Chery, 1.300 Kilometre Menzil Sunan Katı Hâl Pil Modülünü Tanıttı

ŞarjHattı

Yönetici
Kayıtlı Kullanıcı
Mesajlar
459
Elektrikli araç rekabeti yeni bir aşamaya taşınıyor. Çinli otomobil üreticisi Chery, tamamen kendi geliştirdiği katı hâl batarya modülünü tanıtarak sektörde büyük yankı uyandırdı. Şirketin açıkladığı verilere göre yeni pil, hücre başına 600 Wh/kg enerji yoğunluğuna ulaşabiliyor ve bir elektrikli araca 1.300 kilometreye kadar menzil sağlayabiliyor.

Bu değer, bugüne kadar Çinli bir üreticiden gelen en iddialı enerji verimliliği açıklamalarından biri olarak görülüyor.

68f9d9a636206bb89d5047eb.webp

Yeni Nesil Kimya: Mangan Katot ve Katı Elektrolit Sistemi​

Chery’nin yeni bataryası, lityum açısından zengin mangan katot malzemesi ve yerinde polimerleşen katı elektrolit sistemi üzerine kurulmuş. Bu sayede hem yüksek enerji yoğunluğu elde ediliyor hem de güvenlik seviyesi önemli ölçüde artırılıyor.

Şirketin açıklamasına göre, hücreler çivi delme ve matkapla zorlama gibi ağır güvenlik testlerinden başarıyla geçti. Testlerde bataryanın ne alev aldığı ne de duman ürettiği belirtiliyor.

Laboratuvar ortamında yapılan simülasyonlarda, bu teknolojiyle donatılmış araçların tek şarjla 1.500 kilometreye ulaşabileceği, gerçek yol koşullarında ise 1.300 kilometre civarında menzil sunabileceği öngörülüyor.

2026’da Pilot Üretim, 2027’de Seri Kullanım​

Chery, katı hâl batarya teknolojisini yalnızca laboratuvar düzeyinde bırakmayı planlamıyor. Şirketin takvimine göre 2026 yılında pilot üretim, 2027’de ise geniş ölçekli ticarileştirme hedefleniyor. Eğer bu plan hayata geçerse, Chery aynı dönemi hedefleyen Toyota ve diğer rakiplerinin önüne geçme potansiyeline sahip olacak.

Güçlü Finansal Dönemle Desteklenen Teknolojik Atılım​

Bu duyuru, Chery’nin finansal olarak da yükselişte olduğu bir döneme denk geldi. Şirket yalnızca Eylül 2025’te 137 binden fazla araç ihraç ederek üst üste beşinci kez 100 bin adedi aştı. 2025’in ilk yarısında 141,6 milyar yuan gelir elde eden firma, Hong Kong borsasından sağladığı fonların %35’ini Ar-Ge’ye, %25’ini ise yeni nesil teknolojilere ayırıyor.

Küresel Yarış Kızışıyor: Hedef Katı Hâl Dönemi​

Katı hâl bataryalar, otomotiv dünyasında uzun süredir “geleceğin enerjisi” olarak görülüyor. Toyota, katot üretimini hızlandırmak için Sumitomo ile ortaklık kurarken, EVTank araştırmasına göre 2030 yılına kadar küresel katı hâl batarya sevkiyatları 614 GWh’ye ulaşacak. Bu rakam, toplam batarya pazarının %10’undan fazlasına denk geliyor.

Ancak henüz tüm tablo parlak değil. Mevcut katı hâl hücrelerin üretim maliyeti, geleneksel lityum iyon bataryalara göre yaklaşık 2,8 kat daha yüksek. Bu nedenle uzmanlara göre teknolojinin yaygınlaşması, üretim maliyetlerinin düşürülmesine bağlı olacak.
 

Dikkat Çeken Konular

  • Fransa, Dünyanın İlk Kablosuz Şarjlı Otoyolunu Hizmete Açtı

  • Yeni Elektrikli Citroën e-C5 Aircross 2025

  • Tamamen Elektrikli CLA Türkiye’de Tanıtıldı

  • BYD’nin 3.000 Beygirlik Hiper Otomobili Nürburgring Rekorunu Kırdı!

  • Volkswagen ID.UNYX 07 Çin’de Ortaya Çıktı, Daha Büyük, Daha Akıllı, 2026’ya Hazır

  • Kia PV5 Cargo, Elektrikli Ticari Araç Dünyasında Yeni Dönem Başlıyor

  • Ferrari, İlk Elektrikli Aracının Arkasındaki Teknolojiyi Sergiliyor

  • Elektrikli Araç Lastiği Farkı Nedir?

  • 2026 Kia EV9, Cars.com Tarafından “En İyi 3 Sıralı Elektrikli SUV” Seçildi

  • Elektrikli Cayenne iç mekanı

Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, yasaya aykırı yada telif hakkı içeren paylaşımlar BURADAN bize ulaşıldığı taktirde, ilgili konu en geç 48 saat içerisinde kaldırılacaktır. Sitemizde Bulunan Videolar YouTube, Facebook, Dailymotion, v.b. video paylaşım sitelerinden alınmaktadır. Telif hakları sorumluluğu bu sitelere aittir. Videoların hiç biri sunucularımızda bulunmamaktadır.
Geri