2023'ün 10. ayında trafiğe çıkışlı Citroen EC4 elektrikli aracı ikinci el olarak aldım. Almadan önce Citroen'in resmi sitesinde yaptığım araştırmada, bu aracın AC şarj ile saatte 11 kW şarj olabileceği bilgisini edindim ve bu bilgiyle aracı satın aldım. Sonrasında evime 11 kW şarj istasyonu altyapısı kurdurdum ve 11 kW şarj cihazı aldım. Aracı şarja taktığımda ise 7 kW şarj aldığını gördüm. Bu konuyu Sakarya Citroen bayisine ilettim; aracı şarja taktılar ve 7 kW şarj aldığını sözlü olarak söylediler. Bunu yazılı olarak istediğimde ise yazılı olarak vermeyeceklerini belirttiler. Bunun üzerine Citroen Türkiye ile iletişime geçip durumu izah ettim. Şase numarası üzerinden inceleme yaptılar (yaklaşık 2 ay sürdü, bu süreç oldukça uzundu). Onlarca telefon görüşmesi ve e-posta sonrası teknik ekiplerinin aracımın 11 kW şarj alabileceğini söylediler. Ölçüm yapılmasını istedim, yapılmadı. Teknik ekibin raporunu istedim, 'Tüketici Mahkemesi isterse ona göndeririz, size yazılı veremeyiz' dediler. Tüketici Mahkemesi öncesi arabulucu zorunluluğu olduğundan arabulucuya gittim, yine ilgilenmediler ve şimdi Tüketici Mahkemesi sürecini başlatacağım. Birçok kaydım olmasına rağmen yetkili kimse konu ile ilgilenmedi. Büyük bir firmanın bu sorumsuzluğu gerçekten şaşırtıcı. Citroen, saatte 11 kW şarj edilebilir diye 7 kW şarj olan aracı sattı ve konu ile ilgilenmiyor.


Son düzenleme: