- Mesajlar
- 456
-
Vitrin konusu
- #1
Ferrari’nin gelecek dört kapılı tamamen elektrikli modeli hızlı, güçlü ve olağanüstü bir yol tutuşuna sahip olacak. Üstelik Ferrari, aracın sesinin de markaya yakışır şekilde “iyi olacağının” sözünü veriyor.
Şirket, aracın iç ve dış detaylarını 2026’nın ilk çeyreğine kadar gizli tutuyor. Bu nedenle ilk elektrikli Ferrari’nin nasıl görüneceğini henüz bilmiyoruz. Ancak Maranello’da yapılan kapsamlı teknik tanıtımda, Baş Ürün Geliştirme Sorumlusu Gianmaria Fulgenzi, yeni Ferrari EV’nin dört kapılı ve dört koltuklu olacağını açıkladı.
Aracın sürüş pozisyonu, Ferrari’nin ortadan motorlu spor otomobillerinde olduğu gibi, sürücünün ön aksa yakın ve kabinin öne doğru konumlandığı bir yapıya sahip olacak.

Ferrari CEO’su Benedetto Vigna, “Bunu özümsemek zaman alıyor,” diyerek tasarımın radikal yönüne dikkat çekiyor. Vigna, aynı zamanda geçmişte geliştirdiği 3D hareket sensörlerinin Apple tarafından iPhone’larda kullanılmasına yol açan kişi olarak da biliniyor.
Lüks ve performans markalarının bir kısmı elektrikli araçlardan uzak dururken Ferrari tam tersine hareket ediyor. Şirket, elektrikli modelinin (şimdilik Elettrica olarak anılıyor) yeni müşteriler kazanacağına inanıyor. Vigna, Elettrica’nın Purosangue’den daha konforlu bir sürüş sunacağını ve aile odaklı kullanıcıları da hedeflediğini belirtiyor.
Ferrari’nin bu kararı, mevcut pil teknolojisinin markanın spor otomobil standartlarına uygun olmadığını gösteren iç araştırmalara dayanıyor. Bu nedenle Elettrica, GTC4 Lusso ve Purosangue modellerine göre daha geniş ve pratik bir yapıya sahip olacak.

Elettrica’nın azami hızı 300 km/s’i aşacak.

Ağırlık dağılımı %47 ön / %53 arka oranında ayarlanmış. Bu, elektrikli bir araç için oldukça sportif bir denge sunuyor.
Toplam ağırlık: Yaklaşık 2.300 kg — yani sınıfına göre oldukça hafif.
Bu sistem, aktif süspansiyon ve arka tekerlek yönlendirmesiyle birleştiğinde, Elettrica’yı “her bir tekerlekte dikey, yanal ve uzunlamasına kuvvetlerin bağımsız olarak kontrol edildiği ilk Ferrari” haline getiriyor.
Yeni nesil süspansiyon sistemi, yol yüzeyindeki darbeleri azaltarak konforu artırıyor, aynı zamanda gövde kontrolünü de üst düzeyde tutuyor.
Arka tekerlekler, düşük hızda ön tekerleklerin tersine, yüksek hızda ise aynı yönde dönebiliyor.

Arka akstaki sensörler, motorların doğal frekanslarını algılıyor ve iç mekanda bunları yükseltiyor.
Ses mühendisi Antonio Palermo, “Ses özgün ve işlevsel olacak — araç sürücüyle doğal bir şekilde iletişim kuracak” diyor.
Ferrari, bu sesi bir tür “elektronik gitar amplifikasyonu” gibi tanımlıyor.
Ferrari, elektrikli otomobil dünyasına klasik bir “Ferrari karakteri”yle giriyor: teknoloji, denge, performans ve duygusal bağın birleşimi.
Ferrari Elettrica, 2026’nın sonunda üretime girdiğinde sadece ilk elektrikli Ferrari değil, aynı zamanda markanın gelecekteki yol haritasının da sembolü olacak.
Şirket, aracın iç ve dış detaylarını 2026’nın ilk çeyreğine kadar gizli tutuyor. Bu nedenle ilk elektrikli Ferrari’nin nasıl görüneceğini henüz bilmiyoruz. Ancak Maranello’da yapılan kapsamlı teknik tanıtımda, Baş Ürün Geliştirme Sorumlusu Gianmaria Fulgenzi, yeni Ferrari EV’nin dört kapılı ve dört koltuklu olacağını açıkladı.
Aracın sürüş pozisyonu, Ferrari’nin ortadan motorlu spor otomobillerinde olduğu gibi, sürücünün ön aksa yakın ve kabinin öne doğru konumlandığı bir yapıya sahip olacak.

