- Mesajlar
- 457
Dünyanın en büyük elektrikli araç üreticilerinden biri olan Çinli BYD, Türkiye pazarındaki hızlı büyüme adımlarıyla dikkat çekerken, son dönemde donanım politikası nedeniyle kullanıcıların eleştirilerine hedef olmuş durumda. Özellikle yeni sunulan SEAL Design paketi, tartışmaların merkezine yerleşti.
Bu fark, sadece detaylarda değil, temel bileşenlerde de oldukça belirgin:
Bu tablo, Türkiye’deki “Design” donanımının aslında alt seviye bir Comfort paket olduğunu, sadece isminin değiştirildiğini gözler önüne seriyor.

Bu stratejinin amacı, ÖTV avantajı sağlanan versiyonu daha üst düzeymiş gibi lanse ederek fiyatı psikolojik olarak meşrulaştırmak olabilir. Zira Türkiye'de %10 ÖTV dilimine giren bu donanım, daha geniş bir kitleye ulaşma potansiyeline sahip.
Görünüşte “Design”, Aslında “Comfort”
BYD'nin elektrikli sedan modeli SEAL, dünya genelinde üç donanım seviyesiyle satışa sunuluyor:- Comfort (giriş seviyesi)
- Design (orta seviye)
- Excellence (üst seviye)
Bu fark, sadece detaylarda değil, temel bileşenlerde de oldukça belirgin:
| Özellik | Avrupa Design Paketi | Türkiye "Design" Paketi |
|---|---|---|
| Batarya | 82 kWh | 71.8 kWh (Comfort ile aynı) |
| Motor Gücü | 313 hp | 204 hp |
| Çekiş Sistemi | Dört çeker | Arkadan itişli |
| Koltuklar | Spor deri koltuklar | Kumaş koltuklar |
| Jant Boyutu | 19 inç | 18 inç |
| HUD (Head-Up Display) | Var | Yok |

Neden Bu Karışıklık?
Henüz BYD Türkiye veya distribütör ALJ Otomotiv cephesinden konuya dair resmi bir açıklama yapılmış değil. Ancak sosyal medyada kullanıcılar, “yanıltıcı donanım isimlendirmesi” yapıldığı yönünde tepkilerini açıkça dile getiriyor.Bu stratejinin amacı, ÖTV avantajı sağlanan versiyonu daha üst düzeymiş gibi lanse ederek fiyatı psikolojik olarak meşrulaştırmak olabilir. Zira Türkiye'de %10 ÖTV dilimine giren bu donanım, daha geniş bir kitleye ulaşma potansiyeline sahip.