzilleri mümkün kılıyor.
Dahası, sadece 12 dakikada %10’dan %80’e kadar şarj olabilme kapasitesiyle, uzun yolculuklar sırasında duraklamalar neredeyse tarih oluyor.

Gotion-All-Solid-State-Battery.webp

Gelişmiş Hücre Kimyası ve Uzun Ömür​

G Yuan bataryalarının sadece performansıyla değil, ömrüyle de öne çıktığı belirtiliyor. Gotion, bu yeni bataryaların en az 500.000 kilometreye kadar güvenle kullanılabileceğini ifade ediyor. Bu da hem bireysel kullanıcılar hem de filolar için daha düşük bakım maliyetleri ve çevresel avantajlar anlamına geliyor.

Seri Üretim İçin Dev Yatırım​

Gotion, bu ileri teknoloji bataryaların seri üretimi için 10 GWh kapasiteli dev bir üretim tesisi kurma çalışmalarına hız verdi. Öte yandan şirket, geleceğin enerjisi olarak görülen tam katı hal batarya teknolojileri için de Ar-Ge yatırımlarını artırıyor.
İlk pilot üretim hattı olan 0,2 GWh kapasiteli tesisinde, %90 verimlilikle 350 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip hücreler üretilmeye başlandı bile.

Gotion’dan 2030 Öngörüsü: Tam Katı Hal Bataryalar Gelecek Ama Yavaş​

Dünyanın en büyük altıncı batarya üreticisi konumundaki Gotion High-Tech, 2025-2030 yılları arasında pazarda yarı katı hal bataryaların etkisinin büyük olacağını, tam katı hal bataryaların ise 2030 itibariyle sadece %3 pazar payına ulaşabileceğini öngörüyor.
Bu da demek oluyor ki, yarı katı hal bataryalar, en az bir 5 yıl boyunca elektrikli araç endüstrisinin omurgasını oluşturacak.

Gotion-battery.webp

Gotion’un Yarı Katı Hal Batarya Özeti​


ÖzellikDeğer
Menzil (D Segment Araç)1.000+ km
Şarj Süresi (%10-%80)12 dakika
Enerji Yoğunluğu (Gravimetrik)300 Wh/kg
Enerji Yoğunluğu (Hacimsel)720 Wh/L
Ömür500.000 km+
Seri Üretim Tesisi Kapasitesi10 GWh
Pilot Katı Hal Üretimi350 Wh/kg (0,2 GWh kapasite)
 
Vay canına, 1000 km menzil ve 12 dakikada %80 şarj! Bu Gotion bataryaları gerçekten devrim niteliğinde gibi duruyor. Silikon anotlu ve yarı katı hal elektrolitli yapısı oldukça etkileyici. Merak ettiğim nokta, bu kadar yüksek enerji yoğunluğunun uzun vadeli performansını nasıl etkileyeceği. 500.000 km ömür süresi güzel ama gerçek dünya kullanımında nasıl davranacak, bakalım göreceğiz. 🤔 Tam katı hal bataryaların 2030'da ancak %3 pazar payına ulaşacağının tahmini de ilginç. Yarı katı hal teknolojisi, önümüzdeki birkaç yıl için elektrikli araç devrimini yönlendirecek gibi görünüyor. Bu 10 GWh'lık üretim tesisi de pazarın bu teknolojiye olan talebini gösteriyor.
 
1000 km menzil gerçekten etkileyici. Şarj süresi de oldukça kısa, bu da uzun yolculukları çok daha pratik hale getirir. Tabii ki, bu teknolojinin yaygınlaşması ve fiyatının düşmesi zaman alacaktır. Ancak bu kadar yüksek enerji yoğunluğuna sahip bataryaların gelecekte elektrikli araç kullanımını oldukça dönüştüreceğini düşünüyorum. Özellikle 500.000 km ömür süresi, uzun vadede maliyet avantajı sağlayabilir. Tam katı hal bataryaların 2030'da %3 pazar payına ulaşması tahmini de ilginç; bakalım bu tahmin gerçekleşecek mi. 🤔
 

Dikkat Çeken Konular

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

  • 2026 Kia EV9, Cars.com Tarafından “En İyi 3 Sıralı Elektrikli SUV” Seçildi

  • Elektrikli Cayenne iç mekanı

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri