- Mesajlar
- 456
Çinli otomotiv devi BYD, 1000 voltluk ultra hızlı şarj teknolojisiyle elektrikli araçları 5 dakikada şarj etmeyi hedefliyor. Yeni sistem Avrupa’da da devreye giriyor. Mevcut araçlarda da %30 daha hızlı şarj sunuluyor.

BYD Başkan Yardımcısı Stella Li, Brüksel’de gerçekleşen bir etkinlikte yaptığı açıklamada, bu teknolojiyle birlikte mevcut elektrikli araçların şarj süresinde bile %30’a varan bir iyileşme sağlandığını ifade etti.
Yeni sistem, 1000 voltluk bir flaş şarj altyapısına dayanıyor. Bu da elektrikli araçların şarj süresini, geleneksel içten yanmalı araçların yakıt dolum süresine denk hale getirerek büyük bir rekabet avantajı sunuyor.
Stella Li, bu gelişmenin yalnızca teknik bir yenilik olmadığını, aynı zamanda kullanıcıların elektrikli araçlara olan güvenini ciddi biçimde artıracağını vurguladı. Çin’de altyapı yatırımlarına başlayan şirket, Avrupa’daki şarj ağı inşasını da hızla sürdürüyor.
Bu büyümeyi desteklemek adına Macaristan’da yeni bir üretim tesisi, araştırma-geliştirme merkezi ve bölgesel yönetim ofisi kurma çalışmaları da devam ediyor. “Avrupa’ya satış için Avrupa’da üretim” anlayışını benimseyen BYD, kıtadaki üretim kapasitesini artırarak yerelleşmeye ve sürdürülebilir büyümeye odaklanıyor.

İçerik (Özgünleştirilmiş):
Çin merkezli elektrikli araç üreticisi BYD, ultra hızlı şarj teknolojisiyle sektörde yeni bir çığır açıyor. Geliştirilen yeni nesil “flaş şarj” sistemi sayesinde, elektrikli araçların şarj süresi yalnızca 5 dakikaya kadar indirilebilecek. Bu yenilik, hem Çinli kullanıcılar hem de Avrupa pazarı için büyük bir konfor sunuyor.BYD Başkan Yardımcısı Stella Li, Brüksel’de gerçekleşen bir etkinlikte yaptığı açıklamada, bu teknolojiyle birlikte mevcut elektrikli araçların şarj süresinde bile %30’a varan bir iyileşme sağlandığını ifade etti.
5 Dakikalık Şarj Avrupa Yollarında
Şirketin planlarına göre, önümüzdeki 12 ay içinde Avrupa genelinde ultra hızlı şarj istasyonları kurulmaya başlanacak. BYD, bu adımı hızlandırmak adına yerel iş ortakları ve bayilik ağıyla iş birliği içinde çalışıyor.Yeni sistem, 1000 voltluk bir flaş şarj altyapısına dayanıyor. Bu da elektrikli araçların şarj süresini, geleneksel içten yanmalı araçların yakıt dolum süresine denk hale getirerek büyük bir rekabet avantajı sunuyor.
Stella Li, bu gelişmenin yalnızca teknik bir yenilik olmadığını, aynı zamanda kullanıcıların elektrikli araçlara olan güvenini ciddi biçimde artıracağını vurguladı. Çin’de altyapı yatırımlarına başlayan şirket, Avrupa’daki şarj ağı inşasını da hızla sürdürüyor.
Avrupa’da Güçlenen Strateji
BYD, Tesla gibi devlerle küresel ölçekte rekabet ederken, Avrupa pazarında güçlü bir yer edinmeyi hedefliyor. Li’nin aktardığına göre şirketin Avrupa’daki aylık satış hacmi %10 artış göstermeye devam ediyor.Bu büyümeyi desteklemek adına Macaristan’da yeni bir üretim tesisi, araştırma-geliştirme merkezi ve bölgesel yönetim ofisi kurma çalışmaları da devam ediyor. “Avrupa’ya satış için Avrupa’da üretim” anlayışını benimseyen BYD, kıtadaki üretim kapasitesini artırarak yerelleşmeye ve sürdürülebilir büyümeye odaklanıyor.