Farklı Bir Bakış
Yeni elektrikli Ferrari, eski Apple tasarımcısı Jony Ive ve LoveFrom’dan Marc Newson iş birliğiyle tasarlanıyor. Bu ortaklık, geleneksel Ferrari çizgilerinden oldukça farklı, çağdaş bir dış tasarım ortaya koyuyor.Ferrari CEO’su Benedetto Vigna, “Bunu özümsemek zaman alıyor,” diyerek tasarımın radikal yönüne dikkat çekiyor. Vigna, aynı zamanda geçmişte geliştirdiği 3D hareket sensörlerinin Apple tarafından iPhone’larda kullanılmasına yol açan kişi olarak da biliniyor.
Lüks ve performans markalarının bir kısmı elektrikli araçlardan uzak dururken Ferrari tam tersine hareket ediyor. Şirket, elektrikli modelinin (şimdilik Elettrica olarak anılıyor) yeni müşteriler kazanacağına inanıyor. Vigna, Elettrica’nın Purosangue’den daha konforlu bir sürüş sunacağını ve aile odaklı kullanıcıları da hedeflediğini belirtiyor.
“Bu Bir Süper Otomobil Değil”
Vigna, Elettrica’yı bir “süper otomobil” olarak tanımlamıyor. Fulgenzi de “Elektrikli motorlarla yüksek beygir gücü üretmek kolay, ama büyük bataryalarla bu araçlar sürüşte filler gibi hissettiriyor” diyor.Ferrari’nin bu kararı, mevcut pil teknolojisinin markanın spor otomobil standartlarına uygun olmadığını gösteren iç araştırmalara dayanıyor. Bu nedenle Elettrica, GTC4 Lusso ve Purosangue modellerine göre daha geniş ve pratik bir yapıya sahip olacak.

Dört Motorlu Güç Aktarma Sistemi: 1.000 Beygirden Fazla
Ferrari Elettrica, tamamen şirket içinde geliştirilen dört motorlu bir sistemle çalışacak. Her biri Halbach dizilimli mıknatıslarla donatılmış motorlar, yüksek tork yoğunluğu ve olağanüstü hızlar sunacak.- Arka motorlar: Her biri 416 hp / 343 lb-ft tork
- Ön motorlar: Her biri 141 hp / 89 lb-ft tork (seyir sırasında devre dışı kalabiliyor)
Elettrica’nın azami hızı 300 km/s’i aşacak.

Hafiflik, Denge ve Gelişmiş Batarya Mimarisi
Araç, alüminyum yoğunluklu şasiye sahip olacak. 122 kWh’lik batarya paketi, 15 modülden oluşuyor ve modüllerin %85’i zemine entegre edilmiş durumda. Bu sayede ağırlık merkezi Purosangue’ye göre 9 cm daha alçakta.Ağırlık dağılımı %47 ön / %53 arka oranında ayarlanmış. Bu, elektrikli bir araç için oldukça sportif bir denge sunuyor.
Toplam ağırlık: Yaklaşık 2.300 kg — yani sınıfına göre oldukça hafif.
Aktif Süspansiyon ve Arka Tekerlek Direksiyonu
Ferrari’nin kendi geliştirdiği yüksek performanslı SiC invertörler sayesinde dört motorun torku ayrı ayrı yönetilebiliyor.Bu sistem, aktif süspansiyon ve arka tekerlek yönlendirmesiyle birleştiğinde, Elettrica’yı “her bir tekerlekte dikey, yanal ve uzunlamasına kuvvetlerin bağımsız olarak kontrol edildiği ilk Ferrari” haline getiriyor.
Yeni nesil süspansiyon sistemi, yol yüzeyindeki darbeleri azaltarak konforu artırıyor, aynı zamanda gövde kontrolünü de üst düzeyde tutuyor.
Arka tekerlekler, düşük hızda ön tekerleklerin tersine, yüksek hızda ise aynı yönde dönebiliyor.
Direksiyon Üzerinde Çift Manettino
Elettrica’da iki farklı Manettino bulunuyor:- Sağ taraftaki klasik Manettino: Sürüş modları (Buz, Kuru, Spor, ESC Kapalı)
- Sol taraftaki yeni eManettino: Elektrik mimarisi ayarları (güç, tork, çekiş tipi – RWD/AWD)

Gerçek Bir Elektrikli Araç Sesi
Ferrari, elektrikli aracına sahte motor sesi koymak yerine, gerçek e-motor seslerini güçlendiren bir akustik sistem geliştirdi.Arka akstaki sensörler, motorların doğal frekanslarını algılıyor ve iç mekanda bunları yükseltiyor.
Ses mühendisi Antonio Palermo, “Ses özgün ve işlevsel olacak — araç sürücüyle doğal bir şekilde iletişim kuracak” diyor.
Ferrari, bu sesi bir tür “elektronik gitar amplifikasyonu” gibi tanımlıyor.
Ferrari, elektrikli otomobil dünyasına klasik bir “Ferrari karakteri”yle giriyor: teknoloji, denge, performans ve duygusal bağın birleşimi.
Ferrari Elettrica, 2026’nın sonunda üretime girdiğinde sadece ilk elektrikli Ferrari değil, aynı zamanda markanın gelecekteki yol haritasının da sembolü olacak.